Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

9 d'octubre de 2019
0 comentaris

Optimitzacions SEO: millora el posicionament web

Quan parlem de optimitzacions SEO fem referència a totes les modificacions que s’implementen en un lloc web perquè sigui “agradable” davant els ulls dels cercadors (com Google) i, d’aquesta manera, aconsegueixi ocupar un bon lloc a la primera pàgina de resultats.

És a dir, Google és el motor de cerca per excel·lència, a causa d’això el treball SEO es troba orientat al funcionament i la manera d’indexar d’aquest motor, els encarregats de l’optimització d’un lloc web han de conèixer quines són les variables principals que pren en consideració Google per determinar les posicions que ocupa cada pàgina, i dur a terme les accions necessàries que el lloc web sigui ben valorat i rebi un lloc entre els primers tres llocs.

Quines són les optimitzacions SEO més rellevants segons un consultor seo?

A causa de la complexitat i al nivell d’anàlisi que realitza el robot de Google a cada pàgina web que indexa, són moltíssimes les optimitzacions SEO que s’han de dur a terme per rebre el primer lloc en els resultats. No obstant això, sempre hi ha unes variables que tenen més pes que d’altres, per això, les optimitzacions SEO més resaltantes són les següents:

1. L’optimització del contingut: “el contingut és el rei”, és important optimitzar les nostres publicacions, aportar alguna cosa de valor als usuaris. Si es tracta de text, cal tenir cura l’ortografia i redacció, mantenint un llenguatge natural que sigui senzill d’entendre. Pel que fa al contingut multimèdia, és important mantenir les dimensions recomanades, en formats que Google pugui detectar fàcilment. El títol i la meta descripció són de gran importància, és essencial cridar l’atenció dels usuaris, presentant una descripció breu, creativa i concreta del contingut de la pàgina. En aquest punt entra el bon ús de les paraules clau, termes summament importants ja que connecten la recerca amb la nostra web.

2. L’optimització de la velocitat de càrrega: com més ràpid, millor. És important que els usuaris no esperin una eternitat per poder ingressar a la nostra pàgina web, si això succeeix, la majoria abandonaran la recerca i serán punts negatius per al nostre posicionament.

3. Creació d’enllaços entrants: una xarxa d’enllaços de qualitat beneficiarà la nostra posició ja que augmentaran l’autoritat del web. Es tracta de llocs webs que abordin la mateixa temàtica que nosaltres i ens enllacin, ubicant un link que dirigeixi al seu públic a la nostra pàgina. Això li indica a Google que el nostre contingut és de qualitat, ja que mereix ser compartit.

4. L’optimització en disseny web: aquí s’aborda la distribució, els colors, el menú , tots els aspectes del lloc web, els quals són determinants no només per a una presentació “bonica”, sinó perquè l’usuari pugui navegar dins del lloc de manera senzilla i intuïtiva. Mentre més gran sigui la quantitat de temps que una persona romangui al nostre web, millors resultats veurem en el posicionament.

Hi ha altres optimitzacions SEO a les quals no hem aprofundit, però són igual d’importants, per exemple, els llocs webs han de poder adaptar-se a totes les pantalles (telèfons mòbils, aparells d’escriptoris …) Sempre és bo informar-se àmpliament sobre les accions SEO .

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!