Discovery ads

Cada vegada més usuaris comparen productes i preus des dels diferents dispositius tecnològics i aplicacions. Per això, els anunciants han de tenir en compte on i com s’anuncien. Google presenta l’eina Google Discovery Ads, que utilitza tècniques d’aprenentatge automatitzat per oferir a les audiències els suggeriments de productes en les diferents plataformes.

Google Discovery Ads no només resulta una oportunitat per als anunciants, sinó també per al propi Google; que beneficia amb un format de campanya particular a Google Discover.

Mensualment, més de 2.000 milions de persones entren a YouTube per trobar entreteniment, inspiració i orientació, segons revela Google. A més, més del 90% dels espectadors d’aquesta xarxa social afirma que ha descobert noves marques o productes en la seva plataforma. Per tant, Google pretén aprofitar aquesta oportunitat amb el nou llançament de Discovery Ads com indica la agencia de marketing digital mentedigital.

Orígens de la nova eina
En l’esdeveniment Google Màrqueting Live 2019, celebrat a San Francisco, Google ha presentat l’eina Discovery Ads per ajudar els anunciants. També ha llançat Bumper Machine, que permet crear vídeos de sis segons a partir de formats més llargs.

Brad Bender, director d’anuncis gràfics i vídeos de Google, ha assegurat que “un tema clau aquest any és el descobriment”. Amb la qual cosa, mitjançant Google Discovery Ads, els usuaris podran descobrir noves marques, els seus productes i serveis, presentats en diferents plataformes

Així mateix, Bender va assegurar que els anuncis arribaran a les persones correctes “no només quan busquen alguna cosa específic, sinó també quan estan oberts a descobrir alguna cosa nova”.

Mitjançant Google Discovery Ads els anunciants es dirigiran a les audiències, al contrari d’aquells anuncis que es basen en l’orientació de recerca fonamentat en keywords.

Les 5 claus de Google Discovery Ads

Discovery Ads és la nova proposta de Google per anunciants. Permet arribar a un major nombre d’usuaris mitjançant la presència en diferents pàgines de Google. Amb l’objectiu que els teus anuncis tinguin una major visibilitat i converteixin, hauràs de tenir en compte les claus que presenta Google Discovery Ads:

1.- Discovery Ads és una forma interactiva i senzilla d’anunciar-
Ara els anunciants tindran una altra manera de presentar els seus productes i serveis, a més d’en les plataformes Display, Shopping i YouTube.

Google ha presentat Discovery Ads, una eina que facilita als anunciants mostrar els seus productes en una sola imatge. També, podràs pujar diverses imatges en un format carrusel, perquè els usuaris puguin lliscar i veure els teus productes i serveis.

Fins ara per publicitar-se a YouTube era imprescindible comptar amb un anunci en vídeo. No obstant això, Google Discovery Ads ofereix una altra alternativa. Els anunciants podran arribar a les seves audiències de forma senzilla i eficaç a través de les imatges. Sense necessitat de tenir un vídeo, les marques podran anunciar carregant les millors imatges de la seva campanya publicitària.

Així, Google optimitzarà aquests continguts i crearà l’anunci perfecte per publicar-se en el feed de YouTube. L’anunci anirà acompanyat d’una crida a l’acció, grans imatges, el títols i una descripció.

2.- Utilitza el Machine Learning com a fonament en les campanyes Discovery
Quan vagis a crear anuncis a Google Discovery Ads hauràs de tenir en compte els següents elements essencials:

Títol: Els títols es troben a la primera línia de l’anunci. Perquè l’anunci tingui l’impacte que esperes és important que redactis un titular adequat. Així, és convenient que redactis títols que connectin amb les imatges, descripcions o la teva pàgina de destinació. Google Discovery Ads permet incloure fins a 5 títols per a un mateix anunci.

Descripció: Les descripcions afegeixen informació al títol, de manera que també és important que l’explicació resulti atractiva. Igualment, resulta interessant que combini amb els altres elements i es poden incorporar fins a 5 descripcions.

Imatges: Són la clau de les campanyes de Google Discovery Ads. Amb l’objectiu de tenir un major abast hauràs de pujar imatges en horitzontal, tot i que tens l’opció de pujar-les quadrades també. Per a un mateix anunci pots pujar fins a 15 imatges diferents.

Nom de l’empresa: Per crear l’anunci hauràs d’incloure el nom de l’empresa. Així els usuaris et reconeixeran.

Logotips: La millor opció és que pugis els logotips en quadrat, amb una dimensió de 1,200 x 1,200.
URL final: Hauràs fixar la pàgina de destinació final a què accediran els usuaris, quan estiguin interessats en el teu anunci i facin clic.

.- Campanyes Discovery per accedir a Discovery Ads
Per crear Discovery Ads és necessari crear una campanya Discovery. Així, Google optimitzarà les millors combinacions mitjançant el machine learning. Els Discovery Ads apareixeran en el feed de Google Discover, en el feed de YouTube i en les pestanyes socials i promocions de Gmail.

D’una banda, Google Discovery Ads resulta beneficiós per als anunciants, que presenten els seus productes i serveis amb anuncis senzills i interactius. D’altra banda, els Discovery Ads presenta un format d’anunci important per al propi gegant de Google, proporcionant-li una manera única de monetitzar Google Discover. És a dir, Google té el seu propi tipus de campanya.

5.- Segmentació a Google Discovery Ads
La segmentació a Google Discovery Ads es basa en les audiències de Google: els seus interessos, al mercat i afinitats. D’aquesta manera, els anunciants poden utilitzar les audiències amb propòsits personalitzats. Els públics es generen a partir de la informació que recull Google, inclosa l’activitat de recerca dels usuaris, el comportament en els vídeos de YouTube, les visites als llocs de la Xarxa de Display de Google i les aplicacions descarregades des Play Store.

Amb la qual cosa, els Google Discovery Ads no es troben en la intenció de recerca dels usuaris, més aviat en els feeds. Per tant, que les marques facin una segmentació de l’audiència efectiva és fonamental. Igual que un anunci que generi impacte en el públic.

Així, els Google Discovery Ads esdevenen un recurs potencial perquè les audiències puguin reconèixer una marca al primer cop d’ull.

Bumper Machine, una altra de les novetats de Google
Bumper Machine

Bumper Machine és una altra nova eina que ha inclòs Google per als anunciants. Es tracta d’un recurs que utilitza el machine learning per abreujar un anunci en vídeo de sis segons. Així, ofereix a l’audiència únicament el més rellevant.

Actualment, els anuncis convencionals de YouTube tenen una durada de 30 segons o més; a més de comptar amb la possibilitat de ser omesos després dels primers segons. El que suposa un repte per als anunciants, que treballen per captar l’atenció del consumidor des del començament del vídeo.

Amb l’objectiu que l’usuari senti interès pel que s’ofereix en l’anunci i reconegui la marca, Google presenta Bumper Machine. Aquesta alternativa permet produir un vídeo de sis segons de forma senzilla sense grans recursos. Per això, els anunciants han de pujar el seu vídeo a Bumper Machine; que crea un anunci de sis segons, mitjançant l’anàlisi es la intel·ligència artificial.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *