Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

9 de juny de 2022
0 comentaris

SEO per ux

A continuació, detallem  tipus de UX per millorar el posicionament SEO:

1. Optimitza el teu contingut
optimitza-contingut-web-2

És molt important optimitzar el contingut per millorar la UX. Ja no val a escriure per al cercador, cal escriure també per a l’usuari i això… és perfectament compatible!

Per fer-ho, cal fer una keyword research, amb l’objectiu d’analitzar les paraules clau amb menys competència i més cerques. Un cop has obtingut les keywords, utilitza-les correctament: inclou la paraula clau principal al title i H1, i al primer paràgraf i al darrer. Pel mig del text pots buscar sinònims. Recorda no optimitzar excessivament els continguts, aquests han de ser naturals, en cas contrari Google podria penalitzar-lo.

Finalment, recordeu que és convenient ordinador els continguts per a l’usuari, categoritzant-los i etiquetant-los, serà molt positiu per a la usabilitat web de l’usuari.

2. Disseny (web i responsive)
disseny-web-responsive

Cuida el disseny! El disseny de la web i el disseny responsive no només ha de ser atractiu i cridaner per a lusuari, aquest també ha de ser pràctic i eficient per als usuaris.

En realitzar un disseny o pensar en un has de tenir en compte que l’usuari haurà de navegar per la web com si ja ho hagués fet abans, sense que aprengui. Si us resulta complicat navegar per la web el més probable és que l’abandoni ràpidament.

Per tant, no et centris només en l’originalitat i l’estètica, tots els aspectes han de ser clars i la línia gràfica de cada pàgina de la web ha de ser coherent, amb la intenció de no desorientar l’audiència.

3. Estructura i navegació
navegacio-web

El sistema de navegació ha d’estar planejat perfectament. Qualsevol sistema depèn en gran part que la web tingui una bona estructura i arquitectura UX. Però, en què consisteix una bona estructura?

Una bona estructura ha de ser clara, que en faciliti el maneig intuïtiu, que contingui un contingut comprensible i útil per a l’usuari, i, a més, que tingui elements d’interacció visibles, és a dir: formularis de contacte, CTA, avisos legals, etcètera.

Perquè l’usuari gaudeixi d’una bona navegació és clau estudiar cada detall prèviament al mil·límetre, i és que només quan s’analitza en profunditat l’objectiu de la web i s’estudia el contingut a incorporar correctament podrem oferir a l’usuari una bona navegació.

4. Millora la velocitat de càrrega del teu lloc web
velocitat-càrrega-wpo

Millorar l’experiència de l’usuari a la web implica millorar la velocitat de càrrega del vostre lloc. Qui vol navegar per una web lenta? Aquest aspecte és fonamental en qualsevol estratègia SEO i és que, Google es preocupa moltíssim per la velocitat dun lloc web pel gran impacte que té sobre els usuaris.

Com millorar aquest aspecte de qualsevol lloc web? Millorar la velocitat web implica tenir en compte alguns factors, per exemple:

Excés de plugins: és important no instal·lar, així com eliminar aquells que no es facin servir o siguin necessaris perquè consumeixen molts recursos.
Optimització de les imatges: no pugis imatges a la teva web sense haver-les optimitzat, redueix el pes de cadascuna tot el que puguis.
Hosting o servidor adequat: seleccioneu un hosting o servidor de qualitat perquè no influeixi negativament en el rendiment del lloc web.
5. Aconsegueix la interacció al teu lloc web
interacció-web

Com més temps passi l’usuari navegant pel nostre lloc web millor! Google interpreta que si les sessions dels usuaris són més llargues a les nostres pàgines que a les de la competència és que aquesta és més rellevant.

Per això, cal intentar aconseguir que l’usuari passi el major temps possible. Com fer-ho? Treballant perquè l’usuari ens senti que es troba en un simple html, oferint experiències totalment personalitzades a través de sistemes de recomanacions, chatbox, formularis, etcètera.

6. Analitzeu el comportament de l’usuari
comportament-usuari-web

És impossible crear una web que millori lexperiència de lusuari si no sabem com es comporta en aquesta web. Per aquest motiu, és tan important analitzar-ne el comportament, amb l’objectiu de millorar la web i descobrir a quines parts està fallant.

Per analitzar el comportament has d’analitzar el temps de permanència a la web i el percentatge de rebot, informes de flux, o utilitzar algunes eines com els mapes de calor o els enregistraments de comportament, com indica la agencia seo barcelona

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!