Ultim algoritme de Google

En la dècada de 1990, la massificació d’internet es va convertir en un problema per als navegants. Trobar la informació o el producte que necessitaven era difícil en semblant caos.

I aquest problema va ser l’origen dels motors de cerca. Google, llançat el 1998, va ser un dels últims de la dècada, però abans li havien precedit Altavista el 1995 i Archie el 1990.

Tot i no ser el cercador pioner, Google va aconseguir convertir-se en una empresa referencial d’aquest florent sector. En l’actualitat, el seu servei és més necessari que mai, ja que hi ha prop de 150 milions de llocs web actius en l’esfera digital, segons dades de Netcraft.

Però què és l’algoritme de Google? Aquest pot definir-se com una sèrie de codis que permeten interpretar i classificar els continguts web existents, d’acord amb una sèrie de factors de posicionament.

Algunes estimacions suggereixen que aquest algoritme canvia fins a 500 vegades al llarg de l’any, el que ens ajuda a entendre per què és tan difícil de desxifrar (per no dir impossible).

El que sí podem fer és entendre com pensa aquest algoritme, el que pot resumir-se en dos caràcters: UX (user experience).

Tenint present la UX, tots els canvis algorítmics de Google cobren sentit. I és que Google persegueix, sobretot, proporcionar la millor experiència als seus clients.

Per exemple, quan el trànsit de cerca va començar a provenir majoritàriament de mòbils i tablets, ¿quina va ser la resposta de Google ?, mirar a una altra banda? No.

Google va actualitzar els seus algoritmes per millorar l’experiència de l’usuari mobile (precisament això va ser el que va motivar el famós mobile first index).

Però quins són els paràmetres que l’algoritme de Google té en compte ?, què busquen els seus codis per millorar la UX? Densitat de keywords, backlinks, Interlinks, extensió i qualitat del text, presència d’imatges i vídeos, disseny responsive, ús de URL friendly, etc.

Seria impossible resumir en un sol article (i no diguem en un apartat) tots els factors de poscionamiento que fan servir els algoritmes d’aquest cercador!

Ara que sabem com funcionen els complexos mecanismes d’aquest cercador, val la pena aprofundir en el nou algoritme de SEO per a Google.

COM ÉS EL NOU ALGORITME DE SEO PER GOOGLE EN 2019 segons una agencia seo barcelona?

Encara que 2019 encara no ha acabat i són molts els canvis algorítmics que poden sacsejar les serps, resumirem els següents canvis:

Medic
Fred
De moment, el nou algoritme de SEO per a Google inclou aquestes novetats, sent molts més les que podrien incorporar-se a l’equació del famós cercador.

La introducció de l’algoritme Medic no ha deixat ningú indiferent. Tot i que va ser creat a l’agost de 2018, està rebent nombroses actualitzacions durant el present any.

Medic no és cap revolució per a les serps. En realitat, els ecommerces poden estar tranquils, ja que aquest pegat s’ha limitat a revisar i corregir una sèrie d’errors identificats pel personal de Alphabet (Google).

Determinades indústries ni tan sols han notat cap canvi en el seu trànsit orgànic, encara que no és el cas de la salut, les empreses sí que s’han vist afectades per Medic.

Una altra de les actualitzacions en 2019 de l’algoritme de Google més interessants és Fred. Aquest nou ‘ingredient’ tampoc afectarà excessivament als ecommerces que hagin evitat utilitzar males pràctiques de posicionament web.

Aquells que hagin emprat black hat (o ho estiguin fent) tenen motius per tenir por a Google Fred.

Aquest nou algoritme, dissenyat per combatre les estratègies de monetització agressiva, és un ‘caçador’ que persegueix anuncis, continguts i llocs web d’escàs valor per als usuaris, però que d’alguna manera han aconseguit posicionar-se molt amunt en les serps. Això perjudica la UX, i per això Google utilitza a Fred per neutralitzar-lo.

Finalment, Google podria llançar nous algoritmes destinats a prioritzar els llocs webs i botigues online amb millor ciberseguretat -encara que evidentment això és només un pressentiment.

Per què? Perquè Google sap que la seguretat i la privacitat són qualitats cada vegada més valorades pels usuaris en el món digital.

La confiança és especialment impotante en el comerç electrònic. Els consumidors en línia han de sentir-se protegits des del principi fins al final del cicle de vendes. I això només és possible amb certificats i protocols de seguretat, com SSL, HTTPS i altres.

Per si fos poc, els responsables de Google van avançar que els seus algoritmes penalitzarien el 2019 als llocs web que no tinguessin certificat SSL.

Aquests certificats, que es mostren en el navegador amb un cadenat verd, permeten xifrar i protegir la informació transmesa entre un servidor web i el navegador dels usuaris.

En definitiva, el nou algoritme de SEO per Google necessita encara alguns ‘ingredients’ més per acabar de configurar-se.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *