Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

17 de gener de 2022
0 comentaris

Marketing per a pyme

 

“La digitalització ha transformat el funcionament de les empreses per adaptar-se als nous models laborals i optimitzar-ne els processos interns, així com el desenvolupament i llançament dels seus productes o serveis. Tot això accentua la necessitat de comptar amb professionals amb coneixements tant tecnològics com de disseny i usabilitat” afirma Javier G. Algarra, director acadèmic de l’àrea d’Enginyeria i Ciències al Centre Universitari U-tad.

Tendències digitals claus el 2022

Aquestes són les sis tendències digitals clau que marcaran 2022:

Realitats esteses: Les realitats esteses suposen una revolució tecnològica quant a interfícies home-màquina que poden transformar la manera de concebre el programari: des de l’ús de la realitat virtual en aplicacions psicològiques fins a formats d’entrenament industrial i professional, assistència hospitalària, màrqueting, publicitat, lleure, turisme o educació, passant per la realitat mixta a la Indústria 4.0, la formació militar o els entrenadors quirúrgics. I sense oblidar el metavers! El creixement i l’interès de tecnològiques com Meta, Microsoft, Epic, Nvidia o Unity en la creació d’aquest metavers i en l’existència de nou maquinari de realitats esteses és imparable, encara que s’estan trobant amb una notable falta de professionals per avançar en aquest camí . El proper any veurem com moltes accions quotidianes i formes de relacionar-se socialment es veuran modificades gràcies a elles.
Bessons digitals: Un bessó digital és un sistema que permet simular mitjançant ordinador el comportament d’un sistema físic complex com a maquinària industrial, biomolècules o òrgans del cos humà. D’aquesta manera, s’hi pot experimentar sense risc. La simulació a aquest nivell exigeix ​​recursos de càlcul avançats i coneixements molt profunds de física i matemàtica computacional per enunciar i solucionar les equacions diferencials no lineals que governen molts fenòmens. Els bessons digitals estan cridats a ser una de les estrelles del metavers, en què aportaran realisme i credibilitat.

Aquestes són les 6 tendències digitals clau que marcaran el 2022 segons agencia marketing digital madrid

Web3: La Web3 és un concepte que està guanyant molta força en els darrers mesos. Es tracta d’una proposta de xarxa descentralitzada en què els usuaris són els propietaris de les seves dades i les comparteixen de forma distribuïda mitjançant blockchain, el sistema que suporta les criptomonedes i els NFTs (non-fungible tokens). La idea és passar d’un model dominat per unes poques plataformes digitals oligopolístiques que controlen tota la nostra informació i la comercialitzen, a un mercat on les aplicacions pugen per fer servir les dades que volem vendre. També es descentralitzarà la difusió, per exemple, de notícies, música o continguts interactius, permetent un contacte directe entre creadors i consumidors. Encara que és cert que l’èxit de la Web3 dependrà de l’adopció massiva de les tecnologies blockchain pel gran públic, i això exigeix ​​un gran esforç en la millora de la seva usabilitat i seguretat, sens dubte el 2022 en sentirem a parlar molt.
Game finance (GameFi): Es tracta d’un concepte, dins del món de les criptomonedes, sorgit de la combinació de les finances descentralitzades (DeFi), els jocs blockchain (play to earn) i els tokens no fungibles (NFT). A més de permetre que els usuaris guanyin diners simplement jugant, l’usuari manté la propietat, a través de la tecnologia blockchain, sobre els objectes digitals que es creen i es fan servir en el joc. Això possibilita la compravenda d’aquests actius digitals (poden ser obres d’art digitals, personatges, roba, vehicles, terres, edificis o qualsevol altra cosa, dins dels mons virtuals com el metavers) a marketplaces Web3 com opensea.io.

 

Exemples de metaversos blockchain que s’estan popularitzant són Axie Infinity, The Sandbox o Decentraland. És a dir, s’estan desenvolupant jocs i metaversos on, entre altres característiques, s’obtenen criptomonedes per jugar i guanyar (play to earn), es permet als usuaris votar en les decisions (DAO), així com també, ser creadors o propietaris de actius digitals (NFT) utilitzables dins del metavers, o si es prefereix, monetitzar-los a través dels diferents marketplaces.
Intel·ligència artificial: Les aplicacions de la intel·ligència artificial creixen d’any en any. El 2020 ja es va anunciar el sistema GPT-3 amb unes capacitats de processament del llenguatge natural sorprenents (s

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!