Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

24 de gener de 2019
0 comentaris

Trucs per al teu Blog

Si tens un bloc sabràs com és de difícil és produir contingut d’alta qualitat. I si no el tens créenos, ho és. Busques idees per al teu contingut, consultes a experts en la matèria, analitzes els gustos dels teus lectors … i al final amb molt d’esforç aconsegueixes escriure alguna cosa útil i sobretot rellevant per a la resta d’usuaris. A continuació, prem el botó “Publica” i no obtens res. Res de trànsit, ni accions socials o comentaris. Però per què?

En primer lloc, cal comprovar que el text no estigui mal escrit. Un cop revisat, el que hem de fer és optimitzar contingut per a motors de cerca. Per això hem recopilat 7 trucs simples però eficaços que t’ajudaran a millorar la visibilitat dels teus articles. Abans d’analitzar-los en profunditat, pot ser que t’interessin aquests consells per millorar la teva web.

 

Crear contingut de qualitat
No hi ha dubte que escriure un gran contingut és clau per a l’èxit del teu lloc web en els resultats de cerca. L’optimització SEO juga un paper important, però sense contingut, no tens res.

No escriguis articles les frases no tinguin sentit, que contingui moltes paraules clau i enllaços i no utilitzis sempre el mateix text per a reescriure’l. No et va a ajudar a millorar el teu posicionament, al contrari, Google penalitza els llocs web que considera de baixa qualitat: amb sobreoptimización de keywords o perfils d’enllaços no naturals.

Però com pot Google distingir contingut d’alta o baixa qualitat? Hi ha almenys dos mètodes principals:

Anàlisi de factors de comportament: Ajuden a Google a determinar com interactuen els usuaris amb el contingut, per exemple: taxa de rebot i temps mitjà a la pàgina. La taxa de rebot és un percentatge que demostra quants usuaris van accedir a una pàgina i després es van anar sense interactuar amb ella. El temps mitjà és el temps que el visitant passa a la pàgina. Google vol veure baixes taxes de rebot i temps més llargs.

Compliment de les directrius SEO: la recerca i la localització són factors crucials de classificació per si sols. El teu lloc ha de ser fàcilment indexable per robots de cerca i ràpidament trobat pel teu públic objectiu. Google vol que compleixis amb les seves directrius SEO. Això vol dir que la utilització de tècniques de White Hat SEO és obligatòria. Per descomptat anirà en contra d’aquelles web que facin ús de Black Hat SEO. Així que segueix les regles i no seràs penalitzat.

Per crear contingut d’alta qualitat, analitza que és el que el teu públic objectiu necessita i resol els seus problemes. I no oblidis optimitzar el teu contingut en el procés.

Optimitzar contingut

Hi ha moltes maneres d’abordar l’optimització de contingut, si parlem de paraules clau, hauríem incloure-les en els següents llocs sempre de forma natural como indica un expert en seo barcelona

-Títol i subtítols
-Primer paràgraf
-Etiqueta ALT d’imatges
-Meta descripció

La longitud del contingut i la llegibilitat també són importants. Recomanem escriure articles que tinguin almenys 1.000 paraules i que tinguin una puntuació de 60-70 punts. Per descomptat, les xifres depenen del nínxol, així que no vagis als extrems. L’optimització del contingut és una necessitat si vols crear un valor de cerca durador i connectar ràpidament amb el teu públic objectiu.

 Incloure elements visuals

L’objectiu de qualsevol contingut generat és atraure, convertir i retenir clients. Si el contingut genera trànsit però no hi ha conversions, segueix sense servir-nos de gaire. Pot ser que el teu contingut no tingui cap valor, però el més probable és que estigui massa ple de text i sigui visualment avorrit per als usuaris.

Tot el que necessites fer és analitzar com interactuen els usuaris amb el teu contingut. No et portarà molt de temps entendre el que fa que els clients abandonin la teva pàgina. Potser siguin voluminosos paràgrafs o simplement la falta de títols o subtítols enganxosos. El teu treball és convertir cada article en una experiència agradable, entretinguda i valuosa. Tenir el contingut correctament estructurat i incloure elements visuals és vital actualment.

Quina classe d’elements visuals? Imatges d’alta qualitat, infografies, vídeos, GIF i llistes amb vinyetes. Assegura’t que els teus articles no semblen murs de text. Divídelos en trossos fàcilment digeribles amb espai en blanc entre seccions. Els elements visuals són l’esquer per mantenir els clients a la teva pàgina. Així que incorpora tantes imatges i vídeos com puguis.

Augmentar la confiança amb els enllaços
No per tenir més enllaços aconsegueixes un millor posicionament web. Google Penguin té en compte la qualitat d’aquests links i penalitza les granges d’enllaços. Per tant té més importància en aquest cas la qualitat que la quantitat. El teu contingut ha d’incloure enllaços externs i interns de bona qualitat per millorar la classificació en les recerques, millorar la confiança i reforçar la credibilitat.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!