Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

2 de maig de 2019
0 comentaris

Què és el Google Panda Update?

Què és el Google Panda Update?

El nom «Panda» es refereix a un canvi gran i permanent (Actualització) a l’algorisme de classificació de Google.

Per ser més específic, el Panda Update és un filtre que és regularment aplicat a tot l’índex de Google, per tal de disminuir la visibilitat de les pàgines web amb un contingut de baixa qualitat (o més aviat empitjorar la seva posició en la classificació)

El canvi en l’algoritme va ser inicialment desplegat al mercat de recerca nord-americana el 23 de febrer de 2011. I després va ser desplegat novament per a les peticions de recerques mundials en idioma anglès l’11 d’abril del 2011.

El 12 d’agost de 2011, el canvi de l’algoritme de classificació va ser llançat a tots els altres mercats de recerques disponibles, amb excepció dels idiomes: xinès, japonès i coreà. Aquesta data és generalment coneguda com el dia en què Google Panda Update va ser desplegat a nivell mundial.

El homònim per a aquest algorisme és l’enginyer de Google, Navneet Colla.

Què fa que aquest canvi de algoritme sigui tan especial?
Comparat amb altres canvis d’algoritmes, podem observar que el Panda Update és més propens a afectar la classificació de tota una pàgina web o parts de la mateixa, en lloc de només afectar (sub-) pàgines individuals.

D’acord a Google, el canvi de l’algoritme va afectar prop del 12% de totes les peticions de recerques en anglès, així com també a prop del 6-9% per a tots els altres idiomes disponibles. Això va fer que fos un efecte molt perceptible en els resultats de cerques.

Quin és l’objectiu del Panda Update?
L’objectiu d’aquest canvi en l’algoritme és augmentar més la qualitat dels resultats de cerques. Tant en teoria i en l’actualitat, el cercador (usuari) veurà més pàgines web amb més qualitat de contingut en les recerques, atès que les pàgines amb una baixa qualitat de contingut són enviades cap enrere en les pàgines de resultats del cercador (serps, motor de cerca del result pages, en anglès).

Això vol dir que el Google Panda Update constitueix la base de càlcul (Filtre) sobre si una pàgina web (i el seu contingut) és d’alta o baixa qualitat.

Com és determinada la qualitat d’una pàgina web?
Després de la introducció d’aquest canvi d’algorisme, els administradors d’una pàgina web es van adonar que els següents factors de pàgines web tenen un impacte negatiu en la seva visibilitat en els resultats de cerca:

-no posseeixen molt contingut únic
-pocs o cap enllaç d’entrada de qualitat
-temps de retenció curts de visitants (temps en pàgina i temps en el lloc)
-un gran percentatge de contingut duplicat
-un alt percentatge de rebot
-un alt percentatge de pàgines amb poc contingut únic / original
-un alt percentatge de contingut d’expressions / o text estereotipat (per exemple, els mateixos textos o -enllaços a cada pàgina)
-un alt nombre de publicitats irrellevants (o en general, massa avisos)
-el títol i contingut d’una pàgina no coincideix amb la petició de cerca
-alta repetició de la mateixa paraula en la página

agencia seo barcelona:experts en seo

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!