Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

27 de gener de 2019
0 comentaris

Eines de SEO Onpage

Les eines mes potents de SEO Onpage:

Screaming Frog

A nivell personal, crec que no hi ha una eina millor que Screaming Frog SEO Spider per realitzar un anàlisi SEO On Page, sobretot a nivell tècnic.

Des detectar oportunitats de millora bàsiques fins desentranyar un lloc web a nivell molt avançat, l’eina de la granota ens ofereix unes possibilitats molt àmplies de millorar el posicionament d’una manera molt intuïtiva.

Tot i que la versió gratuïta de l’eina és molt potent, et recomano que adquireixis la versió de pagament si has de analitzar webs molt grans o necessites executar accions de SEO més avançades, ja que d’aquesta forma podràs esprémer tot el potencial que ofereix Screaming Frog.

El seu ús és bastant senzill, ja que només cal introduir el domini a analitzar i donar clic al botó de Start perquè comenci el rastreig. Un cop conclòs l’anàlisi podrem descobrir aspectes tan importants com:

Codis de resposta de cada pàgina: Per saber si les pàgines llancen un error 404, una redirecció cap a una altra URL o es mostren actives amb un codi 200.

Optimització de meta titles i meta descriptions: L’eina ens informa detalladament sobre duplicitats, absència de qualsevol d’aquestes etiquetes en un URL, així com possibles problemes amb l’extensió de les mateixes (excessivament curtes o llargues).

Estat de les capçaleres HTML: Podrem comprovar si les capçaleres H1 i H2 estan correctament implementats en cadascuna de les URL o si, per contra, es troben absents o duplicats.

Nombre d’enllaços interns entrants i sortints: Screaming Frog ens ofereix la possibilitat de conèixer quines són les pàgines que reben i envien més enllaços a nivell intern, de manera que tindrem un control absolut de la distribució del linkjuice a la nostra web per controlar el traspàs de autoritat entre les URL.

Indexació de cada URL: L’eina també ens mostra quines són les URL amb canonical, així com aquelles que tenen l’etiqueta noindex implementada o estan incloses dins el robots.txt per bloquejar el seu rastreig. D’aquesta manera es poden detectar possibles errors indesitjats al nostre lloc web i reparar-los per millorar tant el rastreig com la indexació del nostre web.

Ahrefs

Igual que considero que Screaming Frog és la reina de les eines pel que fa al SEO On Page es refereix, crec que Ahrefs és el millor suport si volem efectuar una anàlisi SEO a nivell Off Page d’un lloc web, tot i que també ofereix moltíssima informació sobre de les paraules clau que un projecte té posicionades.

Així mateix, Ahrefs és una eina excel·lent per a saber en quin estat es troben les webs de la competència i comparar-les amb la nostra.

Tot i que es tracta d’una eina de pagament, t’asseguro que val moltíssim la pena si et pots permetre la despesa, ja que les dades que ofereix són espectaculars, sobretot pel que fa al linkbuilding es refereix.

Per què? Doncs bàsicament perquè ens dóna la possibilitat d’analitzar els enllaços entrants que tenen els competidors que estan situats per sobre de nosaltres i seguir la seva estratègia per intentar superar-los el més aviat possible.

A més, és una eina fantàstica per comprovar el perfil d’enllaços de la nostra web i saber quines s’han perdut o aquells que són més recents, amb informació detallada sobre l’autoritat dels dominis que ens enllacen i l’última data en què l’eina ha detectat aquests links.

De la mateixa manera, podem veure quines són les nostres millors pàgines a nivell orgànic, així com la posició que ocupen en els cercadors costat del volum de cerques mensual de cadascuna de les paraules clau per les que el web està posicionada.

Sens dubte, Ahrefs s’ha situat com una eina de referència dins el SEO i està ampliant encara més les seves funcionalitats amb el pas del temps per tenir una visió més detallada del nostre projecte. Si encara no ho has fet, hauries de provar-la!

WebPageTest

Com ja t’hauràs cansat de llegir i escoltar, la velocitat de càrrega s’ha convertit en un factor directe de posicionament des de juliol de 2018 també en dispositius mòbils, segons van afirmar directament des de Google a través del seu bloc per a administradors web.

Oferir una excel·lent experiència d’usuari i aconseguir que els continguts arribin a l’usuari ràpidament ha de ser un objectiu perseguit per tots aquells administradors de webs que vulguin aconseguir un bon posicionament SEO.

Per això, ara més que mai és essencial que tinguem cura la velocitat de càrrega dels llocs web i proporcionem la millor experiència possible als usuaris que ens visiten.

Agencia seo barcelona

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!