Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

23 d'abril de 2019
0 comentaris

Factors més importants de SEO

Ja sabem que un cercador primer recull el llistat de pàgines que hi ha a la web i després ho ordena en funció del seu algoritme però, de què depèn que apareguem els primers a Google?

Existeixen més de 200 factors de posicionament que, com el seu propi nom indica, fan que la nostra pàgina aparegui en una posició o una altra en les pàgines dels resultats de Google. Aquests factors estan en continu canvi i es divideixen en dos tipus: factors interns (on-site) i factors externs (off-site).

1. Factors externs

Els factors externs (SEO Off-site) són aquells que no podem controlar directament. Assenyalen als cercadors l’autoritat que té un web, és a dir, si és de confiança o no. Ningú sap exactament com s’estableix amb exactitud l’autoritat d’una web, encara que és probable que hi hagi nombrosos factors que la defineixin. El comportament de l’usuari, la qualitat dels links externs i els senyals socials són alguns dels més importants:

La qualitat dels link externs Això funciona com en la vida real: suposa que aquesta nit tens aquest sopar tan esperada i necessites portar un bon vi. On aniries a comprar-lo? ¿A la botiga que t’han recomanat abril experts tastadors oa la que t’han recomanat 40 persones a les que has preguntat aleatòriament pel carrer? Si has decidit la primera opció has triat la correcta. Doncs a Google li passa exactament el mateix, en comptes de tenir en compte el nombre d’enllaços externs que dirigeixen a un web, li dóna més importància a la qualitat de les webs que dirigeixin a aquest enllaç.

Comportament de l’usuari Depenent del comportament d’un usuari, com les pàgines que ha visitat anteriorment i amb quina freqüència, els motors de cerca poden mostrar uns o altres resultats. També influeix la ubicació de l’usuari. Els resultats mostrats per a un mateix terme seran diferents depenent del lloc des del qual es realitzi la cerca. Podrem optimitzar fitxes a Google mi Business, però mai controlar des d’on ens busquen.

Els senyals socials En cercadors, les mencions en xarxes socials influeixen a l’hora de designar l’autoritat d’un domini. Tant els links compartits a Twitter com les pàgines compartides a Facebook poden decidir si una pàgina apareix més amunt o més avall en els resultats de cerca.

2. Factors interns
Els factors interns (SEO On-site) són els relatius a una web, és a dir, aquells que podem controlar directament. El seu objectiu principal és fer la vida més fàcil als cercadors quan accedeixen a les nostres pàgines. La qualitat del contingut, l’arquitectura web i el codi HTML són els factors més rellevants d’una web.

El contingut El contingut de la nostra web és el factor més important per posicionar a Google. Si oferim un contingut original i interessant per a l’usuari que apareguem en les primeres posicions serà bufar i fer ampolles. Google Panda és qui s’encarrega d’establir si un contingut és original o no. El contingut ha de tenir almenys 300 paraules. No obstant això s’està observant que els textos l’extensió estigui entre 1000 o 1200 paraules posicionen més fàcilment. Abans de generar contingut, és important realitzar un keyword research previ i escollir en quina paraula clau ens centrarem, incloure aquesta paraula clau (de manera natural) al llarg del text i oferir una informació actualitzada sobre aquest terme.

Estructura Una vegada que els bots o aranyes de Google accedeixen al nostre web envien tota la informació que rastregen als seus servidors. Per éso és important facilitar-los el rastreig el màxim possible. Tenir una bona estructura d’URL no només afavoreix això sinó que també ajuda a la usabilitat i afavoreix la navegació dels usuaris. El temps de càrrega també és essencial. Hem de tenir en compte que el factor temps de càrrega no només empitjora l’experiència d’usuari sinó que també influeix en la capacitat dels cercadors d’indexar totes les pàgines de la teva web.

El codi HTML Els bots que accedeixen a una web llegeixen principalment el seu codi HTML, per això és essencial tenir-ho ben estructurat i optimitzat. Els motors de cerca utilitzen certes etiquetes HTML per mostrar informació del contingut en els seus resultats de cerca. T’expliquem algunes d’aquestes etiquetes que influeixen en el posicionament SEO: Etiqueta title: Únicament és visible en el codi HTML de la pàgina. És el títol blau que mostra Google en els seus resultats. Els motors de cerca la utilitzen per poder identificar més fàcilment de què tracta la pàgina en qüestió. Etiqueta meta-description: Igual que l’title, només és visible en els resultats de cerca. Els motors de cerca no la tenen en compte a l’hora posicionar. No obstant això, una bona meta-description pot fer que la teva pàgina rebi més o menys clics. Etiquetes de capçalera: Són les etiquetes <h1>, <h2>, <h3>, etc. que mostren de forma jeràrquica els diferents títols que poden trobar-se en un contingut.

S’aconsella que hi hagi un únic <h1> que defineixi el títol principal del text. Dades estructurades: Les dades estructurats estan cobrant cada vegada més importància en els resultats de cerca. Ofereixen als cercadors una informació més detallada sobre el contingut d’un web i mostren informació addicional que no ensenyen el title o la metadescription, com la valoració mitjana en forma d’estrelles o el nombre d’opinions d’un article.

Factors que influeixen en el posicionament SEO

A la imatge: 1. Title.2. Dades estructurados.3. Metadescription.

¿I què passa amb l’Experiència d’Usuari?

L’experiència d’usuari (UX) juga un paper molt important en el posicionament SEO d’una pàgina. Tot i que Google ha confirmat que no influeix en els rànquings de resultats, almenys en les recerques realitzades des de l’escriptori, l’esmenten constantment en la seva guia de com avaluar la qualitat d’una web.

No obstant això, en mòbil és diferent: des que l’experiència d’usuari és la base de l’última actualització del cercador, els resultats oferts en dispositius mòbils sí que tenen en compte l’experiència d’usuari d’una pàgina. Així ho va afirmar Gary IIlyes, Webmaster a Google:

On mobile, sure, since UX is the base of the mobile friendly update. On desktop pàgina no té. (Gary Illyés: Google, May 2015)

Un disseny que mostri un contingut fals (cloacking), enllaços sospitosos, descàrregues malignes, una generació massiva de contingut (posts o comentaris) o una baixa qualitat en el contingut farà que Google consideri si la ràtio d’experiència d’una pàgina és òptim o no .

Consultoria seo seowebconsultora – Agencia de  Marketing digital 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!