Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

17 de gener de 2022
0 comentaris

Marketing al 2022

La intenció de cerca és el rei

La intenció de cerca es refereix a la raó que hi ha darrere duna cerca. Google tracta d’entendre el significat de les nostres consultes de cerca i la categoria d’informació que estem intentant trobar.

Per exemple, Google classifica les guies més alt per a una consulta d’intenció informativa com “com afinar una guitarra”.

Intenció de cerca informativa

Daltra banda, per a una consulta transaccional com “amazon”, Google sap que un usuari està intentant navegar fins al lloc web de comerç electrònic més rellevant per a la seva ubicació (en lloc de buscar informació sobre el riu Amazon).

Intenció de cerca de navegació

Google creu en l’optimització per als éssers humans, no per als algoritmes. De fet, alguns dels sofisticats algoritmes d’aprenentatge automàtic de Google, com ara BERT o MUM, s’introdueixen perquè el motor de cerca sigui “més humà”. És a dir, que el cercador entengui la informació tan bé com els humans.

Hi ha moltes tendències reconegudes en el SEO, però la intenció de cerca és i probablement seguirà sent el rei. Després de tot, és el nucli del negoci de Google.

Què fer sobre això
Dissenyar i optimitzar el contingut tenint en compte la intenció de cerca. Això es redueix a mirar les pàgines de resultats de cerca per a una consulta particular i identificar les tres Cs de la intenció de cerca:

Tipus de contingut – Quin és el tipus general de contingut? És una entrada de bloc, una pàgina de producte o un vídeo? Per exemple, aquest mateix article és una entrada de bloc.
Format del contingut: alguns formats comuns són les guies d’instruccions, les publicacions de llistes, les ressenyes, les comparacions, etc. L’article que esteu llegint ara mateix és una entrada de llista.
Angle del contingut – El punt de venda únic de la peça de contingut. Per exemple, “el millor”, “el més barat” i “la frescor”. Podeu endevinar quin és l’angle d’aquest article?
Un cop identificades les tres C de la intenció de cerca, hauries de tenir una idea força clara del tipus de contingut que Google “recomana” als seus usuaris per a determinades consultes de cerca.

Lectura recomanada: Què és la intenció de cerca? Una guia completa per a principiants

 

El boca a boca. Sí, continua sent una tendència

El boca-orella (WOM) és la “força invisible” que està darrere de l’èxit de moltes marques i l’heroi no reconegut de la conversió de clients potencials en clients. Heus aquí algunes dades que il·lustren la meva opinió:

El 83% dels enquestats de 60 països confia en les recomanacions d’amics i familiars, i el 66% en les recomanacions en línia (Nielsen).
El 74% dels compradors (categories d’automòbils, bellesa i telèfons intel·ligents) identifiquen el boca-orella com el principal punt d’influència per a les decisions de compra (Google, TNS i Ogilvy).
A Ahrefs ho considerem cert i recentment hem classificat el boca-orella com un dels tres principals canals d’adquisició de clients.

Gràcies als mitjans de comunicació en línia, aquesta “força invisible” del WOM -que altrament seria més difícil de notar i mesurar- s’ha tornat força tangible. Podem comprovar-ho en el següent:

Mitjans de comunicació social: el WOM s’observa tant a les converses com a l’intercanvi de continguts.
El contingut generat pels usuaris sobre les marques i els seus productes: les ressenyes dels clients, els unboxings o les fotos dels fans publicades a Instagram en són grans exemples.
La proliferació del màrqueting d’influencers – Encara que el màrqueting d’influencers és un tipus de màrqueting propi, el fet que hagi funcionat tan bé es basa en la mateixa mecànica que el WOM: la gent confia més en altres persones que a les marques.
Què fer sobre això
En primer lloc, crear un gran producte o servei. Sense un, no arribaràs gaire lluny. Has de tenir una cosa que superi les expectatives. Feu que canviï la vida dels usuaris a millor.

Màrqueting de boca a boca

Si a la gent li agrada de debò el teu producte, començarà a expressar-ho. Pots influir en la velocitat i escala d’aquest procés mitjançant algunes tàctiques de màrqueting, com ara:

Animar els usuaris a compartir fotos o vídeos curts del seu producte sota un hashtag específic.
Crear continguts que apel·lin a les raons per les quals la gent comparteix a les xarxes socials.
Compartir testimonis positius sobre el seu negoci (però sense presumir).
Compartir les ressenyes dels productes.
Participar en converses. O fins i tot iniciant-les. Precaució: Això pot fer por. Tens molt poc control (si és que en tens algun) sobre aquestes situacions, però el valor i la transparència arriben molt lluny en el món del màrqueting. A més, pots aprendre molt dels comentaris que rebis.

agencia marketing digital barcelona

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!