Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

16 de març de 2019
0 comentaris

Principals funcions de un seo

Principals funcions i eines d’un professional SEO per millorar el posicionament web

Funcions i eines que tot SEO Manager ha de conèixer

Aquí et detallo de forma genèrica les tasques, funcions i eines que hauria de desenvolupar i utilitzar un SEO per millorar i optimitzar correctament el posicionament d’una web

Sota la hipòtesi que la web a posicionar és una e-Commerce, plantejaré totes les funcions i eines.
L’objectiu primordial de la figura del SEO és posicionar i optimitzar tots els productes i contingut que surt des dels punts de contacte que té l’empresa amb els clients, des posicionar un vídeo, l’última notícia corporativa o les diferents categories de productes i serveis que posseeix l’e-Commerce, per tal d’aparèixer en quantes mes recerques d’usuaris possibles i així generar trànsit qualificat.
Prèviament a totes les tasques a realitzar que desenvolupament més endavant, he de destacar que abans de començar i posteriorment de forma paral·lela a la seva realització s’ha de fer una anàlisi en profunditat de l’estat del sector on treballa i l’e-Commerce, de tots els seus productes, conèixer l’estratègia seguida fins a aquest moment, des de SEO, Social Media, Contingut … etc, investigant l’estat del mercat en què actua i detectant totes les oportunitats existents i aspectes a millorar, on i Off page per tal de plantejar una estratègia SEO definida per objectius a aconseguir.

Tasques en el dia a dia com SEO que es poden repartir durant una setmana:

– Accessibilitat
Tots els dies s’han conèixer l’estat d’indexació i rastreig del site de la mateixa manera que dels seus punts de contacte existents.
Optimitzar, revisar i executar totes les tasques d’indexació per tal d’oferir la millor accessibilitat a l’usuari.

Revisar i detectar errors o oportunitats a millorar en motor Console dels diferents motors de cerca.

Eines SEO d’accessibilitat web:

Search Console, Bing Webmaster, Yandex Webmaster, Screaming Frog, Trends

– Control

Diàriament s’han d’interpretar totes les dades analítiques disponibles per tal de conèixer l’evolució del treball de tot l’equip.
Seguiment i monitorització del posicionament de branding i keywords a explotar.
Revisar, analitzar i interpretar totes les mètriques analítiques per tal de millorar el CRO, l’experiència d’usuari i aconseguir més vendes.
Reporting de resultats.
Eines SEO de control i rànquing track:
Google Analytics, SEMRush, Sistrix, Rank Tracker

-Keyword Research
Es treballarà cada setmana (es recomana no amb molts productes alhora) per tal de centrar tots els esforços en pocs productes per setmana i així tenir un major control sobre el seu posicionament i optimització.
Anàlisi i ús de paraules clau major qualificades per a cada producte, categoria o pàgina del site a posicionar.
Analitzar a la competència, posicions obtingudes, evolució i aquelles accions que estan desenvolupant.

Eines SEO per fer un Keyword Research segons el consultor seo judith sauch:
Keyword Planner Adwords, SEMRush, Sistrix, motor de Console

– Estratègia de Continguts

Cada setmana s’hauran de realitzar un o diversos articles de qualitat i amb visió SEO referents a la temàtica del producte / s amb el qual es treballa aquesta setmana.
Eines SEO de Content Curator:
Buzzsumo, Ahrefs, Open Site Explorer

– Link Building

Totes les setmanes s’ha d’analitzar la situació en què es troba l’e-Commerce referent a la seva estratègia d’enllaços, investigant a la competència i aprofitant totes les oportunitats existents per aconseguir enllaços de qualitat al web.

Es desenvoluparà una estratègia de link building a seguir o es seguirà amb l’existent, i es tractarà d’implementar.

Eines SEO per Link Building:

Ahrefs, Majestic SEO, Open Site Explorer
Paral·lelament a totes aquestes tasques es perseguiran els mateixos objectius que es comparteixen amb la resta de departaments, donant suport a tots ells amb la finalitat que tot vagi en la mateixa direcció. També sempre s’ha d’estar atent a l’actualitat i noves oportunitats en el món del SEO i el Màrqueting Online per tal de ser pioners en totes les actualitzacions i novetats.

Si us ha semblat interessant aquest article i ho heu aprofitat us agrairé sempre que ho compartiu, i si us agrada el SEO i necessiteu fer una formació ou curs, us recomano aquest curs de curta durada i molt assequible si el que necessites és una formació lleugera i flexible, Curs de SEO, i si el que vols és especialitzar-te i ser un professional del SEO, et recomano el Màster de SEO i Posicionament en cercadors que imparteix IEBSchool, on durant un any i de manera contínua realitzaràs una formació amb els millors professionals , els quals estaran en tot moment asesoran’dote i donant suport per a qualsevol dubte.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!