Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

29 de juliol de 2019
0 comentaris

Què és el SEO semàntic?

Què és el SEO semàntic?

Tots els professionals del posicionament web estan d’acord: en un parell d’anys el SEO serà cent per cent semàntic. Però, què és això del SEO semàntic? En què consisteix? Quins canvis hem de començar a implementar per preparar? T’ho expliquem tot!

El SEO semàntic segons la agencia mentedigital

Les cerques a la web han evolucionat notablement. Pensa en com buscaves informació fa uns anys, segur que les teves cerques eren més generals, mentre que ara tots fem servir la xarxa constantment per trobar informació precisa. Per exemple, si volem buscar una cafeteria orgànica prop de casa inserim en el cercador paraules com “on beure cafè al barri de Gràcia de Barcelona”. És a dir, estem utilitzant un llenguatge més natural i específic en la recerca perquè sabem què és el que volem trobar.

Exactament això és el que ha originat l’aparició i consolidació del SEO semàntic, el qual busca no només prestar atenció al significant sinó també al significat de les recerques.

I és que tal com el defineix la wiki : “la recerca semàntica és una tècnica de recerca de dades en la qual una consulta té com a objectiu no només trobar paraules clau, sinó determinar la intenció i el significat contextual de les paraules que una persona utilitzeu per a la recerca “.

En altres paraules, Google ja no només té en compte les paraules claus que introduïm a la barra, també valora altres factors com el nostre historial de recerques anteriors, la nostra localització física, el tipus de dispositiu mitjançant el qual accedim, etc … El seu objectiu és brindar-nos els millors resultats possibles i per a això necessita més informació que unes simples paraules claus, precisa conèixer el context en què les estem inserint per saber què és el que volem.

Com podem posicionar-nos amb les recerques semàntiques segons seowebconsultora?

En primer lloc hem d’atorgar significat a les nostres pàgines web, que Google sàpiga quina classe de serveis brindem als usuaris. Per a això és molt útil utilitzar els rich snippets ja que afegeixen informació detallada sobre les pàgines web i ajuden a catalogar millor el contingut de les mateixes.

Així mateix, les paraules claus passaran a tenir un ús secundari, ja que en el SEO semàntic el més important és el contingut de l’article, que ha d’estar escrit en llenguatge natural. Com hem vist abans en els exemples, els usuaris ja no tendeixen a escriure com robots sinó que pregunten al cercador com si estiguessin parlant amb un amic, una cosa que encara es va a incrementar més amb l’expansió de les recerques per veu, el que significa que els nostres continguts han d’estar adaptats a aquesta tendència.

 

D’altra banda, hem de prestar atenció a l’ús de sinònims, polisèmics, frases fetes, variacions de gènere, diferents conjugacions dels verbs o canvis lingüístics, atès que el SEO semàntic analitza aquest tipus de coses així com la relació entre els paràgrafs, els enllaços, estructura de l’article, camps semàntics, abreviatures, etc.

Si el nostre contingut està centrat en una paraula clau que pugui ser ambigua hem d’aclarir a què ens referim, per exemple si parlem d’exercicis Google necessita saber si estem referint-nos a exercicis físics o exercicis d’anglès, literatura, etc … En aquest sentit, el ocupació de sinònims i de paraules claus relacionades ens pot ser de gran ajuda, encara que també hem de donar-li un context apropiat. Així mateix, els grans cercadors estan llançant eines de desambiguació d’entitats per simplificar tot aquest procés semàntic.

De la mateixa manera, Google ja incorpora els suggeriments de cerca i les recerques relacionades, altres funcions que faciliten enormement la indagació als usuaris. El Knowledge Graph, una eina que possibilita que els usuaris no hagin de sortir del cercador per accedir als continguts, també és una altra conseqüència del SEO semàntic.

Veient tot això queda molt més que clar que el SEO semàntic no és una moda, més aviat representa el futur dels cercadors i nosaltres com a professionals del màrqueting en línia hem de començar a adaptar-nos a ell.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!