Els Països Catalans i el món des de Vic

El bloc d'en Quim. Coses que em passen pel cap i, a vegades, per les vísceres

5 de febrer de 2009
1 comentari

Jets privats i aerotaxis… i el tren què?

La setmana passada, el govern de la Generalitat
va aprovar el Pla d’aeroports, aeròdroms i heliports de Catalunya. En aquest
pla es preveu, entre altres, construir un aeroport corporatiu-empresarial en un
radi de 80 quilometres de Barcelona. Sembla ser que hi ha tres comarques que
opten a ubicar aquest aeroport en el seu territori: l’Anoia, el Bages i Osona.
Com si fos un capítol més de la batalla per la capitalitat d’una vegueria ja
assumida per tots els dirigents de la nostra comarca, han engegat la batalla de
l’aeroport.

Però
el Pla esmentat no defineix aquest aeroport i ni tan sols esmenta quines
dimensions ha de tenir. En realitat, es tracta d’un aeroport pensat perquè hi
aterrin i s’hi enlairin bàsicament jets privats i aerotaxis. Això vol dir que
serà un aeroport destinat a una ínfima minoria de privilegiats que es poden
permetre viatjar amb aquest mitjà de transport. Una forma de viatjar que té uns
costos indecents, no només econòmics, sinó també ambientals.

El dictamen del Consell Assessor per al
Desenvolupament Sostenible de la Generalitat posa en qüestió que el Pla tingui
en compte el balanç entre les necessitats i oportunitats econòmiques i socials
que aporta i els costos ambientals i socials que comporta. El Pla només fa
referència a l’impacte ambiental pel que fa a sorolls, però no fa referència ni
als costos d’emissió dels vols, ni a l’impacte urbanístic que tindria la
construcció d’un aeroport sobre el territori.

La construcció d’un aeroport a la comarca
implicaria una important contaminació acústica que afectaria els veïns és
propers a l’aeroport i un gran impacte ambiental i territorial a la comarca que
comportaria una disminució de la qualitat de vida dels ciutadans de la comarca,
a canvi d’uns suposats beneficis econòmics que, de moment, se suposen però ni
es coneixen ni estan quantificats.

I mentre es discuteix a on el govern es
gastarà milions d’euros per fer infrastructures pagades per tots i que només
serviran a unes minories privilegiades, la carretera que va a Barcelona
continua en obres permanents i les comunicacions ferroviàries entre la comarca
i Barcelona continuen en un estat lamentable. I en aquestes condicions, parlar
de fer un aeroport a la comarca és fotre’s de la majoria de ciutadans osonencs
que cada dia pateixen les mancances en les infrastructures del transport
convencional. O potser és que els dirigents osonencs creuen que aquesta és la
manera d’assegurar-se fer més ampla la carretera de Barcelona? Perquè, esclar,
els empresaris i famosos que aterrin a l’aeroport comarcal amb el seu jet
privat, no agafaran pas el tren per arribar a Barcelona, oi?

 

Publcat al setmanari Osona Comarca de dijous 5 de febrer

  1. I a més, un parell d’experts en alguna cosa ja han pensat que el millor lloc és al Lluçanès, al qual per a aquests afers l’anomenen comarca. Segurament pesant que amb poca gent i prou terreny ens en sentirem menys i a sobre ens volen ajudar a desenvolupar-nos!
    Tot plegat, una vergonya més dels defensors del capitalisme amb morro d’esquerres.

Respon a aleix Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!