¿Que es una agencia de Marketing digital?

 

¿ QUÈ ÉS UNA AGÈNCIA DE MÀRQUETING ONLINE?

La digitalització dels mercats amb l’arribada d’Internet ha suposat l’aparició i transformació de les estratègies de màrqueting tal com les coneixíem. Els negocis s’han vist obligats a fer-se un buit dins de la xarxa amb la feina que això suposa per als empresaris. Per aquest motiu, el paper pròpiament dit d’una agència de màrqueting en línia, consisteix a cobrir totes les necessitats relacionades amb el treball de promoció de les empreses a Internet.

FUNCIONS D’UNA AGÈNCIA DE MÀRQUETING ONLINE

Tota agència de màrqueting en línia que es preï es caracteritza per la seva especialització en el que es coneix com a comunicació digital basada en el ROI o retorn de la inversió. És a dir, el seu treball està centrat principalment en funcions com ara:

1.- INVESTIGACIÓ I ESTUDI DE L’EMPRESA – CLIENT:
Un dels papers de tota agència de màrqueting digital és el d’estudiar molt bé als seus clients. Per a això, es necessita conèixer a la perfecció:

El producte o serveis que l’empresa distribueix.
El mercat en el qual es mou aquest negoci.
El perfil o target del seu públic objectiu.
Els punts forts i les debilitats de la competència més directa.
Els objectius i metes a curt, mitjà i llarg termini de l’negoci.
I és que l’èxit d’una bona estratègia de màrqueting en línia depèn directament de l’grau de coneixement que l’agència tingui del seu client.

2.- DESENVOLUPAMENT I POSADA EN MARXA D’ESTRATÈGIES DE MÀRQUETING DIGITAL:
Les agències de màrqueting en línia compten amb un nodrit equip de treball destinat a la creació de diferents estratègies de màrqueting ajustades a cada tipus de client. Perquè no totes les empreses tenen els mateixos objectius, les agències de màrqueting no poden usar les mateixes tècniques per a tothom.

Els professionals que solen integrar la plantilla d’una agència de màrqueting en línia són:

Dissenyadors gràfics, il·lustradors i creatius.
Especialistes en la redacció de continguts especialitzats.
Professionals de l’posicionament SEO i SEM.
Executius de comptes.
Especialistes en anàlisi i mesurament de dades.
Programadors web.
Tècnics en publicitat digital.
Totes aquestes ocupacions poden variar d’una estratègia de màrqueting a una altra, depenent del seu grau d’especialització per sectors. Per exemple, si tenim com a client a una empresa que necessita guanyar trànsit orgànic per a la seva pàgina web, necessitarem molt més la feina dels redactors especialitzats, així com el dels especialistes en posicionament SEO.

Els diferents tipus d’estratègies de màrqueting en línia que es poden aplicar des d’una agència especialitzada en el sector del màrqueting són:

Campanyes orientades a l’Inbound Màrqueting (atracció, conversió i fidelització).
Campanyes de Social Media Marketing per a xarxes socials.
Campanyes de Content Màrqueting o Màrqueting de Continguts.
Campanyes d’Email Màrqueting.
Auditories i anàlisi SEO.
Auditories i anàlisi SEM.
3.- CONTROL DELS RESULTATS:
Una agència de màrqueting en línia de qualitat no només s’encarrega de posar en marxa les diferents estratègies que pot necessitar el seu client per consolidar el seu negoci. D’altra banda, és responsable de tots els resultats que es desprenen d’aquestes accions.

En aquest sentit, l’agència de màrqueting en línia s’encarrega a més d’analitzar totes les dades obtingudes per a, en cas que sigui necessari, reorientar les estratègies aplicades d’una manera molt més efectiva. Cal recordar que aquest tipus d’agències treballen sempre sota el retorn de la inversió. És a dir, sota el supòsit que la inversió dels seus clients serà retornada en forma de beneficis. No aprendre dels errors és una cosa que no està permès dins d’una agència de màrqueting digital.

agencia marketing digital madrid

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *