Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

25 d'abril de 2019
0 comentaris

Consells per la teva APP

Consells que ajudaran al posicionament de les teves apps
Després de llegir tot el post estic segur que tindràs moltes idees sobre com pots millorar les teves resultats dins de Google Play i Apple Store.

No obstant això, i per si de cas se t’ha escapat algun detall, et vaig a donar una sèrie de consells que sota el meu punt de vista poden ajudar-te a millorar el posicionament de les teves APPs.

Les imatges de la teva APP ho són TOT
Ho sento, però si la teva icona i teus screenshoots són una merda ningú es descarregarà la teva aplicació. És fonamental que et curres tant el disseny de la teva aplicació com la icona.

Per això, et recomano que estudiïs a la teva competència i agafis el millor de cada un. Un cop fet dissenya el teu APP i la teva icona en funció d’això.

A més, mostra els teus punts diferencials en les primeres screenshoots per enganxar als usuaris i que d’aquesta manera els interessi la teva aplicació per sobre de la resta. En això no hi ha màgia, només pots conquerir al teu possible usuari mitjançant la vista.

Tria un nom d’APP que destaqui i mostri especialització
Intenta que dins el nom de la teva aplicació es mostrin aspectes tan importants com:

Que la teva APP està centrada en un segment molt determinat.
Què porti la paraula clau del teu sector a ser possible. No obstant això, això no ha de ser obligatori si d’aquesta manera afecta la teva marca com indica un consultor seo.

Busca ser curt i directe. Recorda que la gent cada vegada té menys temps per perdre llegint.

Dóna incentius perquè la gent tingui el teu APP
Com has vist al llarg del post si és important que els usuaris es descarreguin el APP, més important és que se la quedin i no l’esborrin.

Per això, cal retenir als teus usuaris una vegada capturats. Tingues en compte que la gent que simplement obtingui un benefici al principi de la descàrrega finalment es l’acabarà esborrant per que no li aportarà res en el temps i només ocuparà espai al seu mòbil.

Per a això, el millor que pots fer és mantenir en constant tensió al teu usuari un cop captat. Envia ofertes, estigues actiu amb l’usuari i dóna-li motius a l’usuari perquè vegi que tenir el teu APP és un avantatge.

Promociona el teu app per altres canals
A diferència del que passa amb el posicionament web SEO, en el posicionament ASO també es té en compte el nombre de descàrregues, independentment del medi del qual procedeixin.

Per tant, no escatimis en utilitzar altres vies de captació de leads com les xarxes socials. Per exemple, Facebook o twitter disposen d’anuncis explícits per a la promoció de APPs. Una altra opció també seria la promoció via Google Adwords.

Estigues atent als continus canvis
Igual que passa en SEO, el posicionament de APPs es troba en constant canvi. Un simple canvi en l’algoritme de Google Play o Apple Store pot fer que el teu APP baixi o pugi en els rànquings.

A més, el ASO és una carrera de fons que es basa en estar constantment optimitzant per aconseguir estar en els primers llocs dels rànquings. Per això, la clau de l’èxit en aquest tipus de posicionament és la paciència.

Fes un estudi de mercat
De res et servirà tenir la millora aplicació mòbil del món i la millor optimització ASO del món si directament t’enfrontes als grans del mercat sense els recursos necessaris.

Per això, abans de perdre el teu temps, et recomano que miris si la teva estratègia ASO és rendible en el nínxol on vas a competir i si hi ha rivals forts dins el nínxol ni ho intentis si no vols perdre el temps.

Mesura, monitoritza i torna a mesurar com indica una  agencia marketing digital.
Igual que ocorre amb el posicionament SEO, mai has de deixar de mesurar els resultat o KPIs principals propis i de la competència.

Això et serà de gran utilitat per replantejar la teva estratègia ASO i d’aquesta manera extreure conclusions fidels de la situació real del teu APP i el seu mercat o nínxol.

Fes test A / B si o si
Aquests test, tot i ser un avorriment, són tremenda ment útils per millorar el CTR de la teva fitxa i d’aquesta manera conèixer que és el que realment funciona a l’hora de captar usuaris per la teva aplicació.

El procés de posicionament ASO (ROM)
El procés que se segueix en tota campanya de posicionament ASO és molt similar al del posicionament SEO. Es pot dividir aquest procés en 3 grans passos:

Research: Basat en la recerca de competidors i de les paraules clau que es volen atacar en el projecte. Es buscarà utilitzar paraules clau poc competides i de tendència alcista de la mateixa manera que en el SEO.

Optimització: Consisteix en l’optimització de la fitxa de l’APP per aconseguir el major nombre de descàrregues i per tant, CTR.
Monitorització: Un cop llançada la APP hauràs de fer un seguiment dels principals KPIs del projecte per veure la seva evolució en el temps i determinar si l’estratègia ASO seguida ha estat un èxit o un fracàs.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!