Nou algoritmo Google 2020

La nova actualització de Google 2020: com afecta

Aquesta és la reacció que produeix en molta gent quan Google anuncia un “Core Update”. Vegem en què ha consistit el canvi que es va anunciar el dia 13 de gener:

Google va anunciar en el matí de dilluns a Twitter que aquest mateix dia estava implementant una nova actualització de l’algoritme. L’anunci de Google va dir: “Més tard en el dia d’avui, estarem llançant una àmplia actualització d’algoritmes, com ho fem diverses vegades a l’any. Es diu la” Core Update “de gener de 2020. La nostra orientació sobre aquestes actualitzacions segueix sent la mateixa que anteriorment “.

En què afecta la nova actualització de Google 2020 segons la agencia de marketing digital.

Jorge Sola, SEO Specialist de We Are Màrqueting, ens respon alguns dubtes sobre en què consisteix el nou algoritme de Google 2020 i com pot afectar l’estratègia de posicionament.

– En què consisteix exactament aquest canvi?
Encara, els efectes d’aquesta actualització són desconeguts. Google no ha donat cap informació en concret de moment i els efectes en molts mercats encara no s’han constatat. Tot i això, diversos mitjans globals de sector, han comentat que podria estar afectant més, segons el que s’ha vist a Estats Units i Austràlia, als resultats de dispositius mòbils.

– Quins són els nous criteris pels quals Google avalua el contingut?

No hi ha nous criteris, ja que aquestes actualitzacions simplement van enfocades a millorar l’avaluació de l’contingut ofert pels administradors web i segons Google, no van dirigides a cap tipologia de pàgines en concret. Google només vol que es creu i distribueixi contingut de qualitat als usuaris. Amb la mida d’internet avui en dia, la quantitat de contingut que es crea cada dia és cada vegada més gran, per això se centra que els seus sistemes d’avaluació siguin cada vegada més eficaços i eficients.

– Com afecta les empreses i els seus estratègia de continguts?

Actualment, segons Google, el nou Core Update no hauria d’afectar l’estratègia de continguts de les empreses si estan complint amb les seves guies i sempre han tingut la intenció de proveir el millor contingut que puguin als seus clients o usuaris. Si l’empresa en qüestió, no està intentant sobre optimitzar, ni “enganyar” el cercador, no hauria de preocupar-se massa per aquests canvis. No obstant això, és més que recomanable revisar l’analítica web i tota la informació disponible pel que fa a posicionament de paraules clau i visibilitat en els serps.

– S’ha notat ja en alguna cosa en el posicionament de les pàgines a Espanya?
A l’ésser una actualització a nivell global, evidentment, també afecta i afectarà poc a poc als llocs web espanyols. Aquestes actualitzacions, la majoria de les vegades, actuen d’una manera progressiva, amb la qual cosa, en els dies posteriors a l’actualització és quan els administradors web han d’estar atents a la volatilitat de la seva aparició en els resultats de cerca i comprovar si els ha afectat de manera positiva o negativa.

Core Update Google 2020 SearchLiaison Twitter

D’altra banda, és curiós que, al costat d’aquest “update”, Google ha dut a terme a Espanya una sèrie de penalitzacions manuals massives. En altres paraules, diversos equips de Google s’han centrat en detectar i penalitzar alguns llocs web espanyols que estaven fent “trampes” segons les seves directrius i tenien enllaços “artificials”. Per què artificials? El personal de l’gegant americà té experiència i eines que detecten enllaços que no s’han aconseguit de manera natural o directament s’ha pagat per aconseguir-los.

– Que poden fer les empreses perquè aquest algoritme no els afecti de manera negativa? Ens pots donar 3 o 4 tips?

Com s’ha comentat anteriorment, el dolent d’aquestes actualitzacions, és que pot ser que no hi hagi res a arreglar després que Google la llanci. El millor que es pot fer per prevenir, i que una d’aquestes actualitzacions ens afecti de manera fatal, és seguir en https://support.google.com/ totes les guies, documentació oficial i recomanacions que dóna Google als administradors web per complir amb les seves directrius i els valors que volen compartir a través del cercador.

Com saber si m’han afectat els canvis a Google?

El primer, seria comprovar la posició mitjana, clics i impressions a Google Search Console. A més, les penalitzacions o accions manuals són fàcils de comprovar a través de les eines que proveeix Google als Webmasters.

Com sempre, les respostes de Google són bastant ambigües i es resumeixen en aquest tema en la frase: “Suggerim que et centris en assegurar-te que estàs oferint el millor contingut possible. Això és el que els nostres algoritmes busquen recompensar”.

Per saber més fàcilment quins factors de la nostra web o contingut han afectat al nostre lloc, Google ha publicat oficialment algunes preguntes que t’has de fer com, per exemple:

Podria ser que el contingut descripció substancial, completa o exhaustiva el tema?

Si investigues el lloc que produeix el contingut, et donaria la impressió que és de confiança o àmpliament reconegut com una autoritat en el tema?

Es mostren bé els continguts per als dispositius mòbils?

¿Sembla que el contingut serveix als interessos reals dels visitants de la web o sembla existir únicament perquè algú està intentant endevinar el que podria estar ben posicionat en els motors de cerca?

Curiositats o aspectes a tenir en compte sobre aquesta nova actualització
Segons la pròpia informació de Google, aquest tipus d’actualitzacions podrien afectar també a la seva app, “Google Discover”.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *