Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

25 de gener de 2022
0 comentaris

Recerces per veu

Quantes vegades hauràs escoltat allò de “aquest any és l’any de les cerques per veu”? Sí, és així, i ha arribat per quedar-se. I és que són molts els usuaris, especialment els joves, els que més aposten per aquesta eina de navegació. Pren nota de tot allò que pots aconseguir gràcies a aquesta funció i com treure el màxim partit al teu negoci.

Què són les cerques per veu?
Les cerques per veu permeten als usuaris fer una consulta a través d’ordres de veu. Ja sigui per trobar una informació, servei, producte o contingut, aquesta tecnologia no només és capaç d’interpretar el significat de les paraules, sinó també desxifrar la intenció i el context que hi ha darrere de cada cerca, tot això a través d’un dispositiu mòbil, ordinador o mitjançant assistents de veu com Google Assistant.

La simplicitat, la comoditat i la rapidesa de dir el que busques en veu alta, juntament amb un increment d’accés des dels dispositius mòbils, està en el secret de l’èxit d’aquesta tecnologia. A més, sense l’evolució dels darrers anys no hagués estat possible perfeccionar els diferents assistents que hi ha actualment i millorar l’experiència de l’usuari quant a l’accés d’informació.

Com funcionen les cerques per veu?
En tenir unes característiques diferents de les consultes escrites, la cerca per veu funciona mitjançant preguntes completes i naturals. Per exemple: Quins són els serveis del màrqueting digital?, davant de “serveis de màrqueting digital”, termes més mecànics que utilitzem en cerques escrites. Per tant, el procés es basa en veure un diàleg entre l’assistent virtual i l’usuari.

Com funcionen aquests assistents? Mitjançant un processament de llenguatge natural (NLP o Natural Language Processing) i un procés de síntesi de parla, l’algorisme permet reconèixer i analitzar les ordres de veu des del dispositiu de l’usuari. Tot seguit, realitzen la cerca d’informació en una gran base de dades (Rank Brain) per oferir la resposta més rellevant convertida en veu, fent que l’experiència sigui amigable i propera, assemblant-la a la comunicació humana.

Les importància del SEO per a les cerques per veu
Les cerques per veu seguiran creixent de manera significativa i, al contrari del que es pugui pensar, sense necessitat de provocar la desaparició del SEO, sinó que es farà un lloc, coexistirà i ho complementarà segons la agencia seo

És important tenir en compte, d’una banda, com la cerca per veu funciona oferint des del cercador respostes concretes per aconseguir informació, interactuar amb la teva pàgina web i fer compres en línia; daltra banda, veure com aquesta interacció és més pràctica i curta, ja que sutilitza per exemple per trobar el nom dun autor o adreces dun lloc.

En definitiva, la cerca per veu està cada cop més present entre els usuaris, afrontant un creixement accelerat que fa adreçar-nos a un nou concepte de cerca. Comptar amb una optimització web i un disseny adaptat a totes les pantalles i aquest nou sistema farà que el teu negoci se situï en els primers llocs i millori l’experiència dels teus clients. Ja has preparat la teva estratègia?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!