Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

19 d'octubre de 2018
0 comentaris

Del SEO tradicional a SEO local: posicionant a la teva ciutat

En curt temps, hem anat marxant al món del posicionament, enmig d’aquest camí hem anat polint les estratègies i definint amb major exactitud les dianes al moment de planificar l’estratègia SEO. D’aquí part que no només n’hi ha prou amb aparèixer a Google; sinó que es deu estar molt per sobre, segons sigui on et trobis ubicat en el negoci. I l’optimització del lloc en funció al lloc on es troba situat s’anomena SEO local.

Què és el SEO Local?

El SEO Local és un conjunt de tècniques que es troben dirigides a la visibilitat de la pàgina web al moment de la recerca d’informació que és rellevant per a cada un dels usuaris d’acord amb la ubicació geogràfica dels mateixos.

O el que ve sent el mateix, fa que el lloc web de l’empresa que tingui un comerç físic pugui ser trobat amb més facilitat pels clients que es troben a la mateixa zona i que es realitzin recerques que estiguin relacionades amb el negoci.

Això no vol dir que el SEO local no sigui compatible amb les mesures per posicionar el web en una àrea global. És més, la importància que se li atorga al tema boja sempre és més gran si hi ha una major quantitat de volum en les vendes.

¿Perquè serveix el SEO Local?

La presència a internet ha passat a ser un factor clau i que tota empresa ha començat a tenir en compte, sobretot al moment d’assolir els objectius en un mercat que cada dia es fa més complex, competitiu i global.

L’accés a internet ha anat transformant-se completament a causa de la relació que tenen les persones amb una marca o empresa. Fins fa poc, els clients decidien si volien comprar o no un producte d’acord amb la informació que la marca oferia per mitjà de les campanyes publicitàries. En l’actualitat, les coses han canviat completament.

Encara que tots dos aspectes es troben relacionats, hem de tenir en compte que el posicionament només és un mitjà per arribar a un fi.

El primordial sempre ha d’oferir valor al públic però que estigui acompanyat amb un contingut de qualitat. Per d’aquesta manera, no només aconseguir trànsit sinó que també tenir una imatge associada a un concepte positiu.

Per què devem centrar-nos en el SEO Local?

Les recerques locals ens mostra el canvi que anat tenint el públic al llarg del temps: cada vegada hi ha més dispositius mòbils per poder navegar, i aquestes recerques sempre tenen una finalitat. La relació mòbil i recerca sempre és directa i creixent.

És igual de necessari el SEO Local per àmbits més amplis?

A nivell local, el mercat comercial no es troba exempt de competitivitat. No hem d’oblidar-nos que en un món globalitzat com el nostre, la competència es troba en cada racó del globus terraqüi.
I aquest factor amb l’usuari que es troba realitzant la recerca, pot portar-nos molts beneficis, sobretot si es té en compte el paper de Google Maps. Per això, s’ha de de potenciar aquesta faceta en l’estratègia de màrqueting i que ens pot afavorir a nivell de competència.

Quins beneficis té el SEO Local?

Si el negoci no té un producte o un servei que pugui distribuir-se de forma global, les tècniques que ens permeten geolocalizarnos, poden ser indispensables per a la salut del mateix projecte.
I, com hem vingut esmentant, a nosaltres ens afavoreix el component geogràfic i la proximitat amb l’usuari que es troba realitzant la cerca. Sense oblidar-nos en cap moment que també ens ajuda a fer-nos més visibles a Google Maps.

Com podem fer SEO Local?

El primer que has de fer abans de començar és dissenyar una estratègia que tingui els següents aspectes:

1. Definir exactament l’activitat i el sector comercial al qual ens dediquem
2. Delimitar la zona geogràfica
3. Definir el Públic Objectiu i Buyer Persona
4. Indicar quines seran les paraules claus
5. Detectar i analitzar la competència
6. Identificar els recursos que es troba disponibles: temps, pressupost, eines i equip.

És important que primer defineixis l’activitat comercial, ja que a partir d’aquest punt es realitzarà la recerca de paraules clau, és a dir, aquelles que tenen més probabilitats de ser buscades en el cercador pels clients i així trobar el producte.

Quines són les keywords que pots utilitzar?

Hi ha tres classes de paraules que sempre has de tenir en compte:

Head: Són usades per a fer cerques més àmplies, i les quals solen tenir més volum de recerca, igual que competència.

Middle Tail: Són per a cerques més específiques però que mai deixen de ser generalistes.
Long Tail: Són per a cerques més concretes i que tenen poca competència.

La primera, com pots veure, sempre seran aquelles que tenen un alt nombre de cerca i una competència més elevada. En canvi, les altres dues tenen menys visites, el que pot suposar un posicionament molt més assequible.

Font: Judith sauch en Un exemple de web posicionada a nivell local per la keyword ” posicionamiento web barcelona

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!