Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

7 de maig de 2019
0 comentaris

¿Que es el longtail en seo?

Què és el Long Tail?
Però abans de ficar-nos en farina, vull explicar-te d’on ve aquest concepte tan important a Internet.

La idea de la llarga cua té el seu origen en l’article de Chris Anderson, “The Long Tail” publicat el 2004 i posteriorment va publicar el bestseller “L’economia Long Tail”.

El fenomen que descriu és la tendència per la qual, gràcies a la tecnologia, el mercat de masses esdevé un mercat de nínxols (un altre terme essencial del màrqueting en línia que hauràs llegit una i altra vegada) perquè la tecnologia permet que per primera vegada en la societat de consum, la venda de petites quantitats a preus baixos resulti rendible.

Això es veu molt bé, per exemple, en empreses com Amazon amb la venda d’eBooks de baix cost d’autors desconeguts que mai hauria arribat a ser viables pel canvi editorial convencional o els marketplaces de programari de smartphones com Google Play o l’Apple Store .

Les conseqüències del canvi són enormes i plantegen efectes molt positius per al consumidor com una oferta molt més rica (més variada) i reptes per als marques perquè, segons Anderson, en l’economia del Long Tail del segle XXI dominarà el mercat qui sigui capaç de acaparar les vendes minoritàries.

Dit d’una altra manera: hi ha un nou i enorme mercat que és la suma d’una infinitat de nínxols que s’han tornat comercialment viables gràcies a les noves tecnologies. Aquesta és la “llarga cua”: el cap del mercat serien els productes de consum massiu (els de “tota la vida”) i la “cua” els nínxols especialitzats de baix volum (els que ara són viables) però la suma suposa una xifra econòmica d’una enorme magnitud.

El Long Tail aplicat al SEO segons un consultor seo

Bé, molt bonic, però què té a veure això amb el posicionament del meu bloc?

Doncs té a veure moltíssim perquè el Long Tail no és altra cosa que una representació molt fidel dels gustos i interessos de les persones. I gràcies als cercadors aquests gustos sabem quins són perquè es reflecteixen perfectament en les recerques que realitza la gent a Internet.

Dit d’una altra manera: el cercador de Google no és només una eina magnífica per localitzar informació, sinó que és també un gegantí estudi de mercat en temps real que tu pots aprofitar per als teus interessos. A més, tot i que la perspectiva de Chris Anderson està més enfocada a la venda, si igualem “venda” a “lectura”, en el món dels blocs les regles del Long Tail s’apliquen exactament igual sigui per vendre o sigui simplement per captar lectors. Fixa’t ara de nou en la imatge de capçalera d’aquest post i veuràs com es tracta de la idea de llarga cua aplicada a les cerques.

captura funció autocompletar de Google
La funció autocompletar de Google revela les recerques més populars que realitzen els usuaris de Google.

Probablement no siguis conscient que, de fet, ja estàs veient aquesta informació cada dia quan busques a Google. Prova, per exemple, entrar a Google i teclejar la paraula “sabates”, veuràs que al teclejar apareix una llista de suggeriments de recerques com la de la captura de pantalla següent. Si segueixes completant la paraula amb els suggeriments, per exemple amb “sabates de festa”, veuràs que et suggereix noves frases de cerca basades en l’anterior i per tant més llargues, més concretes.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!