SEO per recerques per veu

Raons per optimitzar el SEO per cerca per veu

A.- Major visibilitat en els snippets

Visibilitat SEO per cerca per veu

Els rich snippets són uns codis d’HTML que s’insereixen en les webs. Gràcies a ells, els cercadors obtenen informació sobre la temàtica dels continguts. D’aquesta manera, apareixen en els SERP d’una manera organitzada.

Una de les coses més interessants de Google Home és que quan respon a una pregunta amb informació de la web, cita la font i envia el link a l’agent d’usuari.

Comprendre com funciona el SEO per cerca per veu podria ajudar-te a conèixer millor els tipus de consultes que sorgeixen en els snippets destacats. I sobretot, a conèixer-los i saber com usar-los per millorar el teu posicionament.

D’aquesta manera, podràs impulsar la credibilitat de la teva marca quan Google va llegeixi la teva resposta com la millor. El que, per descomptat, generarà més trànsit.

B.- Una millor via de satisfacció davant la demanda del consumidor

Una altra de les raons per les quals has de posar-te al dia amb el SEO per recerca per veu és per la importància que té el mòbil en tot aquest procés. I sobretot, els micro-moments.

El màrqueting de micro-moments per connectar amb el teu client és una de les pràctiques més en auge dels últims temps. Molts responsables de màrqueting porten a terme diferents estratègies per captar l’atenció dels usuaris en moments concrets. Es busca destacar, i tot passa en un panorama mòbil que no deixa de créixer.

Tal com apunta Think with Google, els micro-moments són punts de contacte altament crítics i determinants. Això es deu al fet que els clients esperen que les marques satisfacin les seves necessitats. I que ho facin amb amb informació rellevant. Independentment de l’hora i de la ubicació.

Però a això suma-li que les recerques que es realitzen en aquests micro-moments, són cada vegada més via veu. Pel que el SEO per cerca per veu passa de ser una opció a una necessitat. De fet, sorgeixen diverses qüestions quan es comparen les consultes de desktop i mobile:

Certes paraules clau s’utilitzen amb molta més freqüència en les recerques mòbils que en les d’escriptori.

Sorgeixen noves categories de consultes des que els GPS i les característiques d’ubicació formen part del procés de recerca.

Per tant, és evident que el mètode de recerca que s’empri canvia el comportament de cerca. Ja que els usuaris entenen que algunes recerques que funcionen en mòbil, no calen tan bé en desktop.

Tips de supervivència per SEO per cerca per veu

Google Voice Search és una funció que permet als usuaris buscar a la web utilitzant Google a través d’ordres de veu en lloc d’escriure. Tot i que ara també pot utilitzar-se des dels ordinadors d’escriptori, no només des mobile.

En alguns casos, els usuaris han de dir una frase d’activació per avisar a Google que s’està realitzant una consulta. En aquest cas, la comanda és “OK, Google”.

Però, com pots assegurar-te que, quan l’usuari realitza una cerca per veu, se li mostri el teu lloc web?

1.- Mantén el teu objectiu en els snippets

Actualment, tant Google Home com l’assistent de Google llegeixen els sinppets destacats quan responen a les consultes realitzades per veu. Pel que té sentit enfocar-se en aconseguir aquesta “posició zero”.

Si bé no hi ha un mètode definitiu per aconseguir aquest lloc, sí que s’han desenvolupat diversos estudis per esbrinar què és recomanable fer per millorar el SEO per cerca per veu.

Respon a preguntes específiques. Pots utilitzar Answer the public per trobar preguntes comuns sobre un tema en concret. El més recomanable és que incloguis la pregunta com H2 i responguis directament en el cos.

Respon a les preguntes de manera concisa. Això suposa també utilitzar un llenguatge correcte i apropiat per a cada tema i cada públic. A més, Google sempre apostarà per proporcionar la millor resposta, així que assegura’t que la teva sigui clara i fàcil de diferir. Com truc: les respostes en forma de llistes funcionen particularment bé en els snippets.

Escriu un copy atractiu com a titular. El 99,58% dels snnipets provenen d’una pàgina que es troba entre els primers 10 resultats. Pel que no cal dir que t’has d’assegurar que la teva pàgina o blog està ben optimitzat. El contingut ha de ser atractiu, els teus meta etiquetes han d’estar optimitzades i la teva estratègia de linkbuilding també.

Recorda que les consultes per veu són més de tipus conversa que les escrites. Assegura’t que això es reflecteixi en el teu to de veu.

3.- Té cura la velocitat de càrrega de la teva pàgina
amp

Un altre dels elements importants a tenir en compte per optimitzar el SEO per recerca per veu, és la velocitat de càrrega del teu lloc web com indica la agencia de marketing digital.

Has de tenir en compte que les recerques per veu gairebé sempre s’utilitzen en dispositius mòbils. No cal dir que has optimitzar el teu web per a tot tipus de dispositius, però sí que has de cuidar la seva velocitat.

Una pàgina que triga cinc segons a carregar-té un 90% més de probabilitats de patir rebots en comparació amb una AMP. A més, Google va descobrir que les taxes de rebot en dispositius mòbils són un 9,56% més altes que en els ordinadors d’escriptori.

És probable que els usuaris que utilitzen el mòbil per fer cerques per veu estiguin en moviment i no tinguin temps per esperar.

AMP treballa per optimitzar el temps de càrrega d’una web quan s’accedeix des d’un dispositiu mòbil. De fet, recorda que les decisions es prenen en micro-moments, de manera que no et pots permetre fer esperar a l’usuari com diu el expert en posicionamiento web barcelona judith sauch.

D’aquesta manera, aquesta tecnologia redueix el màxim possible els elements més superficials de les webs per mostrar únicament el que considera imprescindible. Així, les pàgines d’AMP es carreguen aproximadament quatre vegades més ràpid que les pàgines mòbils habituals. Google les defineix com “lightning-fast”.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *