Que es un Rich Snippet

Què són i com utilitzar els Rich Snippets?

Segur que més d’una vegada, a l’buscar a Google, entre els resultats has vist descripcions molt cridaneres, amb diferents camps que se surten del que és habitual, com una valoració o una fotografia. Això és possible gràcies als Rich Snippets, en els quals aprofundim avui i que ens ajudaran a posicionar millor el nostre lloc web com indica la agencia marketing digital mentedigital.

Tècnicament, els Rich Snippets (fragments enriquits en anglès) són segments de codi HTML amb contingut que expressa la seva funció dins de la pàgina web. Els fan servir els sistemes que interpreten el contingut de les pàgines web, com els motors de cerca, de manera que puguin entendre-ho millor i categoritzar-correctament. Els Rich Snippets porten bastant temps en funcionament i encara que no els coneguis o no hagis sentit parlar d’ells anteriorment, segurament hauràs percebut l’ús que Google fa. Per exemple, a continuació pots veure un resultat de recerca d’una recepta, que inclou la seva foto, valoració, vots, temps de realització, etc.

En Schema.org, trobem classificats els Rich Snippets que pots arribar a utilitzar. El millor és que la classificació que ens presenta està avalada per entitats com Google, Bing, Facebook, de manera que si fas servir les seves recomanacions, estaràs segur que Google i altres cercadors les tindran en compte.

Per què són importants els Rich Snippets per al seu lloc
Un lloc que inclogui Rich Snippets estarà ajudant a el motor de cerca a entendre els seus documents HTML i a explicar quina funció tenen certes parts del seu contingut. Com sabem, qualsevol iniciativa que ajudi a entendre millor a una web és vista amb bons ulls per Google, de manera que utilitzar-los ajudarà a el posicionament. De fet, els professionals SEO fa temps usant-los com una tècnica del que es coneix com SEO In Page.

Un resultat de cerca a Google crida més l’atenció quan presenta Rich Snippets, de manera que la teva web, sigui quina sigui la seva posició, tindrà més possibilitats de destacar entre altres resultats de cerca. No obstant això, tot i que utilitzar un Rich Snippet no et garanteix que Google ho vagi a mostrar, catalogant millor la teva pàgina, a la pràctica se sap que l’algoritme de posicionament ho té en compte a l’hora d’ordenar els seus resultats. Des de 2013, l’algoritme de Google té en compte aquestes peces de codi, de manera que si encara no les fas servir, no estarà de més que el vagis incorporant.

Com utilitzar els Rich Snippets

Fer servir un Rich Snippet és una tasca senzilla, ja que és només un petit codi que s’haurà inserir en els documents HTML. Hi ha diverses maneres d’aconseguir-:

JSON-LD. Un script en el head o al body que indica mitjançant un objecte JSON les dades a catalogar com Rich Snippets.

Microdades. Una sèrie d’atributs nous a les etiquetes, que permetin a l’cercador saber quin contingut presenten.

RDFa. Una extensió d’HTML5 que permet també nous atributs per representar la informació.
Google recomana JSON-LD, tot i que adverteix que la informació indicada en l’JSON ha d’estar representat després en la part visible de l’contingut HTML que l’usuari veu quan visita la pàgina.

L’script JSON-LD té un aspecte com aquest. Per exemple, pensem que estem parlant d’un lloc, la Torre Eiffel.

<Script type = “application / ld + json”>
{
“@Context”: “http://schema.org”,
“@Type”: “Place”,
“Geo”: {
“@Type”: “GeoCoordinates”,
“Latitude”: “48.85”,
“Longitude”: “2.29”
},
“Name”: “Torre Mapfre
}
</ Script>

Recomanem visitar Schema.org per trobar el llistat dels Rich Snippets disponibles, així com les diferents implantacions dels mateixos, amb exemples que resultaran prou clars per a qualsevol persona interessada. A més, si fas servir WordPress, pots optar per algun dels plugins que ens permeten implementar els Rich Snippets de manera més còmoda i que trobaràs en el cercador de connectors de el gestor de continguts.

 

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *