Raül Romeva i Rueda

REFLEXIONS PERISCÒPIQUES

Pregunta sobre vacuna H1N1

Com a conseqüència de la reflexió que em va suscitar el visionat del vídeo de la Dra. Forcades, i de les noticies que estan apareixent darrerament en relació a la vacuna de la Grip A (H1N1) (veure per exemple a El País d’avui, Una sola dosis de la vacuna servirá para combatir la nueva gripe), he dirigit la següent pregunta a la Comissió Europea instant-la a clarificar algunes de les importants llacunes de tot aquest procés:

Pregunta escrita de Raül Romeva sobre las responsabilidades derivadas de posibles efectos secundarios de la vacuna para el virus H1N1


Los ministros de Sanidad de la Unión se reunieron el pasado 12 de octubre en Luxemburgo para perfilar la estrategia contra la Gripe A, una pandemia que está resultando ser menos virulenta de lo esperado. En estos momentos hay tres vacunas contra H1N1 aprobadas. En dicha reunión se pasó por encima de las posibles consecuencias de la vacunación para los grupos de riesgo, aunque se dejó claro que las autoridades correspondientes observarán cuidadosamente el desarrollo y resultados del proceso de vacunación, y que cada dos semanas elaborarán un informe sobre los efectos de la vacuna. No obstante, dichos estudios de farmacovigilancia postautorización parece ser que serán elaborados por dos firmas farmacéuticas, GlaxoSmithKline y Novartis, y no por un ente independiente. ¿Podría la Comisión confirmar este hecho? Y en caso afirmativo ¿A qué se debe que sea la propia indústria quién lleve a cabo dicha evaluación?  

 

Por otra parte, el informe de la Agencia Europea de Medicamentos (EMEA) confirma la ausencia de ensayos clínicos sobre niños/as y mujeres encintas, por lo que la opinión favorable se deriva de extrapolaciones a partir de una vacuna prototipo. ¿puede la Comisión confirmar este hecho?

 

Por último, en todo este proceso existen lagunas importantes. Por ejemplo: ¿quién sería responsable en caso de que aparecieran efectos secundarios derivados de la aplicación de vacunas contra el virus H1N1, tales como el síndrome de Guillain-Barré u otros problemas neurológicos? Al parecer, la opinión de la Comisión Europea es que dicha responsabilidad recaería en los fabricantes. Sin embargo éstos argumentan que ellos sólo son responsables de la calidad de la vacuna, pero que los gobiernos lo son de las eventuales consecuencias de un programa de vacunación. ¿Podría la Comisión concretar a quien corresponde la responsabilidad última?

 

Font foto: AP



  1. És reconfortant trobar un polític que es guanya el sou i que no combrega amb les rodes de molí que ens volen fer empassar con si fóssim xais.
    Ja era hora que algun dels nostres representants es comencés a qüestionar que passa amb la famosa vacuna.
    Gràcies i endavant.

  2. Gràcies Raül i gràcies Dra. Forcades que ens has fet obrir els ulls en tot aquest embolic de les vacunes.
    Crec que la gent es mereix ser informada, no només perquè té el dret sinó perquè estem parlant de la seva salut i la dels seus fills.
    Espereo impacientment respostes.
    He de confessar que en moltes qüestions no comparteixo el teu punt de vista però realment aquí has demostrat la teva talla de polític compromés.

  3. No se quien decia que no era cuestion solo dedar respuestas inteligentes, si no preguntas inteligentes.

    Buena faena, tu si que te ganas el sueldo y dignificas la politica,

    Gràcies

  4. Como podrás comprobar, he incluído el vídeo de la Dr. Forcades en mi blog que he recibido de una amiga que trabaja en la ONCE. Tan intensa y detallada es su explicación-denuncia que no he podido más que admirar a esta Doctora que ha aceptado colocarse en lugar y en nombre de todos los trabajadores que no se atreven a hacer pública sus opiniones al respecto por temor a perder su privacidad. Espero que al recoger políticamente su petición de atención podamos saber realmente qué hay detrás de ello.

  5. Raül,
    molt bé que ha Europa feu preguntes, però a Catalunya  esteu al govern, i segur que desde el govern teniu accés a prestigiosos investigadors, (no pagats per cap farmacèutica) que us poden respondre molts dels dubtes sanitaris que planteja la vacuna.
    Perquè al final serà el institut català de la Salut qui hagi de posar les vacunetes. Serem nosaltres qui les pagarem, i serem nosaltres que ens haurem de barallar amb el metge per dir que no la volem.

    En quant a la responsabilitat, no és el propi govern d’Espanya qui ha legislat per eximir a les farmacèutiques d’aquesta?

    Finalment, si no ho veus clar, perquè no ho denuncieu més públicament des del vostre partit?

  6. Raul,

    També vaig veure el vídeo de la Teresa forcades i també em va fer reflexionar… La Comissió t’ha respost a les teves preguntes?

    Higini

    PD. Enhorabona per la feina feta. Tot i que no sóc votant d’ICV, em vaig alegrar que conservessis l’acta d’eurodiputat i he de reconèixer que ets un dels pocs exemples visibles de polític que no provoca político-fòbia, sinó tot el contrari. Em trec el barret. Enhorabona.

     

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Drets ciutadania (educació, publicitat, TV, alimentació, ACTA, patents,...) per raulromeva | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent