Historia del Marketing digital

Durant les darreres tres dècades, el màrqueting ha hagut de mantenir-se i fer front als salts de tecnologia i la nostra relació amb ell des de llavors. Si bé la era de vendes va ser testimoni de la invenció del telèfon, va seguir ràpidament l’auge de la televisió i l’era del departament de màrqueting. L’evolució de la indústria de l’Era de la Companyia de Màrqueting va suposar, sens dubte, el canvi més gran de la història del màrqueting: els primers ordinadors personals disponibles comercialment.

Però, què signifiquen aquestes novetats per al futur del màrqueting? El nostre nou informe sobre competències digitals va trobar que molts professionals del màrqueting no saben el seu futur i creuen que el màrqueting digital serà fonamental per a la seva organització durant els pròxims dos anys. Malgrat això, quan els comerciants van preguntar sobre el seu paper en 30 anys, el 68% als Estats Units i el 61% al Regne Unit consideren que el seu paper digital existirà definitivament o segurament en la seva forma actual.

Sense una bola de cristall, no és possible veure què és el futur, però hem de mirar enrere. Aquí, fem una ullada als tres principals desenvolupaments tecnològics que han canviat la manera de mirar el màrqueting: Internet, big data i smartphones i prediuem com podran ambientar el panorama.

L’arribada d’internet

L’adopció massiva d’internet a la vida quotidiana és l’únic esdeveniment més important que ha afectat el màrqueting en les últimes tres dècades. Tot i que els primers programes de publicació d’escriptori en els primers ordinadors van causar un augment en el màrqueting d’impressió als anys vuitanta, els ordinadors eren poc més que una màquina d’escriure glorificada. Llançat per Tim Berners-Lee i el seu equip el 1991, el projecte World Wide Web no es va engegar fins que el primer navegador de mercats massius amb èxit, Netscape, es va publicar el 1994. En els dos anys següents, el nombre de persones que utilitzaven. el web va augmentar de 16 milions a 70.

A mesura que els usuaris augmentaven, el paisatge va evolucionar, des del correu electrònic fins a cercadors com Yahoo! (1994) i Google (1997) i llocs de comerç electrònic com Amazon (1994) i eBay (1995). Per a la comercialització, es tractava d’una mineria d’or. El correu electrònic es va convertir en una nova eina de màrqueting sortint, unint-se a l’arsenal tradicional de publicitat de televisió, ràdio i impressió i venda telefònica. Mentre que els motors de cerca catalogaven els nous llocs web que s’estaven creant i permetien als usuaris trobar la informació, productes i serveis que desitgessin des del confort de la seva llar.

Els venedors van utilitzar tècniques de SEO primerenques com el farciment de paraules clau, l’etiquetatge excessiu i els enllaços de backlinks per generar alts rànquings. Una empresa d’èxit en aquell moment, coneguda per les seves tàctiques agressives de màrqueting va ser Razorfish. Ara una de les majors agències interactives de mitjans de comunicació, Razorfish va ser un actor clau a principis de SEO, a més de ser un pioner de les possibilitats de “impulsar el servidor” del navegador Netscape.

Dades massives
Tota aquesta activitat online es va emmagatzemar –i encara es manté– com a informació digital. Un estudi del 2000 va trobar que la informació digital era el tipus d’informació única produït amb més rapidesa, amb la majoria de la informació basada en text “digital nascuda”. Aquesta informació també es coneix com a big data.

Per què? Perquè n’hi ha molt! L’any 2000 ja substituïa els seus homòlegs físics: paper, pel·lícula i òptica (DVD i CD). Els nous descobriments en la tecnologia de registre i emmagatzematge de dades van convertir en big data un recurs nou i insubstituïble per als departaments de màrqueting.

Tindríem la necessitat de tenir telèfons intel·ligents i tauletes? Hi ha nous dispositius utilitzats en la darrera dècada i els departaments de màrqueting que es recuperin terreny. Hui en dia, els telèfons intel·ligents han superat a les computadores personals com el principal dispositiu digital per connectar-se a Internet, amb el temps que els adults estadounidencs passen diàriament amb els mitjans de comunicació mòbils en augment, de 46 minuts el 2011 a 258 minuts en 2011 2017.

Per a evolucionar cap a les disposicions intel·ligents que són actuals, els primers telèfons mòbils dels anys establerts i ochenta són destinats principalment a l’ús en automòbils, mentre que els propòsits d’utilitzar ordenadors de mà a llarg dels últims anys novents i principis de els anys 2000 mai arribar a un bon port. El telèfon intel·ligent inicialment modernament va ser produït per BlackBerry el 2003 i suportaria el correu electrònic, la missatgeria de text, les trucades telefòniques i la web de navegació, però va ser utilitzat sobretot per professionals de negocis. No va ser fins al 2007 que els telèfons intel·ligents s’endinsaran en el mercat més important o el desenvolupament de l’iPhone. Si ens fixarem en la situació actual, la propietat dels telèfons intel·ligents al Regne Unit va ser del 76%, amb un ràpid augment en la proporció d’usuaris de 4G i una part de propietaris dels propietaris de telèfons intel·ligents que no tenen trucades de veu. tradicionals.

Aplicacions, ¿voldríem arribar aquí? Un futur de transparència, personalització i àgil de màrqueting.

Transparència

La informació està en totes les parts. Segon Marc Mathieu, vicepresident sènior de màrqueting d’Unilever, el solitari de màrqueting consistirà en crear un valor mig i venedor, i ara es tracta de trobar una veritat i compartir-la.

Els clients són ara més intel·ligents i capacitats d’investigar els productes en qüestions de segments, comparant fàcilment la competència i la crítica i descobrint qualsevol mitja a llarg camí. Per als professionals de les vendes, aquest canvi està demostrant ser un desafiament, ja que el 70% del viatge del comprador està complet abans que el comprador s’aconsegueix a les portes. Les millores de SEO han fet que el rellenyer de paraules clau i enllaços enllaços anti-spam fa cosa del passat, allanant el camí per al valor real i el bon contingut per convertir-lo en el nou estil de màrqueting.

La necessitat de transparència és obvia quan s’observa la percepció de les marques per part dels clients. En els mitjans socials, el 19% dels consumidors es troben fàcilment distingits entre comunicacions de màrqueting, publicitat i contingut de marca i contingut no comercial en els mitjans socials, mentre que el 30% té poca confiança en el contingut que té a Facebook .

En una època en la qual els clients estan al llarg del pla, els professionals del màrqueting necessaris involucraran als consumidors en una conversa contínua, creant relacions reals i distribuint la marca.

La personalització es pot aconseguir mitjançant l’ús de dades grans o contingut generat per l’usuari. Si bé les dades grans es poden utilitzar per crear una experiència única per a individus, el contingut generat per l’usuari dóna poder als clients. Aquesta forma de màrqueting de contingut proporciona als comercialitzadors un subministrament infinit d’input creatiu alhora que crea un vincle entre marca i consumidor. Els mil·lenaris estan especialment influenciats per les campanyes de contingut generat per l’usuari i el 84% informa que el contingut generat per l’usuari als llocs web de l’empresa té almenys alguna influència sobre el que compra com indica la agencia de marketing digital mentedigital

Un exemple d’èxit de campanya generada per l’usuari és la campanya de GoPro Photo of the Day, on GoPro presenta cada dia la foto d’un client als seus llocs de comunicació social per demostrar a un públic més ampli el mèrit de la càmera. El públic podrà votar el seu favorit a la pàgina del Premi GoPro, incitant a la gent a enviar les seves fotos i a la feina.

Personalització | L’evolució del màrqueting digital: 30 anys en el passat i el futur

El màrqueting àgil és una mesura de l’eficiència d’una organització per assolir els seus objectius de màrqueting. Un equip de màrqueting àgil proporciona molta estratègia i resultats teòrics als seus grups d’interès per executar-lo ràpidament. El ROI també és un factor clau: els venedors àgils es van adonar que els nous negocis són més importants que els nous materials. En essència, es tracta de la velocitat en què es poden desenvolupar o multar nous productes per aprofitar l’oportunitat i impulsar un negoci.

Una de les raons per les quals el màrqueting àgil està en augment són els mitjans socials, on les marques han passat els darrers anys esbrinant com comunicar-se en plataformes com Facebook i Twitter. Aquests canals ofereixen informació detallada sobre el que pot funcionar i el tipus de contingut que ressona. A més, moltes marques establertes tenen personalitat als mitjans socials en termes de to i veu, alhora que fomenten aquesta transparència tan important per als consumidors. La velocitat de les xarxes socials també ha demostrat a les organitzacions que una resposta ràpida, si es fa correctament, pot ser molt eficaç en diversos mitjans.

Aquest tipus de màrqueting està a l’alça i els consumidors que tenen expectativa d’immediatesa podrien recórrer un llarg camí a conrear converses i crear una relació usuari-marca. Els venedors poden fer diàlegs en temps real amb els seus clients i són capaços d’escoltar i connectar de manera que se sentin rellevants per a la seva audiència.

Si bé Internet ho ha canviat tot, convé recordar que les formes antigues de màrqueting encara tenen pes. Malgrat el creixement de la publicitat digital, la TV continua assumint un terç de la despesa publicitària als EUA i continua creixent, tot i que a un ritme més lent. Abraçar les tendències digitals no significa descartar els mètodes tradicionals de màrqueting. Mantingueu-vos al dia de les tendències mentre integreu l’antic per tenir un èxit de màrqueting.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *