Storyscaping: funció i avantatges

Storyscaping: funció i avantatges

Cal que les marques es mantinguin al dia amb les noves pràctiques de màrqueting digital que busquen optimitzar la interacció entre les empreses i els consumidors, millorar la imatge i “assegurar” un augment en les vendes. Per entendre el storyscaping començarem parlant de l’storytelling, la qual cosa és, senzillament, l’acció d’explicar una història. Però posar en pràctica el storytelling no vol dir que augmentem el compromís de l’audiència cap a la nostra marca i és, en aquest punt, on apareix el storyscaping.

Storyscaping: Stop Creating Ads, Start Creating Worlds, el que en espanyol diu “deixa de crear anuncis i comença a crear mons”, es va originar per Legorburu i Darren McColl, que afirmen és hora que les empreses i marques donin marxa al pensament sobre el canvi experimentat dins el món del client i l’ús que se li dóna, actualment, a l’storytelling.

Com funciona el storyscaping segons el consultor seo judith?

Anteriorment, les marques figuraven en el paper d’heroi, protagonistes de les històries, i l’audiència comprava tenint la persuasió com a eix central. Però avui en dia, aquesta manera de narració no va a representar molt benefici per al nostre negoci segons una agència de màrqueting digital.
Tenint en compte tot l’anterior, es busca la creació d’un panorama on les connexions d’experiències, en conjunt amb l’ús de la tecnologia, possibiliti que els consumidors interactuïn, comentin, comparteixin i participin en la història de la nostra marca.

Així bé, podem dir que el storytellings ha evolucionat per convertir-se en storyscaping, amb l’objectiu que els usuaris “visquin” les històries de la nostra marca, abans de comprar-les.

En altres paraules, es tracta d’una tendència que busca brindar el vehicle perfecte perquè els clients visquin una història, originant un món d’experiències que donen lloc a llaços transaccionals i emocionals, ja no és la marca l’heroi de la història, sinó el consumidor … i la marca seu mentor.
D’aquesta manera, el client va a emprendre una recerca amb la finalitat de satisfer les seves necessitats, i la marca aconseguirà alinear-se amb els desitjos del consumidor (l’heroi) per mitjà del propòsit.

Són molts els avantatges que podem esmentar, entre les quals es destaquen:

1. La creació d’ecosistemes duradors: les dades que es van recopilant poden ser analitzats per un període llarg de temps, amb la finalitat de millorar el desenvolupament i l’avaluació de les comunicacions, els serveis i els productes.

2. Optimitzar l’experiència del client: amb l’ús efectiu d’aquesta tècnica, el client generarà un major lligam amb la marca. La millora de la seva experiència augmentarà la seva lleialtat.

3. Ús de pensament connectada: es tracta de buscar un enfocament que connecti la marca amb la resposta, optimitzant la comunicació i millorant el posicionament.

4. Millora la presa de decisions: podrem comptar amb una visió holística i veritable dels resultats, el que permetrà prendre decisions de manera més eficient i efectiva.

5. Promoció d’un pensament sistemàtic: es busca mesurar amb efectivitat l’experiència dels clients, basant-cinc dimensions (accés, control, ajust, contuinuidad i sentit).

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *