Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

31 de gener de 2019
0 comentaris

Funcions del SEO Manager dins de l’empresa

En teoria, el treball d’un SEO Manager es centra només en atraure trànsit orgànic i augmentar els ingressos d’una pàgina web. Actualment, però, aquesta figura professional ha anat canviant i adaptant-se als nous algoritmes en cercadors. D’aquesta manera, el SEO Manager ha hagut d’anar adquirint habilitats addicionals i ser alhora creador de contingut, tenir en compte l’experiència d’usuari, prendre decisions relacionades amb l’estratègia digital, ser creatiu i alhora educador per poder sobreviure en aquest món:

Content developer. En el sector del Màrqueting, actualment “el contingut és el rei”, de manera que és impossible posicionar bé en cercadors si no hi ha contingut de qualitat. Gran part dels redactors s’integren directament a l’equip de SEO o és el mateix SEO Manager el que s’encarrega de redactar-los i gestionar-los si el seu perfil no és massa tècnic. El contingut de qualitat pot ser difícil de crear, ja que no és exactament una cosa que puguis estudiar tret que tinguis un perfil periodístic i et dediquis només a escriure.

Experiència d’usuari. L’objectiu principal del SEO és saber què volen trobar-se els usuaris quan entren en una pàgina web. Per obtenir més trànsit orgànic cap a la teva pàgina, és imprescindible que sàpigues proporcionar una bona experiència d’usuari.

Estratègia digital. Ha de prendre partit en l’estratègia digital, ja que és qui més temps passa al lloc web analitzant cada dada per saber com usen els usuaris la pàgina web. Per tant, sempre és important tenir en compte el punt de vista de l’expert en SEO perquè és qui sap què és el millor per al lloc web.
Creatiu. Actualment, els leads són força més difícils d’aconseguir que abans (quan es podia acudir a directoris, per exemple). Cada link, adquirit manualment o de forma orgànica, requereix molta més planificació que treball, i cada vegada el SEO Manager ha de ser més creatiu.

Educador. Segons els professionals del sector, el millor SEO Manager és el que, després d’un temps en una empresa, deixa de ser necessari. Encara que sembli una paradoxa, fa referència a una realitat cada vegada més comú: L’expert en SEO ha d’educar a tot l’equip de Màrqueting digital per a que tots els continguts estiguin pensats per afavorir el posicionament en cercadors.

Quan treballis com SEO Manager o especialista SEO, veuràs que hi ha moments on pots implementar millores tecnològiques per incrementar el trànsit orgànic, i també hi ha ocasions en que pots posar en marxa una estratègia de màrqueting digital per millorar la teva trànsit orgànic. No obstant això, veuràs que la la major part de les vegades has de fer dues coses. El màrqueting educa als clients potencials sobre el teu producte o servei i els persuadeix per comprar-lo, i per tant el SEO forma part del màrqueting i s’està convertint en un dels canals que més trànsit atrau. Pel que fa al futur, podem aventurar que mentre Google segueixi canviant els seus algoritmes, els SEO hauran d’anar canviant les seves tàctiques.

El SEO Manager Perfecte segons el consultor seo judith sauch

Com hem anat veient, un SEO Manager pot tenir diferents perfils i ser expert en diferents temàtiques. Així, tot i que no hi hagi un prototip de professional, podem definir les qualitats que ha de tenir un expert en SEO segons les bones pràctiques que recomanen els experts:

Responsable. Quan crea un programa SEO concret, avalua totes les dades anteriors a la seva arribada per determinar quin tipus de resultats són realistes. Encara que un SEO no pot donar un nombre exacte, posar un objectiu basat en anteriors resultats pot ajudar a adequar les expectatives. Si el seu client no disposa d’aquests resultats, ha de fer servir l’après amb anteriors clients (sempre que siguin d’indústries similars i tinguin un trànsit similar).

Té bones habilitats comunicatives. Una de les seves tasques és comunicar-se amb els altres equips. Ha de saber fer bones presentacions dels resultats per als clients, i tenir l’habilitat de comunicar de manera senzilla les qüestions més analítiques perquè els altres les entenguin.

Sap treballar en equip i té el control de la situació. Entén els recursos de què disposa, sap qui són tots els membres de l’equip, quina capacitat tenen, el temps de què disposen per arribar als objectius, i prepara els escenaris possibles.

És ordenat i sap prioritzar. Quan els recursos són limitats, ha de saber diferenciar quina de les peticions del client és la més important, i ha de fer-li entendre a quin hauria de posar el focus per aconseguir millors resultats.

Es preocupa pel desenvolupament dels projectes. Ajuda en tot el que sigui possible i pren la iniciativa quan cal. Es preocupa per l’èxit del projecte (no només per les visites del web) i dedica temps a respondre els e-mails, trucades i a quedar amb els seus clients.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!