La estrategia de un Marketing Digital per la teva ONG

Passos per desenvolupar l’estratègia de màrqueting digital a les ONG

Anàlisi de la realitat de la teva ONG
-Públic objectiu de la teva ONG
-Objectius de comunicació en la teva ONG
-Mitjans de comunicació a la teva ONG
-Planificació estratègica en la teva ONG
-Avaluació del pla estratègic en la teva ONG

 

1. Anàlisi de la realitat de la teva ONG
Abans de començar a publicar a les xarxes socials de la teva ONG, canviar la teva web o pujar un post sobre claus del fundraising, has de mirar al teu ONG, aquest no és només un treball d’àrea de comunicació, depèn de moltes parts de l’associació , per la qual cosa és un treball conjunt el realitzar l’anàlisi de la realitat de la teva ONG.

En primer lloc hem de recuperar la causa que promou l’ONG, un cop emmarcada podrem començar. Per exemple la seva missió és cap a l’educació no formal, cap a la protecció animal. Això marcarà el principal pilar.

D’altra banda és important analitzar l’àmbit geogràfic d’actuació, això ens va fer que arribem al nostre públic i marquem la nostra zona d’actuació. Pensa en global, actua en local.

A continuació farem el DAFO per a un ONG, us recomano llegir de nou el post de Primers passos en la comunicació del tercer sector, us pot servir de gran ajuda per dur a terme aquesta part de l’anàlisi de la realitat de la teva entitat.

Anàlisi interna:

Debilitats: No hi ha especialistes en comunicació

Fortaleses: Tenim un missatge fort de comunicar per canviar la realitat social

Anàlisi extern:

Amenaces: No hi ha pressupost per desenvolupar esdeveniments

Oportunitats: Tenim cursos i recursos gratuïts per a les associacions

Us he posat diversos exemples, una vegada que tinguem l’anàlisi de la realitat començarem a afrontar les nostres debilitats i amenaces i a potenciar les nostres fortaleses i oportunitats.

2. Públic objectiu de la teva ONG
El següent pas és analitzar i definir el nostre públic objectiu (target) perquè les comunicacions que es realitzin tingui una major optimització i que li arribi el missatge al públic que volem impactar.

És important desenvolupar el públic objectiu de la teva ONG, també cal tenir en compte que de vegades diverses persones estan dins de diversos grups de públics. L’ideal és anar a la personalització, a l’hora de definir-podrem detectar aquest públic mixt i podrem generar estratègies digitals per als mateixos. Actualment hi ha una multitud d’impactes i tu tens l’oportunitat d’apropar-te al teu públic durant uns segons, no cal perdre aquesta oportunitat.

En primer lloc cal definir entre el públic intern (dins de l’associació) voluntaris, treballadors, fundadors i el públic extern (fora de l’associació) donants, beneficiaris, futurs voluntaris.

D’altra banda cal tenir en compte també que àmbits i que perfil sociodemogràfic i d’interessos té cada un dels públics d’aquesta manera coneixerem més sobre ells.

És important crear les perfils generals del nostre públic: els buyer persona de la teva ong. Properament tindreu un post dedicat a això.

Però les principals claus per definir el públic objectiu a l’ong són:
estat demogràfic

Què necessita aquest públic?
Què li preocupa?
¿Quin lligam té amb la teva ONG?
Personalitat
Com podem integrar?

3. Objectius de comunicació en la teva ONG

Ja tenim l’anàlisi de la realitat del teu ONG i el públic objectiu de la teva ONG, ens endinsem en els objectius de comunicació de la teva ONG. Ja tenim tota la informació per poder marcar els nostres objectius dins de l’ONG i poder dur a terme l’estratègia de màrqueting digital de la teva ONG.

4.Medis de comunicació en la teva ONG

Un cop  que ja tenim els objectius marcats, per poder desenvolupar tant les tasques, accions i poder mesurar els resultats. Hem de tenir clar els nostres canals.

Quin objectiu tenen els nostres mitjans de comunicació? ¿A quin públic arriba la comunicació a partir dels nostres canals?

Per a això realitzarem una llista dels diferents canals de comunicació que tenim i l’acompanyarem d’objectius i públics definits anteriorment.

5. Planificació estratègica en la teva ONG

Ja no queda res, amb tot el que hem anat desenvolupant només queda plasmar-ho en un mateix document o eina de gestió de treball.

És important tenir en un document tota la feina feta anteriorment, també hi ha diferents aplicacions de gestió de persones i treball que ens poden ajudar a realitzar-lo com indica el equip de la Ong voluntariado internacional a barcelona.

El més important és calendaritzar tot el que hem anat desenvolupant estratègicament per l’ONG, per a això cal tenir un calendari de les accions, esdeveniments, moments importants de l’ONG, per tenir en compte a l’hora de planificar les teves comunicacions.

6. Avaluació del pla estratègic en la teva ONG.

Aquesta és una de les parts que sempre oblidem quan realitzem accions digitals a les ONG, associacions o fundacions. Però és una de les més importants per veure la rendibilitat, productivitat i sobretot per poder optimitzar els recursos i l’estratègia.

Per a això comptem amb eines de màrqueting digital que ens faciliten aquesta funció com és implementar google analytics, generació de dashboards automàtics, revisió de les eines de mesurament de les diferents rede socials.

En el cas de veure si ha arribat d’una forma qualitativa, és important fer enquestes al nostre públic, gràcies a les xarxes socials i les seves noves utilitats això és molt més fàcil.

L’estratègia de màrqueting digital de la teva ONG caldria fer una petita revisió cada 3 mesos i un cop l’any tornar a revisar en general i actualitzar-la. Si ho revises de forma periòdica podràs veure la realitat i recursos que disposes i fins on es pot arribar. Ja que com comentem els recursos en comunicació en el tercer sector són limitats.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *