SEO

D’on sorgeix el terme SEO (Search Engine Optimization)?

Els primers cercadors van sorgir a principis dels 90. Fins que Google va aparèixer el 1996 es van crear molts, entre ells Yahoo. Va començar el boom de les web. La gent es va adonar que realment es podia guanyar diners amb elles. Així van arribar a la conclusió que necessitaven atreure trànsit. Quin era el millor mètode d’atreure trànsit? Els motors de cerca.

1. Què és el SEO?
El posicionament en cercadors o optimització de motors de recerca és el procés de millorar la visibilitat d’un lloc web en els resultats orgànics dels diferents cercadors. També és freqüent nomenar-pel seu títol anglès, SEO (Search Engine Optimization).

Wikipedia
El SEO és una de les «disciplines» que més ha canviat en els últims anys. Només hem de fixar-nos en la gran quantitat d’actualitzacions que hi ha hagut de Penguin i Panda, i com aquestes han donat un volta de 180 graus al que s’entenia per SEO fins fa poc. Ara amb el SEO es persegueix el que el propi Matt Cutts qualifica com «Search Experience Optimization» o el que és el mateix, «tot per l’usuari».

 

Encara que hi ha milers de factors en els quals un motor de cerca es basa per posicionar una pàgina o una altra es podria dir que hi ha dos factors bàsics: l’autoritat i la rellevància

L’autoritat és bàsicament la popularitat d’una web. Com més popular sigui més valuosa és la informació que conté. Aquest factor és el que un motor de cerca té més en compte atès que es basa en la pròpia experiència de l’usuari. Com més es comparteixi un contingut és que a més usuaris els ha semblat útil.
La rellevància és la relació que té una pàgina enfront d’una recerca donada. Això no és simplement que una pàgina contingui un munt de vegades el terme buscat (en els començaments era així) sinó que un motor de cerca es basa en centenars de factors on-site per determinar això.

El SEO es pot dividir en dos grans grups:

On-site: El SEO on-site es preocupa de la rellevància. S’assegura que la web està optimitzada perquè el motor de cerca entengui el principal, que és el contingut de la mateixa. Dins el SEO On-site inclouríem l’optimització de keywords, temps de càrrega, experiència de l’usuari, optimització de el codi i format de les URL.

Off-site: El SEO off-site és la part de la feina SEO que se centra en factors externs a la pàgina web en la qual treballem. Els factors més importants en el SEO off-site són el nombre i la qualitat dels enllaços, presència en xarxes socials, mencions en mitjans locals, autoritat de la marca i rendiment en els resultats de cerca, és a dir, el CTR que tinguin els nostres resultats en un motor de cerca. Segur que estàs pensant que tot això està molt bé i que és molt interessant però que el teu aquí per saber perquè necessites el SEO a la teva web i que beneficis obtindràs si ho integres com indica el expert seo barcelona

 

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *