Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

24 de gener de 2019
0 comentaris

Errors a evitar en SEO

Ho sabem, l’algoritme de Google està en constant evolució i és realment difícil seguir la pista de tots els canvis que se succeeixen en aquestes fórmules que són capaços de convertir una recerca d’un usuari en milions de resultats i tots amb el mateix objectiu, ser el primer! Però arribar a aquesta posició és molt difícil, has de treballar durament i de forma constant en el teu projecte per evitar errors que poden posar en perill la teva reputació i el teu posicionament SEO.
Segur que hi ha moltíssims més, però nosaltres et vam mostrar a manera de checklist els errors de SEO que més ens criden l’atenció i, a més, que pots corregir fàcilment. Com veuràs, són bastant bàsics però poden fer molt de mal al posicionament del teu projecte. Comencem!

Errors de SEO molt freqüents i que has d’evitar

Linkbuilding excessiu
No intentis enganyar al robot de Google amb la creació d’enllaços artificials.

La millor forma de fer linkbuilding i que aquesta tècnica pugui beneficiar al teu PA és seguir una bona estratègia de continguts, creant articles de qualitat al bloc, webinars, podcasts, vídeos, etc. És a dir, contingut que pugui ser interessant per al teu públic amb l’objectiu que ens enllacin de forma natural, també conegut com linkbaiting.

Sabem que aconseguir enllaços de manera natural al teu projecte no s’aconsegueix d’un dia per l’altre. Crear contingut realment útil requereix molt de temps i esforç, però acaba valent la pena. Google ens voldrà una mica més i això sempre ens ajudarà a posicionar-nos millor.

Enllaços trencats
Tot i que Google ens tranquil·litza una mica indicant que els errors 404 no afecten la nostra classificació, retornar un error 404 cada vegada que algú intenta visitar-nos a través d’un enllaç pot resultar molest i afectar a l’experiència d’usuari. Per això, et recomanem analitzar i controlar quins errors 404 són legítims a la teva web i quins no ho són i cal modificar.

Per exemple, si es tracta d’una pàgina eliminada o que mai ha existit i emets un codi d’estat 404, Google ho interpretarà com a legítim i no ho penalitzarà. Això sí, tingues en compte que tornar un error diferent al 404 o 410 (no disponible temporalment) per a una pàgina inexistent, si afectarà el teu posicionament. Els robots de Google no són conscients de la inexistència d’aquesta pàgina i el valorarà negativament.

Com més etiquetes, ¿millor?
Com passa amb gairebé tot, els excessos no són bons. Un ús correcte de les etiquetes t’ajudarà a millorar el posicionament de la teva pàgina. Posem un exemple: tens l’etiqueta “menjar saludable” al bloc, quan Google va rastregi la pàgina d’aquesta etiqueta i vegi que hi ha contingut actualitzat sobre aquest tema, ho valorarà positivament. A més, també facilita la indexació i millora l’experiència d’usuari ja que permet a les nostres visites trobar contingut relacionat sobre un tema.

Per això és tan important no passar-nos, si utilitzem un munt d’etiquetes per a un mateix post estem generant molt contingut duplicat en les pàgines de cada etiqueta i Google et penalitzarà.

Ets l’únic editor del teu bloc?
Ja ho vam comentar en el punt anterior, Google pot penalizarte si detecta textos similars en el teu lloc web. Però, no només es deu a la utilització excessiva d’etiquetes, hi ha mil maneres d’emmagatzemar contingut duplicat en el teu lloc web i, una altra molt freqüent, és la indexació de la pàgina d’autor si només n’hi ha un.

Si és així, assegura’t que els motors de cerca no rastregin teva pàgina d’autor, ja que estaràs generant el mateix contingut que en la pàgina principal del bloc. Per solucionar-ho, afegeix l’etiqueta noindex en aquesta pàgina. Així, el robot de Google quan rastregi la pàgina, detectarà aquesta etiqueta i no la inclourà en els resultats de cerca d’aquest navegador.

Errors SEO que has d’evitar

No heu especificat el teu domini preferit
Com saps, la teva web pot funcionar amb o sense www., Però cal que li indiquis als motors de cerca quin domini vols que es faci servir per mostrar en els resultats de cerca. Per a això, has de verificar la propietat de les dues versions del domini, amb i sense www. i, una vegada que Google els reconegui, el Search Console selecciona el teu domini preferit: https://www.elteudominio.com o https://elteudominio.com.

Però, si no ho faig, per què afecta això a SEO? Si Google no tracta el teu domini amb i sense www. com un mateix lloc i els indexa com a referències independents, detectarà contingut duplicat i penalitzarà el teu posicionament orgànic.

Ignorar els enllaços interns
En moltes ocasions centrem moltes accions de la nostra estratègia SEO a crear backlinks de qualitat i, la veritat és que, aquest segueix sent un factor de classificació important per a Google, però no l’únic.

No podem oblidar-nos de conduir als nostres usuaris a la nostra pròpia web, ajudant-los a trobar contingut interessant i relacionat. Si aconsegueixes enganxar als teus lectors movent d’un article a un altre, romandran temps en el teu lloc, millorant les mètriques i l’experiència d’usuari, factor tan rellevant per a Google. Això sí, no et posis a enllaçar com un boig. És recomanable seguir una estructura ordenada per facilitar a Google la indexació de les pàgines.

Keyword stuffing
Si penses que Google valorarà positivament que la paraula clau amb la que intentis posicionar un text aparegui per tot arreu, estàs molt equivocat! De res val omplir el footer de la teva pàgina amb una keyword, amagar-la utilitzant el mateix color del fons perquè no sigui percebuda, o escriure textos molt poc naturals amb l’únic objectiu de repetir sempre la mateixa paraula.

La sobreexplotació de paraules clau és un error, afecta l’experiència de l’usuari, Google ho detecta i el teu posicionament SEO surt perjudicat. Si estàs escrivint un post, recorda escriure pensant en el teu lector, utilitzant el teu keyword de forma natural i deixant-li clar sobre quin tema parlaràs i puguin identificar d’un cop d’ull.

Metadescripció: la gran oblidada
Les metadescripciones són aquests petits textos que es mostren just sota el títol d’una pàgina quan vam realitzar una recerca en un explorador i són essencials per captar l’atenció de qui busca respostes a la xarxa. En el cas de no especificar cap, Google pren per defecte els 156 primers caràcters de l’entrada de la teva pàgina, però poden no ser suficients per inspirar a un usuari a fer clic al teu web.

Tot i que actualment Google no utilitza les metadescripciones com un factor de posicionament, no podem deixar-les de costat. Si no les personalitzes, pots estar perdent visites potencials a les teves pàgines i això sí afecta indirectament al SEO.

Si tens un perfil actiu en xarxes socials, llavors ja no tens excusa per no tenir cura de la metadescripció de les teves pàgines o entrades del teu bloc. Quan comparteixes una publicació es mostra aquest text per defecte i, com més atractiu sigui, major possibilitat que et visitin i comparteixin les teves publicacions.

No prestar atenció a les xarxes socials
Tampoc volem dir que per crear o tenir un perfil a Facebook o Twitter sigui suficient perquè Google et valori positivament en el seu rànquing, però sí que són eines molt útils que poden ajudar-te a posicionar si les utilitzes com has.

Et posem un exemple perquè ho tinguis més clar: imagina’t que tens un bloc sobre aliments ecològics en el que diàriament publiques contingut original i de qualitat, rellevant per al públic interessat en aquest tema. Si no realitzes accions de difusió, l’abast de les teves publicacions serà molt menor que si optes per crear un perfil a Facebook, per ejemlo. Des teus perfils socials dels usuaris consumeixen el teu contingut i el comparteixen, naveguen pel teu bloc, passen temps en ell i el recomanen. Indirectament, si milloren les mètriques relacionades amb l’experiència de la teva web, el teu posicionament millora.

No tenir cura de la salut de la teva web
L’últim error, però no per això menys important, que pots cometre en la teva estratègia de SEO. No deixis de banda la seguretat de la teva web, el protocol https és un factor rellevant per als rànquings de posicionament de Google i, cada vegada, ho té més en compte. Per això, tenir un certificat de seguretat SSL és tan beneficiós per a qualsevol tipus de projecte online.

Un hosting optimitzat també millorarà l’estat de la teva web i els motors de cerca t’ho agrairan. Per exemple, si fas servir WordPress per a la creació de les teves pàgines web, et recomanem que triïs un allotjament web especialitzat en aquesta aplicació com WordPress Cloud com recomana la agencia seo barcelona

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!