Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

13 de desembre de 2019
0 comentaris

Que es un consultor de seo

Actualment a poques, per no dir cap persona que treballi en el món relacionat amb Internet se li escapa el que fa un consultor SEO. El problema és que la idea que es té d’ells és la que són informàtics que posicionen pàgines web, però aquí hi ha ambigüitat en abundància. Amb aquest article intentarem llançar-una mica de llum a l’assumpte.

Estudis mínims que té un consultor SEO

Sorpresa: no es requereixen! O al menys no uns estudis reglats en la línia d’altres àmbits de l’món de l’màrqueting en línia. Però clar, cal ser realista: una persona que mai ha sentit un mínim de curiositat per la novetat, o que no hagi tingut paciència per llegir, o que directament veu barrejats codis i textos i s’ensorra, té tots els números per no triomfar com a consultor SEO.

¿Cal ser universitari?

Doncs no. A un SEO li calen curiositat, perícia, agilitat mental, paciència i un ordinador. Ni diners, ni un títol d’enginyer superior, ni un batxiller. Això sí, a l’arribar a certs nivells d’educació dels desafiaments que va superant una persona van en augment, proporcionant experiència, eines per desenvolupar-se en entorns menys favorables i un ull cada vegada més fi per avaluar els desafiaments que se li plantegen. Però insistim que no és en absolut imprescindible i que sempre hi haurà persones i persones; un jove de 20 anys que no acabés l’ESO en el seu moment pot ser igual o millor SEO que tot un enginyer o llicenciat.

Ara sí: què fa un consultor SEO?

El món de l’posicionament és molt ampli i per això difícilment dominable per una mateixa persona en tota la seva extensió; hi haurà consultors els punts forts difereixin respecte als d’altres. És un fenomen recurrent en totes les professions de la història de la humanitat i el consultor SEO no és una excepció. En canvi, hi ha una sèrie de tasques bàsiques que resulten imprescindibles de saber fer per permetre a una persona afirmar que treballa en el posicionament de forma professional.

SEO on page: auditories internes
L’auditoria interna és una de les tasques més conegudes que fa un consultor SEO. Aquest ha de ser capaç d’arribar a una web i analitzar-la internament i externament. Ha de dominar el codi HTML (si es sumen Javascript, php i css seria l’ideal) i saber quines línies o etiquetes estan perjudicant, així com beneficiant, a la indexació en el motor de cerca objectiu del lloc web. I si una indexació no és fluida, com ja sabràs, comporta unes conseqüències que es mouen dins de la franja “la web no puja a Google” fins a “hem perdut el domini per sempre”, passant pel “catàstrofe”, “drama” o “i ara jo què faig”.

En una auditoria, per descomptat, també ve inclòs l’anàlisi de paraules clau. Quins et fan aparèixer al capdamunt dels cercadors? Amb quins no apareixes ni en el lloc 80? Quins t’interessa guanyar? Són preguntes a les quals s’ha de donar resposta.

SEO off page: la famosa ciència de crear enllaços
El linkbuilding és, com a mínim, tan important com una bona estratègia on page. És més urgent? En absolut, però mai ho has de deixar de costat i, a més, has de fer-ho bé. Un consultor SEO, amb les seves eines, és capaç de veure quines pàgines web contenen enllaços que apunten a la teva i valorar si són enllaços beneficiosos o perjudicials. No aporta el mateix valor que et enllaç la Viquipèdia a que ho faci la pàgina de la teva comunitat de veïns, oi? Per aquí va l’assumpte, i els consultors SEO han de ser capaços de fer una auditoria d’enllaços completa. I a l’igual que amb les keywords, aquí també apareixen els suggeriments i objectius: interessant, molt interessant i links fregant el “estrictament necessari”.

Estudi de la competència
La competència, com pots suposar, està en la teva mateixa situació. Té una estratègia on page, un off page i algú que se les porta a la perfecció -ara veurem les campanyes-. No oblidis mai que la teva competència t’observa, de manera que mai has de deixar de observar-se a ells també. A més, l’estudi dels teus competidors et permetrà marcar un camí a seguir, amb el que els donaràs abast per, a continuació, superar-los quan ets un consultor de seo freelance barcelona.

campanyes SEO
Si no us agrada caminar sol, el consultor SEO t’acompanya. No només dissenyen estratègies on i off page, sinó que són capaços d’executar-les, sense pressa però sense pausa. Saben accedir a el codi del web i modificar-lo, per tal que les pautes que cal seguir, obtingudes en una auditoria es compleixin i, per tant, el web escali posicions en els cercadors.

Monitorització i seguiment
Un grandiós i perfecte treball de SEO deixa de ser-ho automàticament si no es monitoritzen de manera periòdica els canvis que provoca. També és competència de un consultor SEO el fer-ho, així com realitzar variacions en l’estratègia prèviament establerta per tal d’optimitzar el creixement, ja que per molt bona planificació que s’hagi fet sempre poden sorgir imprevistos.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!