Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

25 d'octubre de 2019
0 comentaris

¿Que es un algoritme de Google?

Què és l’algoritme de Google i com funciona
Ell algoritme de Google és la fórmula matemàtica que s’encarregarà de decidir quina posició és la que et correspon dins de Google per a cada paraula clau en funció d’una sèrie de paràmetres.

Aquest algoritme pot arribar a canviar fins a 100 vegades a l’any i resulta difícil (per no dir impossible) seguir-li la pista.

Per aquest motiu, únicament hauràs d’adaptar el teu projecte als canvis realitzats en l’algoritme de Google sempre que aquests siguin relativament importants com un canvi a Google Panda, Penguin, etc.

Ara que ja saps què és l’algoritme de Google et preguntaràs Com funciona?

Bé, l’algoritme es basa en una fórmula matemàtica que serà l’encarregada de dur a terme un procés de classificació (rankeo) de les milers i milers de pàgines webs que existeixen a internet en funció d’aspectes clau com el contingut ofert, la popularitat a internet, etc.

Per tot això, i recordant-te que l’algoritme canvia més de 100 vegades a l’any, et recomano que no et obsessions amb l’algoritme. Simplement, dedica’t a fer les coses bé (oferir bon contingut i fer linkbuilding de qualitat) i no tindràs problemes per arribar a primera pàgina a Google.

Tipus d’algoritmes que té Google segons la agencia marketing digital.

Com has vist anteriorment, és impossible seguir la pista a l’algoritme de Google. Per aquest motiu, únicament hauràs d’estar pendent a les actualitzacions importants d’aquest.

Aquests grans canvis en l’algoritme vindran donat per modificacions en els algoritmes que t’indicaré a continuació.

De totes maneres, si vols conèixer si s’estan realitzant canvis en la fórmula matemàtica de Google el millor serà que revisis cada dia el SEMRush Sensor. Aquesta eina t’indicarà quan Google aquesta més alterat (perquè està realitzant canvis en els seus algoritmes) i quan no.

Algoritme Google Panda

Google Panda és l’algoritme de Google centrat principalment en el contingut de qualitat.

Aquest algoritme premiarà totes aquelles pàgines web que ofereixin continguts útils i de qualitat per als usuaris.

Aquest simpàtic colla va fer la seva aparició per primera vegada l’any 2011 penalitzant a totes aquelles pàgines web el contingut fos de baixa qualitat (Thin content). És a dir, Google colla serà l’encarregat de penalitzar tot aquell contingut que sigui massa curt, que aquest duplicat en altres pàgines webs, que no aporti valor, etc.

 

Algoritme Google Penguin

Google Penguin va aparèixer en l’any 2012 penalitzant a totes aquelles pàgines web que estiguessin basades en enllaços de mala qualitat.

Antigament, en els inicis d’internet tot era molt més senzill. Creaves una pàgina web posaves milers i milers d’enllaços a directoris, granges d’enllaços i ja aconseguies posicionar-te.

Amb l’arribada de Google Penguin tot això va canviar de forma radical. A partir de llavors, Google va començar a premiar les pàgines web que aconseguien els enllaços de forma natural. És a dir, es va començar a tenir en compte la qualitat per sobre de la quantitat a l’hora d’aconseguir enllaços.

Lògicament, aquest algorisme no és infalible i els enllaços es poden seguir replicant i comprant. No obstant això, si no vols que aquest simpàtic pingüí penalitzi la teva pàgina web el millor serà que aconsegueixis enllaços relacionats amb la teva temàtica.

Hummingbird

Hummingbird va ser llançat per Google en l’any 2013 per per analitzar la recerca semàntica i el knowledge graph de les pàgines web.

Aquest algoritme totalment nou utilitzava parts dels algoritmes antics i introduïa coses noves per aconseguir una major naturalitat en els continguts i les recerques. Això va suposar una total revolució en el seu moment. Tingues en compte que la seva arribada va afectar el 90% de les cerques.

Amb Hummingbird es va pretendre canviar i millorar en la recerca conversacional perquè d’aquesta manera la cerca a Google i els resultats fossin més naturals i simples per a l’usuari.

En resum, Hummingbird es va crear per tal de centrar-se en la intenció de cerca de l’usuari.

Google Pigeon

Google Pigeon va aparèixer al mercat l’any 2014. No obstant això, fins i tot a dia d’avui és un dels algoritmes més desconeguts per als administradors web.

Aquest algoritme es va llançar amb un objectiu clar, depurar les recerques locals. De fet, aquest algoritme va ser creat a petició del famós cercador local Yelp.

Amb aquest nou animalet, Google va pretendre crear una fórmula matemàtica que s’encarregarà de prioritzar els continguts i els backlinks locals per sobre dels globals. Sempre i quan es tractés d’un negoci local clar.

Per aquest motiu, si el que t’interessa és fer SEO local no has de perdre de vista a aquesta simpàtica colom. Sens dubte, serà la causant que el teu negoci local aparegui en les primeres posicions.

Google Fred va ser llançat al mercat l’any 2017 i la seva implantació va fer estralls especialment en pàgines web dels Estats Units.

De fet, va agafar a tothom per sorpresa ja que no hi va haver una confirmació oficial per part de Google a l’hora de llançar aquest algoritme.

Aquest algoritme afecte principalment a totes aquelles pàgines web que buscaven guanyar diners a través de la publicitat (excepte amb Google Adsense) primant aquest objectiu per sobre de l’experiència de l’usuari i de la qualitat dels continguts.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!