Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

21 de maig de 2022
0 comentaris

BING

El posicionament SEO a Bing és més fàcil del que es podria pensar. Abans d’entrar en detalls, però, analitzem algunes dades.

Quan parlem de motors de cerca, ens referim gairebé sempre a Google. I quan diem “SEO” segur que assumim que estem parlant de loptimització paraules clau per a Google. En part això és comprensible, ja que la quota de mercat de cerques de Google en ordinadors a tot el món és molt alta (95% a Espanya, 66% als Estats Units i més del 90% a molts països, amb l’excepció de la Xina i Rússia).

Però què passa amb la resta de cerques que no es fan a Google i que en alguns països com USA suposen un 33%? Doncs que si analitzem el volum que pot suposar, no és gens menyspreable i ho hem de tenir en compte també dins de la nostra estratègia de posicionament.

Fes una ullada als resultats de l’anàlisi mensual del mes de febrer de 2016 de comScore sobre les cerques en ordinadors al mercat americà:

Google 64,0%
Bing 21.4%
Yahoo! 12,2%
Ask 1,6%
AOL 0,9%
Junts, Bing i Yahoo! generen el 33,6% de les cerques realitzades des d’ordinador. Això vol dir que 1 de cada 3 usuaris fa servir algun d’aquests dos cercadors, que gràcies a la seva aliança des de fa uns quants anys, mostren uns resultats molt similars. Així que, hi ha vida més enllà de Google.

Taula de Continguts
Bing i Yahoo! Un sol motor de cerca?
Des de 2010, les cerques de Yahoo! són impulsades per Bing, el que significa que Yahoo! es basa en líndex i algoritme de classificació de Bing. Si proveu a fer unes quantes cerques en tots dos cercadors veureu que els resultats de la cerca són molt similars en tots dos, de manera que qualsevol optimització SEO duta a terme per a un, ens serveix per a l’altre.

No obstant això, de vegades podem veure lleugeres discrepàncies entre els resultats dels dos cercadors. Això es pot deure a diverses raons:

Yahoo! encara incorpora alguns serveis propis, com ara compres, informació de pel·lícules, etc., als resultats.
Igual que Google, Bing sol fer test en temps real sobre una part o tots els usuaris que busquen, per millorar el seu cercador i provar funcionalitats noves.
Les dades que Yahoo! rep de Bing possiblement no són tan actuals com els resultats en temps real de Bing. Potser el que passa és que quan Yahoo! rep una consulta, torna l’última resposta a la consulta que té registrada, procedent de Bing, i encara que aquesta actualització es produeix de forma contínua, puntualment hi pot haver una petita manca de sincronització.
Així que podem resumir l’anterior que en realitat només hi ha un motor de cerca, “Bing”, que processa al voltant d’un 33% de totes les cerques des d’ordinador als Estats Units. No està malament, ha augmentat 4 punts percentuals en els darrers anys. A Espanya, però, la xifra total pot estar al voltant del 4%, que és força poc, encara que hi ha certa tendència que pugi. L’increment de quota de mercat, a més, sembla a costa de Google, que de totes maneres no té gaire de què preocupar-se, almenys a curt termini.

Aleshores, què és el que fa que més usuaris utilitzin Yahoo! i Bing?
Els navegadors per defecte per buscar en productes de Microsoft i Windows. En conjunt, Microsoft Internet Explorer i Edge tenen una quota de mercat del 21,2% entre els navegadors d’escriptori i tauletes als EUA (dades de juny de 2016). Tots dos usen Bing com a cercador per defecte, i així passa amb les finestres de cerca a Windows 10.
Firefox. Des que Mozilla deixo d’enviar cerques a Google el 2014, Yahoo! ha estat el motor de cerca predeterminat als Estats Units. Firefox és utilitzat pel 12,4% de nord-americans com un navegador d’escriptori primari, cosa que ens deixa amb el màgic 33,6% si ho afegim als navegadors de Microsoft.
Siri. Amb la creixent popularitat de la cerca per veu, Siri sestà convertint en un company de cerca per a molts usuaris diPhone. El que no saben molts és que el motor de cerca de Siri és també Bing. I amb l’arribada de Siri a Mac en la propera versió de MacOS, és molt possible que més persones faran servir Bing per fer cerques a internet sense adonar-se’n.
En alguns sectors Bing té fins al 80% del mercat de cerques i supera Google.
Per exemple, gairebé el 80% de les cerques d’automòbils als Estats Units procedeixen de Yahoo! i Bing. Aquests són altres sectors en què Bing supera Google:

Educació: 79%
Negocis i finances: 72%
Telecomunicacions: 80%
Viatges: 71%
Retail (minoristes): 52%
El trànsit de Bing converteix millor que el de Google
Alguns estudis i especialistes coincideixen que el trànsit procedent de Bing té una taxa de conversió més alta que la del trànsit procedent de Google.

agencia seo madrid amarok

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!