Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

1 de març de 2019
0 comentaris

Google maps

L’aplicació de maps de Google és l’eina per excel·lència que ve a la ment de qualsevol quan es pensa en serveis de localització geogràfica, o en un robot màgic que et digui per quin carrer anar per no perdre’t i arribar al teu destí. Pocs serveis compten amb el nivell de detall i precisió del mapejat que ha estat capaç de recollir Google a tot el planeta Terra.

No obstant això, hi ha moltes formes de treure-li profit a Google Maps més enllà de simplement demanar-li adreces i seguir indicacions, l’app compta amb moltes funcions que et poden fer la vida més senzilla, així que et vam ensenyar alguns trucs perquè et converteixis en un expert amb ella.

Google Maps té una funció anomenada “La teva Cronologia”, la qual és perfecta per veure els llocs que has visitat en els últims dies. Això és molt pràctic si has anat a un lloc on et vas menjar les millors hamburgueses però no recorda on quedava. Mentre tinguis Google Maps, podràs revisar en quina part de la ciutat queda, ia més com pots tornar a arribar.

Per utilitzar aquest característica has activar-la. Pots fer-ho des de l’aplicació de Google Maps al mòbil, o des del navegador al teu ordinador. Si estàs des del mòbil veu a Google Maps i obre el menú a l’esquerra. Prem sobre “La teva Cronologia” i segueix els passos per activar-la. Des de l’ordinador, obre aquest enllaç i activa el “Històric de Ubicacions”. Després de fer això, podràs revisar els llocs que has visitat tots els dies passats.

Per mirar els mapes de Google Maps cal estar connectat a Internet, especialment si es vol aconseguir informació de com arribar a algun lloc. Però, les aplicacions mòbils per iOS i Android permeten descarregar zones de tots els mapes disponibles per tenir-los disponibles encara que no tindràs connexió de dades.

Per descarregar-los només necessites buscar la ciutat. Un cop aparegui el pin d’ubicació al mapa pressiona sobre ell perquè aparegui el menú amb la informació sobre el lloc. En aquest mateix menú veuràs l’opció de “Descarregar”, el que et portarà al mapa novament on podràs escollir la zona a descarregar. Introdueix un nom per aquesta ruta i ja està. D’ara en endavant el mapa estarà disponible fora de línia.

Quan busques un comerç a Google Maps t’apareix molta informació al respecte: l’adreça, el número de telèfon, els horaris en què estan oberts, el lloc web, ressenyes, fotografies i algunes coses més si estan disponibles. Això és molt útil per saber si el lloc és bo, especialment si és un restaurant. Hi ha una funció relativament nova que també informa quins són els dies i les hores més concorregudes del lloc que vols visitar.

Per aconseguir-la veu fins al lloc que vols visitar, pressiona sobre la barra que apareix a la part de sota per obrir la informació i baixa fins a aconseguir unes gràfiques. Aquí pots mirar cada dia de la setmana per veure quan hi ha més trànsit i així anar a una hora (i un dia) en què hagin menys persones.

 

Un truc ràpid és la possibilitat d’aconseguir fàcilment la localització d’un bany dins d’un centre comercial, aeroport, centres de convencions i estadis que solen ser llocs molt grans.

Per evitar caminar durant molts minuts buscant un bany, revisa el lloc a Google Maps, fes zoom fins que et apareguin els símbols dels banys, que seran uns cercles de color lila.

Google Maps cada vegada és millor, i amb el sistema de ressenyes estan intentant ser un substitut per a altres aplicacions com Yelp i TripAdvisor. Per guanyar usuaris cal tenir prou informació sobre els llocs marcats a Google Maps i per això Google ha creat una cosa anomenada “Local Guides” (Guies Locals), una comunitat global de persones que exploren ciutats per trobar el millor, compartir fotografies i deixar ressenyes .

Formar part d’aquesta comunitat té alguns avantatges que milloren com més punts guanyis amb la informació que comparteixes. Per exemple, si tens cinc punts seràs un guia nivell 2 que podrà accedir a productes de Google abans del seu llançament públic. Un guia nivell 5 necessita 500 punts o més i podrà provar productes nous de Google abans que surtin al mercat i demanar plaça per assistir a una cimera de Local Guides tal i com aconsella la agencia marketing digital de Judith sauch.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!