Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

11 de febrer de 2019
0 comentaris

Google Panda

Què és Google Panda?

Google Panda és una de les actualitzacions, revisions o noves versions de l’algoritme de cerques de Google. La seva activitat va començar l’any 2011, més concretament al febrer, allà pels Estats Units, arribant a Europa diversos mesos més tard, l’abril del mateix any. A diferència de revisions més modernes, el seu impacte va afectar a prop del 13% de les recerques que es realitzaven a través del famós cercador.

La seva principal premissa era que, perquè un web aconseguís posicionar adequadament, hauria de posseir un contingut 100% original, sense duplicats de cap tipus, i sobretot ser d’utilitat i valor per a l’usuari. És a dir, aquest algoritme o conjunt d’operacions matemàtiques analitzava tots els portals online amb la finalitat de premiar la qualitat, amb el conseqüent moviment en posicions a l’hora d’aparèixer en les serps.

Per a això, es basava en els percentatges de rebot, al temps de permanència, el CTR i el total de pàgines vistes per cada usuari en un web. En base a això, aconseguia determinar si realment s’oferia una mica més qualitatiu que quantitatiu per actuar premiant o penalitzant la seva SEO.

Des del seu llançament, han aparegut centenars d’actualitzacions més per al codi que compon l’algoritme de Google, tenint casos importants com Hummingbird o Penguin. I és que aquest motor de cerca és una cosa que es troba en constant creixement i evolució, obligant també a les webs a realitzar un constant seguiment per millorar sempre el seu posicionament sobre la base de les noves regles que apareixen.

Per a què serveix Google Panda

Google Panda serveix perquè els usuaris tinguin fàcil accés a portals on hi hagi una qualitat de continguts constant. El seu naixement va tenir lloc amb l’únic objectiu de premiar la qualitat abans que la quantitat, basant-se en els criteris que hem esmentat en l’apartat anterior.

De cara a l’usuari, és un benefici, ja que li permet obtenir bona informació i, sobretot, no alimentar els plagis en xarxes. Per als editors, va suposar plantejar noves estratègies per tal d’escalar llocs, però també una forma de premiar aquells que apostaven per l’elaboració de bons continguts i, sobretot, totalment originals.

Exemples de Google Panda

Donar exemples de Google Panda no és possible, ja que es tracta d’un algoritme el contingut, a més, està protegit. No obstant això, sí que es poden posar exemples del seu impacte en la navegació tal i com indica la experta en seo barcelona judith sauch.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!