Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

25 de gener de 2022
0 comentaris

SEO tendencia segons un consultor seo

El SEO (Search Engine Optimization) són totes aquestes tàctiques que permeten posicionar de forma orgànica (no pagada) una web als motors de cerca. Al SEO influeixen moltíssims factors, des de l’optimització de la velocitat de càrrega de la web, als continguts que s’ofereixen o les webs externes que linkegen a la web. Els factors de posicionament van canviant a mesura que Google i la resta de cercadors van canviant els seus algoritmes. El SEO es torna més complex amb el temps i sempre hi ha novetats de les que cal estar al dia per aconseguir els primers llocs.

Vols saber més sobre SEO? Consulta la nostra Guia Gratuïta de SEO On Page.

 

UX i les Core Web Vitals
La UX (user experience) o experiència d’usuari ha esdevingut un factor fonamental per al posicionament web. Amb l’arribada de l’últim algorisme de Google, a l’agost del 2021, les Core Web Vitals que mesuren la velocitat de càrrega, la interactivitat i l’estabilitat visual de les webs, s’han convertit de vital importància per al cercador.

Les Core Web Vitals principals són:

LCP (processament d’imatge amb contingut més gran): mesura la percepció de la velocitat de càrrega i aposta per un contingut més gran triga menys de 2.5 segons a carregar. Aquest factor potencia lexperiència de lusuari en el lloc web.
FID (retard de primera entrada): mesura l’experiència de l’usuari quan interactua amb la pàgina. El retard dentrada ha de ser menor de 100.
CLS (canvi de disseny acumulat): mesura l’estabilitat visual a través de canvis inesperats en el disseny visible de la pàgina, especialment si està per sota de 0,1.
Aquí pots veure un article recent sobre les Core Web Vitals i què fer per millorar-les.

El Principi EAT de Google
Avui dia, Google valora molt més la qualitat dels continguts davant de la quantitat i ho fa aplicant el principi EAT, que respon a:

• Expertise (experiència) contingut realitzat per un expert en el tema en qüestió.
• Authoritativeness (autoritat) valora l’autoritat del contingut i el domini de la web.
• Trustworthiness (fiabilitat) continguts de confiança a tota la web per un consultor seo

Per millorar l’EAT de la teva web, cal escriure articles extensos, amb continguts originals, i com a guies. Sol funcionar escriure un article extens amb ramificacions, és a dir, amb altres articles menors que enllacin al post principal amb continguts relacionats que amplien informació sobre la temàtica tractada.

Posició zero
La posició més important en els resultats de cerca és la posició zero (featured snippets), que és el primer resultat que dóna Google i el més visible de tots. Google segueix treballant en els fragments destacats com ho ha fet fins ara, implementant-ho en aquelles cerques en què encara no apareixia.

Fragments enriquits

Els fragments destacats es mostren en primera posició amb un extracte de la informació, el títol de la pàgina on es troba aquesta informació, una URL i de vegades una imatge.

La visualització de fragments destacats millora la vostra taxa de clics orgànics i porta més trànsit gratuït al vostre lloc web.

Un informe de motor de cerca Land assenyala que aconseguir col·locar un post al Rich Snippet destacat de Google va fer créixer en sessions el 51,65% mentre les conversions es van disparar del 2% al 8%.

Per aconseguir aparèixer als fragments destacats, la posició zero, has de:

Escriure articles mitjançant preguntes i respostes. Posar títols que comencin per “Què és…”, “Com”, “Com es…”, “Com fer…”, “Per què…”, etc
Utilitzar llistats i enumeracions
Afegint fragments de codi JSON-LD directament a la teva web (si no saps com, consulta amb un programador o professional expert en SEO).
Utilitza plugins de SEO que incloguin la configuració de rich snippets com All in One SEO o Rank Math SEO o Yoast SEO.
Instal·lar algun dels plugins del repositori de WordPress com a Schema de Heshman que et permeti configurar preguntes i respostes.
4. Linkbuilding ètic
Google sempre ha penalitzat les estratègies dintercanvis denllaços, els enllaços de pagament, el guest blogging i altres tècniques de linkbuilding no orgàniques però amb les últimes actualitzacions de Google això es comença a notar cada vegada més amb caigudes en picat del nombre de visites.

Fa temps que Google és capaç de detectar els enllaços que corresponen a intercanvis. Hem de ser especialment curosos amb aquesta pràctica, ja que s’especula que començarà a ser penalitzada a partir del 2022.

Els enllaços entrants s’han d’enfocar d’una altra manera, cal crear continguts de qualitat i distribuir-los de manera que no siguin perceptibles.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!