Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

23 d'abril de 2019
0 comentaris

SEO mobile

Què és ASO, per a què serveix i com funciona?

En aquest món on cada vegada hi ha menys temps per a la diversió, els smartphones han arribat per regnar gràcies a la seva possibilitat de ser usats sense importar on vagis, la qual cosa ha donat naixement a l’ASO. Amb el rotund èxit d’aquests dispositius han acabat per aparèixer una quantitat gegantina d’aplicacions. De fet, per a inicis d’aquest any Google Play comptava amb més de tres milions sis-centes mil aplicacions segons un informe de AppBrain. Tot això ha portat amb això, que els especialistes treballin en el “SEO de les aplicacions”, el qual és anomenat ASO.

 

En poques paraules, tant el SEO com l’ASO són ​​exactament el mateix, ja que tots dos termes es refereixen a l’optimització de contingut, només que el SEO és per web i el ASO és per a aplicacions d’una botiga, ja sigui Google Play, App Store o qualsevol altra.

Què és el ASO segons una agencia seo barcelona?

El ASO (App Store Optimization) és un conjunt de tècniques que van dirigides a millorar el posicionament d’una aplicació. Per aconseguir-ho, s’ha de fer una recerca i implementació de paraules clau optimitzades, bon ús del disseny i anàlisi dels resultats, tot això de forma rutinària i repetitiva.

Factors per al posicionament ASO
Tal qual com passa amb el SEO que està dividit en SEO On Page i Off Page, el ASO està dividit en On Metadata i Off Metadata.

T’expliquem bé com es desenvolupa cada un:

on Metadata
El ASO On Metadata és aquell que està relacionat directament amb l’aplicació i el seu desenvolupament. Aquests factors poden ser modificats amb cada actualització de l’aplicació o des de la consola de desenvolupador de Google Play o App Store.

Aquests factors són:

Títol o App Name: El títol és pràcticament la forma en què arriben els usuaris a una nova app, és per això que introduir keywords a aquest pot tenir molt bons resultats. A més, com més petit, millor.
Descripció: Al contrari del títol de l’aplicació, és molt important comptar amb una descripció força extensa que cobreixi diverses keywords i brindi tota la informació de la nostra app.
Keywords: App Store compta amb un camp de keywords, però Google Play no. És important usar-lo en AppStore. Per a Google Play s’han d’usar en tots els llocs disponibles.
Icona: La icona és el primer que veuen les persones abans de baixar la teva aplicació, per la qual cosa és important que el logo sigui atractiu.

Nom del desenvolupador: Utilitza keywords en el nom del desenvolupador pot portar major quantitat de recerques.

Captures de pantalla: Primer mengem pels ulls, diu la dita i bé, la ciència també. Això és molt cert, ja que les captures influeixen molt en l’índex de descàrregues.

Mida de l’aplicació: La mida també influeix en el percentatge de descàrregues. Si el teu app és massa pesada és hora d’optimitzar.

Temps en el mercat: Google Play dóna més visibilitat als desenvolupadors amb experiència i temps en el mercat.

off Metadata
El ASO Off Metadata consisteix en tots aquells factors que no poden ser controlats. Els mateixos són:

Valoracions: Una bona puntuació pot influenciar a tercers a descarregar-la. Si no tens bon ràting, llavors és hora de planificar i començar de zero.
Comentaris: Com més comentaris, millor. Això sí, assegura’t de llegir els comentaris i de mantenir als teus clients feliços.

Volum d’instal·lacions: En l’optimització d’aplicacions hi ha una equació molt senzilla, la qual és “+ Instal·lacions = + Diners” Si aquesta equació es compleix vas molt bé.

Volum de desinstal: El contrari a l’equació anterior. Una cosa estàs fent malament i és hora de revisar. Evita comprar valoracions, ja que generalment són les que generen aquest problema i poden acabar per fer que baneen teu compte com a desenvolupador.

Linkbuilding: Pssst! Enllaçar webs a les teves aplicacions i aconseguir ressenyes pot ajudar a conèixer la teva aplicació i aconseguir instal·lacions.

Accions socials: Si a ell li agrada, possiblement també a aquest altre. Així “pensen” les botigues d’aplicacions. Com més popularitat, millor.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!