Acabo d’anar
a passar la ITV del meu cotxe i no l’he passat perquè m’han dit que fa massa
fum.
El diagnòstic dels mecànics
(tan el de la ITV com el de capçalera) ha estat el mateix: “això és perquè
corres poc”. Collons, jo que procuro no sobrepassar els límits de velocitat
marcats (i si alguna vegada els passo, intento que sigui per poc) i ara resulta
que em sancionen per això.
Això és demencial: si
corres massa, pot ser que et multin o no (depèn dels radars); en canvi, si no
corres, tens la sanció segura en forma de no passar la ITV, haver d’anar al mecànic,
pagar el mecànic que, segons m’ha dit, et posarà un additiu i li farà una bona
apretada al cotxe (espero que no ho faci a la carretera, que encara li faran
una foto i l’hauré de pagar jo!), tornar a la ITV i esperar que ara no faci tan
de fum.
Però és clar, és més fàcil
carregar els neulers a l’usuari que no pas obligar els fabricants a fer cotxes
que no facin tant de fum i que s’adaptin a les normes de circulació. Els
usuaris només som ciutadans, mentre que els fabricants són els amos del món. I
contra això, no hi ha lògica que valgui.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
Qui paga mana? La història i l’experiència de cada dia demostren,
almenys, que qui mana cobra. Manar és cobrar – entre altres coses.
Joan Fuster
Primer de tot t’he de dir que sóc mecànic, bé electro-mecànic concretament. Segon, té part de raó el teu mecànic. Tercer, tenen tota la raó del món a l’ITV. I quart, sempre has d’anar a cal mecànic abans de dur el teu cotxe a l’ITV.