Inbound Marketing

inbound màrqueting

Les empreses, marques i companyies fan ús del inbound màrqueting amb la finalitat de convertir estranys en potencials clients i tornar-los promotors.

La filosofia base és l’atracció del públic amb la publicació de contingut rellevant, útil, de qualitat … aportant valor en totes les etapes que conforma el recorregut dels compradors dins del web.
En implementar una estratègia de inbound màrqueting el públic objectiu i, per tant, els clients potencials aconsegueixen trobar la companyia o marca gràcies a diferents canals o mitjans cibernètics, entre els quals tenim: blocs en línia, xarxes socials i motors de cerca.

La principal característica del inbound màrqueting, i la seva diferència més resaltante amb una campanya publicitària o el màrqueting tradicional, és que l’esforç es concentra en la creació de contingut, i no en crear un context cridaner per aconseguir captar l’atenció del públic.
Els clients potencials es veuran interessats gràcies a la publicació de material útil, destinat a respondre les seves preguntes, cobrir les seves necessitats. Demostrant un interès genuí de l’empresa, pel que fa a la preocupació per la comoditat i la resolució de problemes dels seus clients.
Aquest contingut personalitzat i adaptat a les necessitats del públic, aconseguirà atreure usuaris qualificats, és a dir, que demostrin un interès en els productes o serveis oferts per l’empresa. A més, millora la fiabilitat i credibilitat de la marca.

Inbound màrqueting: clients actuals

S’ha de tenir clar que el món està en constant canvi, el ciutadà mitjà no treballa, consumeix ni compra de la mateixa manera que fa una o dues dècades, per la qual cosa, les empreses i marques han de adaptar-per aconseguir l’èxit i creixement. Amb l’arribada de l’internet, els mitjans de comunicació van viure una completa evolució. Les comunitats online es presenten com els espais ideals per generar una conversa, crear un llaç i influir en la vida de les persones. Per aquestes raons, el màrqueting s’ha d’adaptar, la idea és arribar als consumidors i, actualment, la majoria d’aquests es troben a la web.
El inbound màrqueting neix per la mateixa evolució del màrqueting tradicional, i es planteja en 4 fases:

1. Atraure: fa referència a la generació d’trafica cap als portals webs de l’empresa.
2. Convertir: els usuaris que ingressin al lloc web empresarial han de representar una oportunitat de venda.
3. Tancar: es relaciona amb la gestió dels registres, creant un flux de contingut adaptat al procés de compra.
4. Deleitar: conservar els clients.

Agencia de marketing digital seowenconsultora

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *