Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

31 de gener de 2019
0 comentaris

Einas de SEO

 

¿Quines eines son de SEO?

SEMRUSH
És una de les eines més completes que podem trobar, ofereix informació sobre trànsit orgànic i de pagament d’una pàgina web. També ens permet conèixer els backlinks que apunten a un domini i els ancoratges que tenen aquests enllaços. De la mateixa manera, ens ofereix una visió de les paraules clau que s’està posicionant un web i la seva posició en els resultats de cerques.

Sem Rush Interfície

Aquesta eina és molt útil per conèixer i analitzar a la competència, encara que també aporta informació molt interessant per conèixer millor la nostra pàgina web i saber com podem millorar-la.

 

OPEN SITE EXPLORER
L’Open Site Explorer és una eina de Moz, el web SEO per excel·lència, que mostra molta informació rellevant sobre els enllaços que apunten a un determinat domini. Analitzant diferents factors d’aquests enllaços, Moz ofereix una valoració de la pàgina web. Es tracta dels anomenats MozRank i MozTrust amb els que també ofereix una puntuació coneguda com “Page Authority” i “Domain Authority” que mostren el potencial d’una web per posicionar en els resultats de cerca, com més gran sigui l’autoritat d’un domini, millor posicionarà en cercadors.

 

PLANIFICADOR DE PARAULES CLAU DE GOOGLE ADWORDS
L’eina Planificador de Paraules Clau d’AdWords de Google és una de les bases per a construir qualsevol estratègia SEO. Gràcies a aquesta eina podem conèixer el trànsit que tenen certes paraules clau en un determinat país o idioma. També ens pot ajudar a obtenir noves idees de paraules clau.

Planificador de Paraules Clau de Google AdWords

Aquesta utilitat és totalment gratuïta i la poden fer servir tots aquells usuaris que disposin d’un compte de Google AdWords.

GOOGLE WEBMASTER TOOLS
(També conegut com Search Console) Una altra utilitat totalment gratuïta que ens ofereix Google i que està molt enfocada al rendiment del nostre domini al cercador. Aquesta eina només ens permet veure les dades del nostre domini. En el seu panell podem veure informació molt important com el percentatge de clics que rebem per certa paraula clau, l’estat d’indexació del web o errors i estadístiques de rastreig d’aquesta, entre d’altres. Google també ens avisarà a través d’aquesta eina, en cas que trobi algun problema de seguretat de al nostre lloc.

Google Webmaster Tools

SCREAMING FROG
Aquesta “aranya” s’encarrega de rastrejar totes les pàgines que es troben creades en un domini i reporta molta i molt útil informació. Si bé és cert, cal saber canalitzar i filtrar tota aquesta informació perquè sigui útil. Screaming Frog permet analitzar la informació meta de les pàgines, trobar errors interns o bé redireccions entre pàgines. Ofereix una radiografia total del nostre domini i la seva estructura. És realment útil a l’hora d’analitzar internament un domini.

Screaming Frog

Disposa d’una versió gratuïta que permet analitzar fins a 500 URL ‘s en un mateix domini. La versió de pagament té un cost molt baix, només 99 lliures per any, de manera que et recomanem que et facis amb ella.

WOORANK
Woorank és una eina que ens permet generar informes que ens mostren multitud de dades sobre un lloc web i que, a partir d’aquestes dades, dóna consells per millorar el rendiment SEO d’un lloc. Aquesta aplicació analitza els llocs web buscant els seus elements meta, H1, i altres aspectes com enllaços trencats, la velocitat del web, la seva versió mòbil, etc … És a dir, realitza tota una completa auditoria de qualsevol pàgina web que desitgem.

 

MAJESTIC
L’eina Majestic (abans coneguda com Majestic SEO) ens ofereix informació molt similar a la que podem consultar amb Open Site Explorer de Moz. També aquesta versa sobre els backlinks amb què compta una pàgina web. Majestic ens mostra un perfil complet dels enllaços amb què compta un domini, aquells que són nous i els que s’han perdut en cert període de temps. A més d’això, mostra a nivell gràfic els ancoratges de text més utilitzats per citar a aquesta pàgina web i els dominis que apunten a una web en els darrers 90 dies.

Majestic SEO

L’aspecte més important de Majestic són els dos rànquings que introdueix. Es tracta del Trust Flow i l’Citation Flow. El primer mostra el nivell de “confiança” dels enllaços que rep un determinat lloc,com indica la agencia seo barcelona de judith sauch.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!