Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

7 de maig de 2019
0 comentaris

¿Que son les keywords en SEO?

Què són les Keywords exactament? ¿I quin paper juguen en el posicionament web?

Les Paraules Clau són preguntes, preguntes que els usuaris formulen i que Google s’esforça a contestar de la millor manera possible.

I la manera que Google té de contestar-és oferir les pàgines més rellevants en els resultats.

És a dir: els usuaris troben les teves pàgines utilitzant Paraules Clau. Per això és tan important saber com seleccionar les més rendibles i utilitzar-les en la teva SEO on Page i SEO Off Page.

La recerca i anàlisi de frases i paraules clau és una tasca que pot ser tan senzilla o tan complexa i laboriosa com el teu temps i butxaca et puguin permetre.

Però aquesta anàlisi és fonamental perquè, encara que pots tenir èxit sense ell, aconseguiràs millors resultats si enfoques els teus esforços en els termes més rendibles.

I sí, és és molt possible aconseguir tenir una pàgina popular i posicionar sense fer aquesta anàlisi, sobretot si escrius molt (i de qualitat) sobre un tema particular i no tens molta competència.

Però tenir una bona estratègia de paraules clau t’evitarà perdre el temps intentant posicionar Keywords que no et beneficien, entre altres coses.

En què et pot ajudar, concretament, l’estudi de Keywords?

Doncs ara et pot ajudar a detectar i descartar:

Keywords que amb prou feines tenen recerques (perquè no interessen a gairebé ningú)
Keywords que atreuen al visitant equivocat (que no necessita el que intentes vendre o promocionar)
Keywords la competència és massa forta per les teves possibilitats actuals.
En resum: si no portes a terme una bona investigació de Paraules Clau, acabaràs intentant posicionar algunes Keywords com les de dalt, i malgastarás temps i recursos.

Però això no és així, sempre hi ha algunes Keywords més profitoses que altres en qualsevol nínxol que estiguis intentant posicionar-te.

Per exemple: l’amo d’un Restaurant Italià pot pensar que la seva frase clau principal ha de ser sens dubte “restaurant italià”.

Però la veritat és que li resultarà molt complicat posicionar la seva web per la teva recerca, que té 4,8 milions de resultats.

És el mateix “Paraula Clau” que “Keyword”? ¿I que “frase clau”?
Sí, com he comentat en la introducció el terme “Paraula Clau” prové de l’anglès “Keyword”, igual que “Frase Clau” prové de l’anglès “Keyword Phrase”.

Una frase clau és simplement una combinació de paraules clau que introduïm a Google per buscar alguna cosa, comprar o solucionar un problema.

Veuràs que parlo sempre de Google, no d’altres cercadors, si vols saber el perquè, llegeix l’article introducció als motors de cerca.
Com és molt poc freqüent emprar una única paraula clau per fer cerques, l’habitual sol ser utilitzar una frase composta de dues o tres paraules.

Dic que és l’habitual, però en ocasions pot contenir bastants més, i arribar a fer frases complexes o preguntes completes.

Per exemple: imagina que vols organitzar unes vacances, així que obres Google i … buscaràs simplement la keyword “vacances”?

No, oi? Saps que això no t’ajudarà perquè els resultats seran massa genèrics.

Normalment buscaràs alguna cosa així com “hotels a Eivissa”, o fins i tot pots concretar molt més, buscant per exemple “hotels i vols barats a Eivissa a l’agost”.

L’Anàlisi de Frases Clau és una estratègia de futur
L’anàlisi i selecció de les nostres frases clau va determinar gairebé tots els passos que seguiràs a la teva web.

Des de l’elecció del domini (encara que no sempre), passant pels continguts i continuant amb la teva estratègia d’enllaços.

Per això val la pena fer aquest esforç al principi, perquè no t’agradarà descobrir que les paraules clau que has triat no et aporten visites, o atrauen els visitants equivocats.

A l’hora de triar els frases clau és millor centrar-se en un tema concret: evita caure en la temptació de “explicar-ho tot” per “posicionar per tot”.

Analitza les Keywords de la teva competència
És una bona idea analitzar al teu competència per esbrinar quines són les frases clau per les quals competeixen.

En fer-ho expandeixes vostra llista de Keywords i aprens més sobre el teu nínxol i el tipus de Keywords que s’estan posicionat en els primers resultats.

Depura el teu llista de Keywords segons indica una agencia seo barcelona

Quan tinguis una llista prou extensa és el moment de “separar el gra de la palla”.

Com a norma general, i sobretot si vens un producte o servei, és preferible escollir frases que suggereixin una acció.

Una bona manera de depurar la vostra llista de Keywords és intentar pensar com si fossis un visitant anònim de la teva web:

Pensa en el que esperaria trobar el visitant que arriba a la teva web mitjançant una Keyword determinada.
Pensa en si aquest visitant seria el que necessites, és a dir si estaria qualificat per dur a terme l’acció que esperes d’ell (comprar, subscriure, etc.)
És molt important que els teus visitants trobin a la teva web allò que han buscat

Encara que pots utilitzar una gran varietat de trucs per aconseguir que un usuari visiti la teva web, si ho enganyes i no troba el que necessita, o el contingut no compleix les seves expectatives, s’anirà immediatament.

I si un usuari es marxa només arribar (“rebota” cap als resultats “) Google deduir que la teva pàgina no es correspon amb la frase clau que estàs promocionant com indica la agencia marketing online barcelona.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!