Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

3 de juliol de 2019
0 comentaris

Quins beneficis et pot donar el SEO

El SEO, en les seves sigles en anglès Search Engine Optimization, és l’execució d’una sèrie d’accions d’optimització de continguts (SEO de continguts), d’optimització de la teva web (SEO on-page) i d’assoliment d’enllaços d’altres web ( linkbuilding), amb l’objectiu principal d’aconseguir millorar la nostra posició en els cercadors, per a determinats termes de cerca, per tal d’augmentar el trànsit cap a la nostra web.

No obstant això els beneficis del SEO van més lluny d’aparèixer en els primers llocs. Un bon posicionament SEO té un impacte directe en l’èxit de la teva estratègia de màrqueting, tant en línia com fora de línia, ja que la teva pàgina web és l’aparador digital per als teus productes o serveis.

Posicionar el teu web en els primers llocs augmentarà la visibilitat del teu negoci atraient més trànsit al web, incrementant el teu probabilitat d’aconseguir més vendes o conversions. A més, una part del SEO on page, d’optimització web, consisteix en accions que afecten la velocitat de càrrega i a la usabilitat fent que sigui més ràpida, accessible i atractiva. Amb això aconseguim maximitzar les probabilitats que aconsegueixis els teus objectius de vendes i conversions.

Tenir una pàgina web que es trobi optimitzada permetrà assolir millor els objectius de conversió, estalviant temps i diners a llarg termini. Si encara no estàs convençut, et vam mostrar 10 beneficis del posicionament SEO i els seus desavantatges.

Principals avantatges de SEO a la teva web:
1. Alt rendiment de la inversió
Un dels principals beneficis del SEO és oferir una alta rendibilitat de la inversió, en comparació amb altres forma de promoció en cercadors com Google Adwords. Que la nostra web aparegui orgànicament a Google no suposa cap cost, a part del servei del professional SEO i el derivat de la creació de bons continguts a posicionar. Una de les principals diferències entre SEO i SEM, és no hem de pagar a Google per aparèixer en els resultats de cerca.

D’altra banda, el seu cost és independent del volum de trànsit que aconsegueixis portar al teu web. Per exemple, si fas una campanya a Google Ad (antic Google Adwords) pagaràs per cada clic que es faci a l’anunci, per tant cada persona que accedeix al teu web tindrà un cost, mentre que amb el posicionament SEO sempre tindràs uns costos estables independentment del nombre d’usuaris que arribin al teu lloc web.

A més les paraules que generen un alt volum de recerques, solen tenir licitacions elevades, sobretot si són paraules clau de negoci, generant amb això uns costos de campanya molt alts, que moltes empreses no poden mantenir a llarg termini.

Un altre benefici del SEO relacionat amb la seva rendibilitat és la no limitació de trànsit, ni de temps, com passa en les campanyes adwords, ja que en aquestes últimes, des del moment en què s’acabi el pressupost o acabis el període de la campanya, deixes d’aparèixer en els cercadors i per conseqüència la web haurà de rebre trànsit.

 

2. Posicionament a llarg termini
Un dels avantatges del SEO és que es tracta d’una estratègia de màrqueting digital a llarg termini. Si aconseguim tenir un bon posicionament SEO, vam pujar continguts optimitzats periòdicament a la web i realitzem un petit manteniment, no ens prenguessin fàcilment els primers llocs dels cercadors.

Com ja hem avançat en el punt anterior, això no passa amb les campanyes de Google Adwords, on una vegada finalitzada la nostra campanya deixem de tenir trànsit.

3. Augment del trànsit objectiu
Els primers 3 llocs dels cercadors es porten més del 75% dels clics i menys d’un 10% dels usuaris passa a la segona pàgina dels cercadors ja que els usuaris prefereixen fer una nova cerca. Aquestes dades parlen per si sols sobre el beneficiós que és aparèixer en els primers llocs de Google.

Per posicionar correctament una pàgina web, cal realitzar un keyword research o estudi de les paraules clau, per detectar tots els termes que realitzen els teus clients per buscar els teus productes i serveis. Això farà que el teu trànsit sigui de qualitat ja que oferiràs al que els teus clients busquen.

Un plus afegit a aquest avantatge SEO, és que els usuaris prefereixen els resultats orgànics als de pagament. Molts usuaris no presten atenció als anuncis de Google, se salten aquestes posicions i van directament als resultats orgànics, ja que qualsevol pot licitar i aparèixer en aquests llocs, mentre que els resultats orgànics són la recompensa per un bon treball de posicionament i són percebut pels usuaris com a continguts de millor qualitat i més adaptats a les seves necessitats de recerca, per la qual els genera una major confiança.

4. Augmentar les vendes o conversions
El SEO és molt més que trànsit. La implementació de bones accions SEO ajudarà a optimitzar la taxa de conversió del lloc web.
Per a això hem d’optimitzar tots els elements de la nostra web que tinguin a veure amb la venda o conversió, com el funnel de compra, les pàgines per on accedeixen els usuaris que realitzen conversions i les fitxes de productes i serveis.

Hem de detectar quines són les paraules claus que fan servir els usuaris que realitzen una compra a la nostra pàgina web i enfocar els nostres esforços a captar més trànsit que converteixi al nostre web.

D’altra banda, no traurem el màxim benefici del SEO si portem trànsit a la web però no augmenten les vendes o conversions. Pel que és fonamental optimitzar el funnel de compra per detectar errors tècnics, passos innecessaris, formularis de compra que sol·liciten massa informació o simplement informació que l’usuari no entén, que estigui dificultant que tinguem majors volums de conversió. Hi ha moltes eines que permeten monitoritzar què fan els usuaris al nostre web, per detectar errors o processos que dificulten als usuaris la compra.

5. Promocionar la web sense descans
Altres dels beneficis del SEO és poder posicionem el nostre web les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any. Això és una cosa que no passa amb les campanyes a Google Ads que quan se’ns acaba el pressupost o parem les campanyes, deixarem d’aparèixer en els resultats de cerca.

El SEO és una inversió que et donarà resultats durant un llarg període de temps. Un cop que la teva web estigui optimitzada, si puges contingut de qualitat periòdicament i es realitza un seguiment per comprovar que tot estigui correcte, no hi haurà ningú que et faci baixar dels primers llocs.

6. Creació de bons continguts
Google no posarà en primera posició qualsevol contingut. Pel que hem de crear bons continguts, que agradin tant a usuaris com a cercadors i que no es trobin duplicats en cap altra web. Per a això recorrerem a la redacció SEO de continguts, que consisteix en optimitzar els text de la web incloent les principals paraules clau en llocs rellevants, com el títols, les metatag, els primers paràgrafs de la web ia les imatges. Encara que sempre tindrem present que és l’usuari a qui estan dirigits els nostres continguts i a qui hem de complaure en primer lloc, amb textos clars que aportin informació rellevant per a ells.

7. Augmentar la visibilitat de la teva marca
Un dels beneficis del SEO és estar en els primers llocs dels resultats de cerca de Google, i això proporcionarà als clients i usuaris una bona impressió de la nostra marca i aconseguirem augmentar el nostre branding. D’altra banda, com més pàgines tinguem posicionades més possibilitats hi ha que els usuaris vegin els nostres continguts, accedeixin a la web i consumeixin els nostres productes o serveis.

A més les webs ben posicionades són vistes pels usuaris com a pàgines de confiança. Si no comptes amb una bona posició, els usuaris poden pensaran que ets nou en el sector, tens poc trànsit web, es tracta d’una marca poc coneguda o que no disposa de suficients recursos per fer una inversió en posicionament SEO.

8. Millores en usabilitat web
Moltes de les accions d’optimització milloren la usabilitat web, facilitant als usuaris la navegació i que realitzin determinades accions a la web, com fer una compra o registrar-se. Quan les accions d’optimització donin els seus fruits, veuràs millorar considerablement les teves ràtios de resultats a Google Analytics. Els usuaris passaran més temps a la teva web, visitaran més pàgines i es reduirà la taxa de rebot.

Els avantatges del SEO com diu un consultor seo tindran un impacte directe en la èxit de la teva estratègia digital.

9. Millores en els temps de càrrega de la web
Si fem un bon SEO on-page i optimitzem la nostra pàgina reduint la mida i el pes de les imatges, validant el codi perquè no presenti errors i el minimitzem i realitzem tasques de optimitzat del servidor perquè les peticions rebudes es tramitin de forma ràpida i eficient. Això reduirà considerablement els temps de càrrega de la web. Aquest benefici SEO serà molt valorat pels usuaris, sobretot quan naveguen amb un dispositiu mòbil.

10. Confiança
Els usuaris saben que els continguts oferts en les primeres posicions són de qualitat i això els atorga una major confiança cap a aquestes pàgines web. Si Google ens ha posicionat en els primers llocs és perquè hem realitzat tasques d’optimització de continguts i oferirem contingut de qualitat als usuaris. D’altra banda, com ja vam avançar en punts anteriors, molts usuaris prefereixen els resultats orgànics als de pagament SEM, ja que qualsevol pot pagar en un moment concret per aparèixer en els primers llocs.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!