Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

29 de juny de 2018
0 comentaris

Tendències en màrqueting en línia per a 2018

Tendències en màrqueting en línia per a 2018

Arriba el moment de plantejar-se les tendències en màrqueting en línia per al proper any. 2018 està ja molt a prop i les empreses ja han plantejat els pressupostos de cara a l’any que ve. Un d’ells anirà destinat al màrqueting. I, lògicament, s’han de fer les últimes tendències en màrqueting en línia.

Tot sembla indicar que les tecnologies seguiran revolucionant tots els sectors de les companyies. De fet, ja hi ha emergents novetats tecnològiques, que ja van començar la seva marxa en aquest any 2017. És el cas de la intel·ligència artificial i els chatbots o el influencer màrqueting amb la proliferació de les xarxes socials.

Aquest any nou ve carregat de dades i de més tecnologia. Per a un especialista en màrqueting conèixer les tendències en màrqueting en línia, és obligatori, no només de cara a aquest any, també dels pròxims anys.

Aquell professional que s’avanci i conegui totes les novetats tecnològiques per endavant, estarà més a prop d’aconseguir uns millors resultats.

El 2018 indica que serà un any complex i de molta incertesa. És per això, que has de treballar i esforçar-te més perquè les inversions d’aquests pressupostos de màrqueting siguin efectius, en aquest proper exercici.

Les tendències en màrqueting en línia que has de conèixer

1.- Intel·ligència artificial

A la foto de dalt, es reflecteix d’una manera explícita el que significa aquest concepte. El volum i la velocitat de dades a les quals s’enfronta l’ésser humà és brutal, i has d’estar molt preparat per poder gestionar aquest Big Data a temps.

La intel·ligència artificial ha facilitat la feina, i amb la seva ajuda les dades es processen més ràpid i es poden prendre decisions a l’instant. Els missatges que reps a través del mòbil de forma automàtica o simplement les etiquetes realitzades en una foto de Facebook, etc. on hi ha un reconeixement facial.

S’observa per tant, un camp que ja ha estat utilitzat, i que aquest 2018 només creixerà més. Són moltes les empreses que encara no han apostat per aquest tipus d’intel·ligència. És un any de reflexió per a moltes, i d’observació per a altres.

Només aquelles que prestin atenció a l’evolució i desenvolupament que pateixi la intel·ligència artificial, podran començar a comprendre els beneficis que aquesta té en negocis i estratègies de màrqueting. No hi ha dubte, per tant, que es trobi dins de les tendències en màrqueting en línia 2018.

2.- Recerques de veu

Siri o Alexa són les protagonistes en el que vindria a ser una de les tendències en màrqueting en línia 2018.

El search màrqueting està canviant passant d’una recerca escrita a través del cercador, a una search voice o recerca de veu. Cada vegada són més els usuaris que prefereixen buscar respostes a les seves preguntes amb l’ajuda d’un robot.

Aquest canvi de tendència, ha d’estar present en les estratègies de màrqueting per la seva repercussió en el long tail i SEO. En les recerques és el context el que va cobrant protagonisme, i amb ell la semàntica utilitzada per buscar qualsevol tipus d’informació.

Pel que fa als resultats obtinguts en les SERP, serà el resultat únic el que tingui rellevància. La tendència, per tant, es dirigeix ​​cap a resultats que ajudin en temes locals i quotidians, i és aquí on la recerca de veu ha d’estar preparada i donar les respostes adequades.

Un any nou, en el qual el local pesa sobre el global, i les estratègies que es realitzin en màrqueting han de tenir en compte, la recerca de veu ha vingut per quedar-se.

3.- Growth Hacking

És una tècnica que ja ha estat utilitzada aquest 2017, i que sembla que seguirà el seu curs en els propers anys. Per a qualsevol negoci, créixer ràpid al mínim cost, pot sonar bé, i en això consisteix el Growth Hacking.

Es tracta d’una disciplina que combina tècniques de màrqueting, xarxes socials, enginyeria, etc. El seu únic objectiu és aconseguir el creixement de l’empresa. El growth hacker seria la persona que s’encarregaria de fer créixer aquest projecte.

A diferència d’altres tècniques, aquest creixement s’aconsegueix mitjançant canals gratuïts o de molt baix cost. Trobar els mitjans idonis per aconseguir augmentar el nombre de leads, no sempre és fàcil. Cal analitzar el públic objectiu amb les dades que s’hagin obtingut d’aquests.

La gestió i processament que es realitzin de les dades serà clau, per a l’obtenció d’uns resultats òptims. El consumidor cada vegada és més exigent, i espera que les respostes obtingudes estiguin detallades i personalitzades en relació a les consultes realitzades.

El Growth Hacking, només anirà en augment amb la proliferació de les xarxes socials i les noves formes de negoci que ofereixen. Dins el màrqueting de resultats, s’espera que sigui una deles tendències en màrqueting en línia més transcendents.

4.- DMP (Data Man

DMP (Data Management Platform)
Es tracta d’una plataforma de gestió de dades centralitzada que permet als anunciants crear audiències objectiu a què dirigir-se. Són precisament aquests dades obtingudes de diferents fonts els que permeten arribar més fàcilment a aquest públic objectiu.

Amb l’auge de la publicitat digital, nous termes han vist la llum, RTB, PPC, DSP, SSP, Ad Exchange, entre d’altres. El DPM s’ha convertit en una eina clau per a la gestió de les inversions en la publicitat digital i millora del ROI.

Els canvis que estan esdevenint al voltant de la publicitat són notòries. La publicitat més convencional a la televisió, ràdio, etc. va tenint menys rellevància per donar la benvinguda a una publicitat en format digital.

Són la segmentació i el seguiment en temps real dels usuaris les que han propiciat que aquesta nova forma de fer publicitat s’hagi convertit en una de les tendències en màrqueting en línia més importants.

XTB (Real Time Bidding)
La compra programàtica cada vegada cobra més protagonisme en les estratègies de màrqueting de totes les empreses. És per això, que per a créixer com a negoci, seran necessaris assessors i professionals especialitzats en aquesta tecnologia i el maneig de les dades. Només així s’obtindran grans beneficis.

5.- Business Intelligence

Els recursos de business intelligence estan de nou relacionats amb les dades. El descobriment, gestió i ús de les dades seran determinants en les estratègies de màrqueting digital de les empreses.

Amb aquest nou tipus de negoci intel·ligent, explotaràs les dades dels usuaris. Podràs analitzar-les i interpretar-los de manera immediata, en temps real. La rapidesa amb la qual es podran extreure conclusions de les informacions que rebis, t’ajudarà a que les estratègies de negoci siguin unes més efectives.

El correcte ús i interpretació d’aquestes dades, et permetrà aconseguir un avantatge competitiu i així obtenir resultats optimitzats.

6.- Web visual

El visual va guanyant terreny a l’escrit, i cada any cobra un major protagonisme.

Els més joves, des dels Millenials i post-Millenials, o també anomenada generació Z, prefereixen rebre les informacions a força d’imatges i vídeos.

Són moltes les raons per les quals els joves prefereixen aquest format. Però hi ha dos factors de determinants. En primer lloc, el ritme frenètic al que es viu en l’actualitat. En segon lloc, a la ingent quantitat d’informació a la que s’exposa l’ésser humà cada dia. Com a resultat, les informacions que es publiquen en l’actualitat es mostren de forma sintètica i visual.

Clars exemples de formats que han facilitat que el visual es sobreposi a la resta, són les xarxes socials. Youtube. És considerat el canal de vídeo més popular i millor format en content màrqueting. Facebook i Instagram que entenent la realitat social, han afegit vídeos a les seves plataformes.

Al final, Pinterest, que ha creat una realitat diferent, on el visual és predominant. Un disseny amb compte amb imatges originals molt alineades amb els valors de la marca.

Aquesta nova forma de mostrar les informacions ha calat en els usuaris i molts negocis basen la seva estratègia de content màrqueting en el Visual Search o cerca per imatge. Així mateix, Pinterest tendeix a convertir-se en una plataforma d’ecommerce.

Malgrat l’auge que han tingut aquestes xarxes socials, queda molt potencial per explotar. L’estratègia social mitjana i visual web acaba de començar, i hi ha molta feina per davant.

És sens dubte, una de les tendències en màrqueting en línia d’aquest 2018 i dels anys següents.

7.- Màrqueting de Influencers segons un consultor seo freelance

Els influencers ja es qualifiquen com a prescriptors de marca. Aquest 2017 va ser l’enlairament, però aquest any continuarà. No obstant això, vénen canvis.

És cert que els consumidors confien en els seus influencers, i les marques cada vegada inverteixen més en campanyes amb aquests. No obstant això, malgrat aquests bons resultats, s’enfronten a nous reptes.

Aquest nou repte es diu confiança. Els usuaris busquen el natural i creïble, i en alguns casos això no passa. En tractar-se d’una altra estratègia de màrqueting, el que importa és el ROI, i com més exacte sigui millor. D’aquí, que realitzar accions de seguiment i d’atribució siguin més que necessàries.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!