Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

19 d'octubre de 2019
0 comentaris

SEO per ONGS

Entenent l’algoritme de Google

L’algoritme de Google és la fórmula matemàtica que ordena i ens presenta els resultats de cerca. Per tant si vols posicionar el teu web has de conèixer què és el que valora aquest algoritme, quins factors entren en joc i així treballar per millorar els requisits tècnics que la teva web ha de complir perquè l’algoritme indexi i mostri el teu contingut als usuaris.

Són més de 200 factors que hem de tenir en compte perquè Google consideri a la nostra pàgina una web de qualitat, no anem a enumerar tots però esmentarem els més importants:

-Factors del domini
-Edat del domini.
-Antiguitat del domini.

Factors de SEO on page que inclou al seu torn optimització del contingut i els aspectes tècnics
Contingut optimitzat: paraula clau en títols de pàgina i vista general, paraula clau en h1, variants de paraula clau en títols h2, descripció i densitat de paraula clau. Aquestes optimitzacions les podem fer de forma senzilla gràcies al connector de SEO Yoast.

-Velocitat de càrrega de la pàgina.
-Optimització mòbil.
-Imatges optimitzades.
-Link juice (enllaços interns) que ajuden l’usuari a navegar al nostre web.
-URL amigable.
-Sitemap.
-Ubicació del servidor.

Factors d’usabilitat i experiència d’usuari

Web fàcil de navegar, intuïtiva, amb una arquitectura lògica que permet a l’usuari realitzar les accions que esperem.

Factors off page

El SEO off page té a veure amb totes les estratègies desenvolupades fora de la nostra web, és a dir com captem trànsit en diferents canals externs: xarxes socials, altres web, blogs, portals, etc a través d’enllaços externs.

Nombre d’enllaços externs que apunten al web.
Nombre de dominis que apunten al nostre web

Qualitat dels enllaços.

Per descomptat hi ha molts factors de SEO més, en aquest article del bloc de Moz trobem un detall d’aquests.

El primer que ens preguntem és, per què figuren les pàgines que veiem com a primera resposta i per què no apareix el meu entitat. Bàsicament per Google ha considerat que és la millor opció, i ho ha fet gràcies a que ha volgut respondre a la paraula clau posada per l’usuari en la caixa de recerca oferint el millor contingut possible. És a dir part fonamental del que farem per optimitzar i seguint els factors esmentats més amunt, és investigar i seleccionar les paraules claus que utilitza l’usuari per trobar-nos i transmetre a Google aquesta informació aplicant les millores tècniques i l’optimització del contingut on i off page .

Com aplicar SEO a una entitat no lucrativa com em aplicat a la página web ONG.

Vist tot l’anterior ens podem preguntar en el cas d’entitats no lucratives com podem aplicar l’estratègia de SEO per a la nostra web. Hem de considerar que les recerques de paraules clau com «donatius online» o totes aquelles vinculades a l’acte de la donació no solen tenir volums de cerca molt alts i tampoc comptem amb moltes possibles variacions de paraules que ens portin trànsit de qualitat.

Per exemple posicionar la paraula «voluntariado internacional» que sí que té un volum de cerca més interessant pot ser que no ens convingui perquè és molt general i pot ser fruit de recerques molt àmplies com donació de sang, donacions i deduccions fiscals, etc. Llavors estem en un sector on no comptem amb moltes paraules claus long tail per captar donants.

Per tant, l’estratègia de paraules clau a posicionar més adequada en base a la meva experiència consisteix en:

Treballar paraules claus de marca, el que suposa invertir temps i diners en accions de branding. Per tant el millor SEO per a una ONG és ser reconeguda, perquè moltes de les recerques a la nostra web vindran per tràfic directe de marca.

Contemplar la possibilitat d’un blog, i sense considerem que un bloc no és la millor opció com a mínim apostar per comptar amb una newsletter que ens permet posicionar continguts d’interès per al nostre públic objectiu. Per exemple si prestem serveis de suport a familiars i afectats d’una malaltia, serà òptim conèixer què diverses recerques realitzen aquest públic objectiu en cercadors i oferir a la newsletter articles responent a aquests dubtes o consultes habituals. He vist en moltes entitats que he assessorat com els articles de la newsletter o bloc els permet captar molt de trànsit perquè són articles que responen a dubtes de possibles beneficiaris.

Apostar per accions de inbound màrqueting, el que novament ens porta al blog al que moltes entitats tenen cert recel. Com a exemple va destacar el bloc de Ingredients que sumen d’Oxfam Intermón on s’aborden diferents temes d’interès per al buyer persona d’aquesta entitat i la finalitat és captar leads (registres) per treballar marca i fins i tot realitzar accions de mail màrqueting.

Optimitzar tots els continguts actuals de la teva web i optimitzar a nivell tècnic, sigui que decideixis o no tenir un bloc o pensar en el inbound com una opció, serà bàsic que revisis els continguts actuals i els optimitzis pensant en SEO. Si tens un wordpress sens dubte el connector SEO Yoast serà bàsic.
Pensa en el linkbuilding. Guanyar trànsit a través dels enllaços externs és de les tasques més difícils però de les més gratificants, sol ser un tràfic de qualitat, amb baixa taxa de rebot, i que a més ajuda enormement al posicionament orgànic.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!