Engagement: compromís dels clients cap a la marca

Actualment, el compromís dels clients és molt diferent al que presentaven anys enrere. Avui en dia les persones compten amb moltíssimes opcions per rebre informació, i esperen que les empreses o marques aconsegueixin anticipar-se a les seves necessitats, podent brindar una solució en temps real. Gràcies a això, l’engagement resulta un desafiament a considerar.

Cal que ens plantegem una pregunta complexa: ¿quines accions pot prendre una companyia per aconseguir involucrar a l’actual consumidor? I per donar una resposta a aquesta interrogant, hem de saber la utilitat del engagement segons una agencia seo Barcelona.

L’experiència de l’usuari no es limita a la participació en un procés de vendes, resulta un viatge molt més complex, on el client ha de sentir que la marca ho escolta, li ofereix respostes als seus interrogants, li brinda una solució als seus conflictes. .. tot en funció a reforçar el llaç o la connexió entre l’usuari i l’empresa. A més del servei al client i del treball en màrqueting, cal que les marques pensin en el compromís que s’estableix amb cada client.

Prenent en consideració tot això, quan es parla d’engagement dins del màrqueting, es fa referència al compromís adquirit entre determinada marca i la seva clientela. Es veu enfocat en la interacció que realitzen els usuaris i la promulgació d’experiències compartides. Quan implementem una estratègia sòlida de compromís, s’optimitza el creixement i la lleialtat del públic cap a la marca.

Engagement i creació de contingut
És de coneixement general que, en totes les estratègies de màrqueting digital, la creació de contingut és un punt bastant resaltante. En base a això, el bloc resulta una eina summament útil.

Però no és suficient la publicació freqüent de contingut que resulti d’utilitat per als lectors, sinó que també ha de cridar l’atenció dels usuaris, promovent una interacció constant. Hi ha estudis que demostren que el 55% de les visites només llegeixen articles per un període mitjà de 15 segons (o menys). Pel que no podem limitar-nos al monitoratge del nombre d’usuaris que arriben al lloc web, sinó que també s’ha de mesurar el temps, i els articles que generen més interès.

Clarament, no podem comprar el compromís dels usuaris, però podem treballar en les nostres publicacions, millorar-les i tornar-les molt més atractives. Això ho aconseguirem si implementem estratègies com:

1. Un major coneixement de l’audiència: abans d’involucrar els usuaris hem de conèixer-los. Una vegada que sapiguem qui es troba a l’altre costat de la pantalla, resulta molt més senzill generar un contingut que li cridi l’atenció, que brindi solució a les seves necessitats i s’ajusti als seus valors. Després d’haver segmentat l’audiència, hem de preocupar perquè l’experiència dels usuaris sigui excel·lent. La cura del contingut ha de ser rigorós, la lectura ha de ser senzilla, l’extensió ha de ser adequada i, especialment, ha d’aportar valor.

2. La cura del contingut: és molt important que el contingut publicat es trobi alineat amb els serveis oferts i les necessitats reals dels clients. Aprofundir en els somnis i en les pors del nostre públic, oferint resolució als seus problemes.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *