Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

2 de febrer de 2021
0 comentaris

Què és un pla de màrqueting digital?

Què és un pla de màrqueting digital?

Un pla de màrqueting digital és un document on es recull tota la planificació de les teves campanyes o accions de màrqueting digital. En aquest document, es detallen, entre d’altres:

– Els objectius de negoci a curt, mitjà i llarg termini.

– Les estratègies per aconseguir els objectius a nivell digital.

– Els canals a utilitzar.

– Plans d’acció i desenvolupament.

– La inversió.

– El temps o full de ruta.

Segons Philip Kotler, reconegut com un dels pares de l’màrqueting modern, també es defineix un pla de màrqueting tradicional com: “un document escrit en el qual es recullen els objectius, les estratègies i els plans d’acció relatius als elements de Màrqueting- mix, que facilitaran i faran possible el compliment de l’estratègia dictada en l’ambient corporatiu, any rere any, pas a pas “.

Tenint en compte això, necessita la teva empresa un pla de màrqueting digital? Des PuroMarketing i sota la nostra pròpia opinió la resposta és: sí, a el 100%. El necessites per:

Atraure, convèncer, convertir i enamorar als teus clients.
Planificar totes les estratègies i accions per arribar al teu client ideal.
Segmentar les teves campanyes de màrqueting, aportant valor en cada etapa.
Abans, però, de desenvolupar els passos que defineixen l’estructura d’un pla de màrqueting digital és necessari que dominis l’àmbit online de la teva empresa, el teu target, en quins canals heu de tenir presència i qui és i què fa la teva competència.

A continuació t’expliquem com estructurar el teu pla de màrqueting pas a pas:

Estructura d’un pla de màrqueting digital a 2020

Pas 1: Anàlisi de la situació
Cal fer, en primer lloc, una anàlisi tant intern com extern de l’empresa. L’anàlisi DAFO (debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats) pot resultar-te molt útil. A través d’ell tindràs una visió completa de l’mercat, els recursos, la competència, punts forts i febles.

Necessitem conèixer l’ecosistema en el qual ens movem, ser conscients de quines són les necessitats dels consumidors i on les cobreixen. Una avaluació tant qualitativa com quantitativa: hàbits digitals, intermediaris, influencers, etc.

Anàlisi DAFO a un pla de màrqueting
Posar en marxa tècniques de benchmarking és una pràctica molt comuna en les empresa per identificar les millors pràctiques digitals i casos d’èxit de la competència i així poder aplicar-les a l’propi negoci.

A més, realitzar un estudi intern també és necessari per conèixer quina és la situació de la nostra empresa en el pla digital: ¿està la nostra web orientada a client ?, la usabilitat i l’experiència de navegació són bones ?, actualitzem periòdicament el nostre bloc? , quin és el posicionament actual de la nostra web ?, i la nostra presència en xarxes socials?

Estructura d’un pla de màrqueting digital

Pas 2: Establir objectius de màrqueting digital

Un cop tinguis clar el teu lloc al mercat i quins són els teus punts forts, treballa en establir uns objectius per tenir clar cap a on has de dirigir totes les teves accions. Tot el que planifiquis ha d’estar orientat a assolir aquestes fites.

Pots guiar-te, en el desenvolupament d’aquesta part del teu pla de màrqueting, a través dels objectius SMART: objectius específics, mesurables, assolibles, realistes i temporals.

objectius SMART

Un exemple:

Objectius no SMART: “Vull augmentar les visites a la meva web.”

Objectiu SMART: “Vull aconseguir 20.000 visites a el mes en el meu web a d’aquí a tres mesos. I per això vaig a fer … “.

Pas 3: Definir l’estratègia de màrqueting

Un cop definits els objectius de negoci, què faràs per aconseguir-los? La personalització cada vegada cobra més importància en màrqueting digital. Per tant, a l’hora de definir l’estratègia del teu pla, heu de tenir en compte aquests factors:

Segmentació de el públic objectiu:
saber a qui et vols dirigir, quins són els seus gustos, necessitats o preferències, on les busca cobrir, etc. És el moment de crear el teu buyer persona.

posicionament:
per aconseguir un bon posicionament, és important que tinguis molt clar (i ho facis arribar al teu audiència de la mateixa manera) en què consisteix la teva proposta de valor. En definitiva, per què el consumidor ha triar-te a tu i no a la competència. Cal saber com vas a comunicar el teu valor diferencial i com fer-ho a través dels diferents canals en els que la teva audiència estigui present (xarxes socials, bloc, correu electrònic, etc.).

Estratègia de continguts:

important per crear, distribuir i gestionar contingut original que atrau els usuaris i posicioni la marca com a referent en el seu ‘top of mind’. A més, és necessària per traçar una política de comunicació específica (màrqueting de continguts) per a cada canal.

Keyword research

  • Es tracta d’identificar les paraules clau adequades per utilitzar-les correctament en el nostre contingut per millorar de forma natural (no a través de pagament) el nostre posicionament (SEO). Imprescindible a tota estratègia de continguts si vols que els usuaris et trobin a través dels cercadors.
    content calendari.

 

  •  Un calendari de continguts és clau perquè el teu estratègia tingui sentit. Aporta valor, et permet pensar a llarg termini i optimitzar recursos, ajuda a generar idees, etc. En un calendari de continguts hauries incloure data de publicació, autor, idea el post, keyword, etiquetes a utilitzar / tenir en compte, etc.
    social posting.

 

  • Escriure un article i no difondre-ho per les xarxes socials és un error. No es tracta de ‘spamear’, sinó de tenir una planificació amb la de decidir què vas a publicar i quan en cada xarxa social amb els copys ideals per a cadascuna d’elles i tenint en compte nombre de caràcters, enllaços, hashtags a utilitzar, etc.
    A més, has de tenir en compte.

 

Pas 4: Estratègies digitals i tàctiques

Segons quins siguin els nostres objectius (atracció, conversió i fidelització) posarem en marxa unes estratègies o altres: campanyes de email màrqueting, xarxes socials, CRM, optimització del web, estratègies SEO – SEM, publicitat de pagament, etc.

Avui en dia, tenint en compte que cada vegada són més abundants els canals a gestionar i la informació que obtenim dels clients, és important utilitzar eines de Màrqueting Automation que et permetin automatitzar les teves campanyes de màrqueting.

Gràcies a elles podràs crear workflows que et permetran crear centenars de campanyes amb prou feines uns clics. Podràs personalitzar els missatges segons el teu buyer persona, multiplicant les teves possibilitats d’èxit; i, a més, portar-los, segons vagin interactuant amb la teva marca, cap al moment de compra.

La tecnologia s’ha convertit és una eina bàsica en a l’hora d’implementar estratègies digitals, de manera que és important que aprendre a treure el màxim profit d’ella.

 

Pas 5: Mesura i KPIs de màrqueting digital

Un cop hagis dissenyat i implementat la teva estratègia de màrqueting digital no acaba la feina, el següent pas és un del més importants: analitzar els resultats. L’analítica s’ha convertit en un pilar fonamental per aconseguir optimitzar els resultats i la inversió.

Cada acció i els seus resultats corresponents s’han de mesurar a través de diferents KPIs per saber si hem obtingut el ROI esperat. Mesurar l’efectivitat de les accions i estratègies posades en marxa ens ajudarà a corregir allò que no funciona per assolir les metes fixades.

Assegura’t de comptar amb un bon sistema de visualització de dades en temps real. El món digital evoluciona molt de pressa, de manera que has d’estar atent en tot moment per poder identificar oportunitats i millores a l’instant.

Tingues en compte aquests passos a l’hora de crear el teu pla de màrqueting digital i no deixis res a la improvisació, és el major enemic si busques posicionar-te i millorar la teva presència en l’àmbit digital.

De la mateixa manera, tingues en compte que la tecnologia pot convertir-se en la teva millor aliada per crear campanyes de màrqueting personalitzades, automatitzades i, per tant, reeixides. A mesura que la teva tasca es complica, les noves eines et permeten simplificar i millorar els resultats del teu treball.

https://mentedigital.es/agencia-marketing-digital-online-madrid/

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!