SERRALLONGA

DE SINERA ESTANT.....

CON LA IGLESIA HEMOS DADO, SANCHO.

Imatge: Don Quijote i Sancho, vistos per Picasso.

Ondia tu!….
Aquest matí, anant en cotxe, escolto aquesta noieta que s’esgargamella periòdicament a tots els canals catalans, castellans, per radio i televisió, per terra mar i aire, i de la qual, demà passat és el seu patronímic, sense encomanar-se ni a Déu ni al diable, etziba:
Con la iglesia hemos topado, Sancho!!!
Home, que jo aquesta noia la tenia per enllustrada!!!
Al vespre a Can Cuní, tornem-hi que tornem-hi….
Que si la mateixa cançoneta…..con la Iglesia hemos topado….
Home, la gent que parla d’oïdes, mira, passem-hi, és el que te parlar d’oïdes…
Però una senyora enllustrada i que treu pit per qualsevulla cosa que se li pregunti, no estaria de més que llegís el capítol IX de la segona part del “Ingenioso Hidalgo don Quijote de la Mancha”
I perque no tingui gaire feina, aquí li transcrivim…

Hallemos primero una por una el alcázar –replicó don Quijote–; que entonces yo te diré, Sancho, lo que será bien que hagamos. Y advierte, Sancho, que yo veo poco, o que aquel bulto grande y sombra que desde aquí se descubre la debe de hacer el palacio de Dulcinea.
–Pues guíe vuesa merced –respondió Sancho–: quizá será así; aunque yo lo veré con los ojos y lo tocaré con las manos, y así lo creeré yo como creer que es ahora de día.
Guió don Quijote, y habiendo andado como doscientos pasos, dio con el bulto que hacía la sombra, y vio una gran torre, y luego conoció que el tal edificio no era alcázar, sino la iglesia principal del pueblo. Y dijo:
–Con la iglesia hemos dado, Sancho.
–Ya lo veo –respondió Sancho–. Y plega a Dios que no demos con nuestra sepultura; que no es buena señal andar por los cimenteños a tales horas, y más habiendo yo dicho a vuesa merced, si mal no acuerdo, que la casa desta señora ha de estar en una callejuela sin salida.

I que l’amic Jordi Bilbeny em perdoni, perque en Cervantes, com tothom sap, era català…
Apali, bona vesprada.



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.