Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

23 de novembre de 2019
0 comentaris

Posicionament web

Què és el posicionament SEO i per què és tan important?

Puja a les primeres posicions

Qualsevol persona que tingui un web o una botiga en línia, segur que més d’una vegada s’ha preguntat què és el posicionament SEO o per què és tan important fer SEO en un web. I és una cosa completament normal. És una cosa del que es parla constantment als blogs de màrqueting (i fins i tot en blogs tècnics sobre desenvolupament web o WordPress).

Quan tens un negoci en línia és important que la gent et trobi i et conegui, en cas contrari és com si no existissis. Per això en aquest post veurem amb tot detall què és el posicionament SEO i per què és tan important per a la teva web. ¡Arranquem!

Què és el posicionament SEO?

El posicionament SEO (per les seves sigles en anglès Search Engine Optimization) són un conjunt de tècniques que s’apliquen en una pàgina web amb l’objectiu de millorar la seva posició i la seva visibilitat a les pàgines de resultats dels principals navegadors.

En altres paraules, podem definir el SEO com un procés enfocat a situar una determinada pàgina web en les primeres posicions dels resultats de cerca davant d’una consulta específica d’un usuari.

Google és el cercador més utilitzat en ordinadors, mòbils i tablets, amb una quota de mercat de l’92,31%.

El SEO o posicionament SEO també és conegut com posicionament web, posicionament natural o posicionament en cercadors. Tots aquests termes fan referència al mateix, l’optimització d’una web per millorar la seva posició en les serps (acrònim de motor de cerca Results Page) de Google o qualsevol altre cercador.

Posicionament web: SEO on-page i SEO off-page

Aquest conjunt d’accions enfocades a millorar la posició del teu web a Google poden realitzar-se tant dins com fora del web. És per això que hem de distingir entre SEO on-page i SEO off-page. Vegem en què consisteix cada un d’ells.

SEO on-page segons la experta en posicionamiento web barcelona Judith sauch,

El SEO on-page fa referència a el conjunt de tècniques que s’apliquen en la pròpia pàgina web que volem posicionar. Per exemple, alguns factors a l’hora d’optimitzar el SEO on-page d’un web són:

Millora de la velocitat i optimització de la teva web
Optimització d’imatges
el sitemap.xml
Creació de contingut de qualitat
Bona experiència d’usuari web
Bona estructura de les etiquetes HTML (H1, H2, H3 …)

SEO off-page

En aquest cas podem definir el SEO off-page com el conjunt de tècniques que duem a terme fora de la nostra web però que també ajuden a millorar la posició de la teva pàgina a cercadors. Per exemple, algunes d’aquestes tècniques són:

-Ús de xarxes socials
-Estratègies de Link Building
-Guest blogging
-Registre en directoris (Ex: Google My Business)

El SEO on-page per si sol no et garanteix bons resultats. El SEO off-page t’ajuda a guanyar l’autoritat que necessites per millorar la teva visibilitat en cercadors.

Tingues en compte que com més ben posicionada estigui un web en els cercadors, majors són les probabilitats que l’usuari faci clic a l’enllaç i mes visites rebràs.

Perquè et facis una idea, imagina’t que vols comprar una funda per a la teva iPad. El primer que fas és buscar a Internet “fundes per iPad”. On fas clic? Estic segura que accedeixes directament als primers resultats que et torna el cercador. És més, si aquests resultats no us fan el més probable és que modifiquis la teva cerca per alguna cosa com “comprar funda per iPad”, en comptes de passar directament a la segona o tercera pàgina de resultats.

Entens ara per què és tan important que la teva web aparegui en les primeres posicions? El posicionament SEO és una de les principals estratègies per augmentar el trànsit de la teva web.

Com més visites, més possibilitats de conversió i més vendes.

Tècniques per fer SEO i millorar el teu posicionament en cercadors

Abans de veure algunes tècniques per millorar la visibilitat de la teva web en cercadors és important conèixer en què es fixen els grans cercadors com Google a l’hora d’analitzar i posicionar una web.

L’experiència d’usuari. És un dels factors més importants i que està guanyant pes amb el pas el temps. Si els teus visites tenen una bona experiència a la teva web, passen temps en ella, converteixen repeteixen. És a dir, als teus usuaris els agrada el contingut que veuen i interactuen amb ell, i això Google ho té molt en compte.

Optimització web. Tenir un web optimitzada és clau per millorar la velocitat i els temps de càrrega. A més, això influeix directament en el punt que vam veure anteriorment, l’experiència d’usuari. Per comprovar els temps de càrrega de la teva pàgina, en aquest article t’expliquem com fer un test de velocitat web.

Autoritat de la pàgina. Principalment fa referència a la notorietat o popularitat de la teva pàgina. Si la teva web i el contingut que creguis aporten valor als usuaris.

Fes un bon ús de les keywords

Saber què keywords utilitza la gent per buscar informació és clau per crear contingut rellevant per a aquests termes. Identifica-i afegeix-se correctament en les etiquetes (H1, H2 …) de la teva web. Això sí, has de incloure-les de manera completament natural. Un ús abusiu o sense concordança Google pot detectar-lo i penalitzar la teva web.

Utilitza una bona eina SEO

Encara que ho hem deixat per al final, no és el menys important de tot, a l’contrari! Una bona eina SEO com Visibilitat en cercadors de GoDaddy analitzarà a fons la teva web i et donarà recomanacions per millorar el seu posicionament en les serps de Google.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!