¿Que es CRO?

Què és CRO (Conversion Rate Optimization)?

CRO és un conjunt de tècniques que, mitjançant definició d’una estratègia, tenen com a objectiu final millorar el rendiment d’un lloc web respecte de la taxa de conversió.

En general, és un procés iteratiu. Això implica que després de les les diferents fases en què podem dividir un projecte de CRO, el procés arriba a un punt en el qual pot tornar a repetir-se una i una altra. Això es produeix, especialment, perquè quan es planteja un disseny que està orientat a la conversió, normalment, sempre hi ha possibilitat d’aconseguir un cert marge de millora.

Posem un exemple simplificat per entendre fàcilment que és Conversion Rate Optimization.

Situació de partida

Hem dissenyat una landing page i creat una campanya d’AdWords. La finalitat de la landing és promocionar un esdeveniment i el nostre objectiu principal és que els usuaris interessats en ell ens proporcionin les seves dades.

Després d’un marge de temps considerable, veiem que la taxa de conversió és d’un 5% de mitjana, però que concretament a tablets i mòbils la xifra baixa a un 1%. Aquesta diferència és prou significativa perquè vulguem millorar-la.

Realitzem tant una anàlisi de l’trànsit com una anàlisi de l’comportament dels usuaris. Concretament en aquest tipus de dispositius, mòbils i tablets.

Vam detectar un parell d’aspectes que podrien influir considerablement en la nostra taxa de conversió en mòbil especialment. En primer lloc, el formulari queda molt “under the fold”, és a dir, en un primer cop d’ull l’usuari no ho veurà i caldrà que aquest faci scroll per poder accedir-hi. En segon lloc, certa informació d’interès i que pot potenciar que l’usuari deixi les seves dades per assistir a l’esdeveniment, com els logotips dels patrocinadors de l’esdeveniment, es veu massa petit, quedant pràcticament desapercebut.

Per tant, una taxa de conversió baixa en mòbils pot ser degut a aquests dos aspectes? Pot influir que el disseny en mòbil no estigui adaptat de manera que tota la informació rellevant quedi visible en un primer cop d’ull? Probablement la resposta sigui afirmativa, però en qualsevol cas, haurem d’utilitzar eines per demostrar-ho.

Com podem demostrar les causes d’una taxa de conversió baixa en mòbil que hem assenyalat anteriorment? Fàcilment, vam llançar un test A / B amb una variant de el disseny original en què el formulari està ara més amunt, en la nostra resolució de pantalla amb més trànsit, above the fold.

Vam comprovar a través del test que la variant té un 80% més de conversions que la de el disseny original. Millorem la nostra taxa de conversió a 1,8% en dispositius mòbils.

En aquest punt és quan podem considerar que aquest procés és iteratiu, ja que tot i que hem millorat la taxa de conversió, procedim a plantejar un altre AB testing amb el cas dels logotips de patrocinadors.

Com veiem sempre hi ha punts de millora. Sempre podem retrocedir fins al pas d’anàlisi en el qual detectem punts febles.

Tot i que no és un procés especialment complex, sí que en la majoria de casos pot aconseguir major complexitat que l’exemple que hem posat. L’anàlisi que portem a terme, ha de ser minuciós a nivell tant qualitatiu com quantitatiu; per plantejar hipòtesis de millora, cal tenir coneixements de UX, Centered Conversió Design i, fins i tot, de desenvolupament frontend.

Agencia marketing digital en madrid https://mentedigital.es/agencia-marketing-digital-online-madrid

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *