Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

16 de setembre de 2019
0 comentaris

Voluntariat a Google Ad Grants per donar suport a ONG en màrqueting digital

El programa Google Grants ofereix a les organitzacions sense ànim de lucre la possibilitat de publicitar-se a Google AdWords sense cap tipus de cost per a elles.

Google Grants és la “edició sense ànim de lucre” d’AdWords.

Com bé saps, AdWords és una eina de Google que es pot fer servir per crear anuncis que apareixen en els resultats dels motors de cerca, triant paraules clau que en aquest cas poden ser frases o paraules relacionades amb la teva organització.

Quan les persones busquen una de les teves paraules clau a Google.com, el teu anunci pot aparèixer a la part superior dels resultats de cerca. Anunciant-així davant d’una audiència que pot estar interessada en la teva causa.

Això com a ONG et pot resultar molt beneficiós per aconseguir voluntaris. Persones que facin clic al teu anunci o per oferir més informació sobre la teva organització. També perquè donin per la teva causa.

Si entres en el programa podràs crear i gestionar els propis comptes d’AdWords. Igual que ho fan els anunciants que paguen, però hi ha certes restriccions que veuràs més endavant.

Si treballes en una ONG, i estàs interessat a Google Ad Grants, abans de presentar la teva sol·licitud, assegura’t que ho puguis fer perquè per entrar al programa cal complir una sèrie de requisits.

Requisits de participació a Google Grants

Haver enviat una sol·licitud de participació a Google per a Organitzacions sense ànim de lucre.
Posseir un estatut vàlid d’organització benèfica. Consulta el lloc web de Google per Organitzacions sense ànim de lucre per conèixer les definicions d’aquest estatus aplicables al teu país.
Conèixer i acceptar els certificats que requereix Google pel que fa a la no discriminació, així com a la recepció i l’ús de les donacions.

Disposar d’un lloc web en funcionament amb una quantitat significativa de contingut.
Les organitzacions i entitats governamentals, els hospitals i grups metges, els centres educatius, les institucions acadèmiques i les universitats no poden participar a Google Ad Grants. No obstant això, les entitats filantròpiques de les institucions educatives, si.

Les tres limitacions clau de Google Grants

Arribats a aquest punt pots estar pensant que això sona massa bé per ser cert. Que hi ha d’haver algun tipus de trampa. Però no, no hi ha trampa. Però sí que hi ha limitacions per aconseguir aquests diners gratis. Hi ha 3 limitacions per a aquest programa:

1.- Subasta preu limitada

Només pots oferir fins a 2€ per cada paraula clau. Com saps, Google AdWords funciona en trobar paraules clau que activen el teu anunci.

Quan un usuari fa una consulta de cerca s’activen els anuncis rellevants per al que aquesta persona va escriure.

Si per exemple vols publicar un anunci per a qualsevol que busqui el programa Google Ad Grants, necessites trobar totes les variacions del que les persones diuen el Programa Google Ad Grants. Si tries la paraula clau ‘Google Ad Grants’, cada vegada que algú ingressi aquesta paraula clau, s’activarà el teu anunci.

 

2.- Només per a la xarxa de cerca

Només es pot fer servir la xarxa de cerca de Google per utilitzar el programa Google Ad Grants. Això vol dir que només pots publicar anuncis per a persones si estan escrivint consultes de cerca a Google. Google té 4 formes diferents d’anunciar:

-La xarxa de cerca.

-La Xarxa de Display.

-Google Merchant Center (també conegut com Google Shopping).

-Anuncis de vídeo (YouTube).

És possible que et preguntis per què Google només et permet mostrar anuncis a la seva xarxa de cerca. Google no ha explicat el per què, però de moment és el que està permès per al Programa Ad Grants.

3.- No mostrar aquests anuncis en altres cercadors

Google et permet anunciar-te a altres llocs que estan associats amb ell. Això permet que els teus anuncis arribin a més persones que busquen al web. Aquests socis inclouen AOL, Comcast, Amazon i més.

Atès que Google atorga a les organitzacions sense ànim de lucre registrades $ 10,000 en publicitat gratuïta i gasten un mes en generositat, és lògic que no es permeti mostrar aquests anuncis en altres cercadors.

Avantatges d’utilitzar Google Grants segons uns experts en voluntariado internacional
Si utilitzes el programa Google Grants obtindràs més visibilitat, més donacions i més voluntaris. Això és el que aconseguiràs si comparteixes el teu missatge amb les persones adequades.

A.- Més donacions

Google Grants facilita als usuaris realitzar donacions en suport a la teva causa. Com més senzill resulti, més probabilitat hi haurà que ho facin.

B.- Informació valuosa

Augmentaràs l’eficàcia dels teus anuncis gràcies a informació valuosa. Una vegada que es publiquin els teus anuncis, podràs utilitzar Google Analytics i el seguiment de conversions per veure el seu rendiment. Podràs saber: ¿quines són les paraules clau més útils? ¿Quins anuncis estan augmentant les donacions o atraient voluntaris? Obtindràs les respostes a aquestes preguntes i moltes més.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!