Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

11 d'agost de 2018
0 comentaris

Com verificar les fonts i els continguts a Internet?

Una pàgina web pot arruïnar la imatge de la teva? És clar que sí! I és que si prens informació d’un portal amb informació falsa, fas la teva pròpia redacció sense investigar del tema, i ho publiques llavors t’arrisques a perdre tota la reputació per les quals has treballat. Per això és que hem de saber Com verificar les fonts i els continguts a Internet?

Com verificar les fonts i els continguts a Internet?

Així és, un article pot danyar tota la teva imatge al punt en què hauràs de canviar-te el nom. Però no et preocupis més, perquè a continuació et portem els trucs que has de saber per verificar les fonts i continguts en l’internet, perquè escullis el més verídic i fiable que t’ajudarà a seguir construint una imatge fiable.

Profunditat de la informació

Per saber si la informació que llegeixes és precisa, t’has de fixar en si aquesta aprofundeix en el tema o si simplement el toca de manera senzilla sense afegir contingut de valor. El propòsit d’això és que es denota que l’autor ha fet un treball de recerca per aconseguir el contingut que et mostra en l’article que et presenta.

Un altre punt important és si específica d’on surten les seves fonts, i en quins arguments es basa per defensar la seva opinió. A través d’aquestes claus aconseguiràs conèixer si el que llegeixes en realitat és producte d’un estudi, o si la persona que el va escriure no té coneixement veritable del tema, i per tant va utilitzar altres autors que no són de fiar.

L’estil de redacció també denota la certesa que té l’autor sobre un tema, perquè un contingut ben escrit demostra domini del tema, i la capacitat avançada de sintetitzar idees perquè una altra persona les pugui entendre.

Fiabilitat de l’autor

A les pàgines web se cita a l’autor dels articles al final de cada article, és important que aquest tingui informació sobre ell i que sigui verídica. Una de les maneres de confirmar això és mitjançant l’ús de les xarxes socials, o l’internet on pots fer una recerca ràpida sobre la persona que va escriure la informació.

Allà, el més probable és que trobis el seu currículum a on verificaràs la veracitat de l’autor, i si va ser utilitzat per altres persones com a font. En tots dos casos és important definir els orígens, i l’impacte d’aquesta persona al públic perquè elles decidiran si aquesta persona val la pena esmentar-la en el contingut que realitzen, o si és millor deixar-la a un costat.

No obstant això, el més important és que aquesta persona, i la seva experiència, siguin totalment identificables en l’internet i que estiguin relacionats al que escriuen perquè tingui coherència que van fer una investigació referent al seu tema de coneixement.

Origen de la informació

Diaris oficials, revistes, ens governamentals, i institucions amb bona reputació són unes de les fonts més fiables que hi ha al internet perquè tenen una imatge de mantenir i, per tant, només de publicar informació confirmada amb fonts totalment comprovables i fiables.

L’important és veure qui publica la informació que penses utilitzar, perquè gràcies a petits detalls, com un període específic de publicació, pots determinar que el que llegeixes és veritable.

Aquest pas està dissenyat en el cas que no sàpigues qui és l’autor perquè no està publicat a la pàgina web, però si saps l’empresa que està darrere del que veus. Per conseqüent, avaluar aquesta companyia i la seva pàgina web t’ajudarà a conèixer si són de confiança per al públic general.
Els detalls que has de buscar en el website són la protecció als drets d’autor, i l’opinió del públic. Tots dos mostren preocupació dels autors del contingut per protegir el seu material, i per conèixer què opinen els altres del mateix.

En el cas que no trobis drets d’autor, el millor és que segueixis buscant la pàgina web fins trobar-te amb un lloc on vegis que hi ha algun aclariment de l’origen del contingut. Si això està absent, llavors la font no és fiable.

Un altre punt important que ha d’estar a la pàgina web és la presència d’un sol tipus de contingut, perquè les pàgines que tenen milions de temes al mateix temps generalment fan investigacions superficials del que han de comprendre, i no aprofundeixen en el tema ni en la font d’on treuen la informació.

Coherència en la redacció

La redacció impecable significa un gran coneixement d’un tema en específic perquè la persona és capaç de jugar amb el contingut el que més vulgui ja que coneix el tema a la perfecció. Per això, un dels signes d’originalitat, i d’investigació, és la coherència en el text.

Perquè una persona sense coneixement en el que escriu, subconscientment farà que es noti a través de la seva redacció perquè hi haurà molts paràgrafs que no abastaran informació, i més aviat només estan per omplir espai.

font:agencia seo barcelona mentedigital

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!