Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

14 de maig de 2022
0 comentaris

Marketing e Influencer

1) Influencers micro i nano
Comptar amb l’ajuda d’un influencer no és senzill, per això moltes marques optaran per buscar influencers micro o nano. Es tracta d’influencers que tenen milers de seguidors, però no arriben al milió (que són els macroinfluencers).

 

Tot i això, aquest tipus de perfils tenen una taxa d’interacció més gran que els que arriben o superen el milió de followers, la qual cosa acaba sent molt més beneficiós per a l’empresa. És a dir, en tenir un major engagement amb els seus seguidors, les col·laboracions resulten molt més efectives.

 

2) Col·laboracions de llarga durada
Les marques, a més, basant-se en l’èxit d’una primera campanya, preferiran una col·laboració de llarga durada a una de puntual, ja que amb aquest tipus d’influencers és molt més senzill tractar i són molt més econòmics, ja que solen cobrar a través de productes de mostra o descomptes, cosa que no fan aquells que passen del milió de seguidors.

 

3) El contingut en format vídeo seguirà creixent
TikTok va ser tota una revolució al llarg del 2020 amb 700 milions d’usuaris actius al mes i s’espera que el 2022 el contingut en vídeo continuï creixent. Això vol dir que es buscaran influencers que publiquin aquest tipus de material, així com també aquells que estiguin especialitzats en certa àrea. És a dir, si es vol publicitar un producte esportiu, es cercarà un influencer especialitzat en esport i fitness per arribar a una audiència interessada en aquest tema.

 

4) Ofertes basades en rendiment
Es creu que durant aquest any apareixeran ofertes basades en el rendiment. És a dir, les empreses podrien arribar a exigir un nombre mínim de clics o vendes en influencer, cosa que portaria a planificar les publicacions ia registrar unes dades específiques.

 

5) Autenticitat
Es buscaran nous tipus de contingut, així com que aquest sigui el més autèntic possible. Amb això volem dir que caldrà crear contingut atractiu per als seguidors, a més que aquest sigui creïble. Això implica ser sincer, ja que es pot parlar dels avantatges d’usar cert producte o servei i, alhora, comentar-ne els defectes perquè el públic confiï i vegi aquesta publicació com una cosa real i no com un anunci. Això sí, sempre s’haurà d’especificar que malgrat aquests inconvenients aquest producte és el millor, ja que a la marca no li interessa que una persona amb certa presència a internet critiqui un dels seus productes.

 

6) Employee Advocacy
Una altra de les tendències per a aquest 2022, la qual resulta força cridanera, és la utilització d’empleats per crear contingut per a xarxes socials. En aquest cas, la marca o empresa podria utilitzar a part del seu equip per publicitar els seus productes o serveis. Encara que cal veure l’eficàcia d’aquest tipus d’estratègia, ja que no tots els treballadors tindran un nombre de seguidors prou alt perquè el seu material es tradueixi en beneficis per a l’empresa, veure com algunes marques populars realitzen aquest tipus d’acció pot ser curiós.

A manera de conclusió podríem dir que el influencer màrqueting és un tipus de tendència de màrqueting que està en ple creixement. Fins i tot algunes empreses mitjanes i petites han obtingut beneficis després de comptar amb l’ajuda d’un influencer. A més, com ja hem comentat, és una estratègia ràpida, senzilla i, sobretot, molt econòmica, ja que la majoria reben el pagament a través de productes o descomptes.

agencia marketing digital madrid

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!